TU Warta rozpoczyna testy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji przy rozpoznawaniu uszkodzeń w samochodach. Testowane narzędzie będzie analizować zdjęcia szkód komunikacyjnych. Na ich podstawie rozpoznawane będą uszkodzone elementy karoserii samochodów, a następnie szacowane wartości odszkodowania. Pilotaż zostanie przeprowadzony przez wybraną grupę przeszkolonych pracowników.
Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód Warty wyjaśniana czym polegać będzie wprowadzenie nowych rozwiązań: „Do nowych technologii podchodzimy w Warcie bardzo praktycznie. Wdrażane rozwiązania mają przynosić korzyści zarówno dla firmy jak i jej klientów. Tak samo będzie w przypadku Image Recognition, technologii, która z jednej strony przyśpieszy proces likwidacji szkód, z drugiej zaś oznaczać będzie efektywniejsze wykorzystanie zespołu rzeczoznawców, którzy będą mogli się skupić na skomplikowanych szkodach. Liczymy, że jeszcze w tym roku będziemy mogli w pełni wdrożyć ten projekt. Oczywiście w pierwszej fazie praca sztucznej inteligencji będzie w pełni kontrolowana przez człowieka. Ma to wykluczyć jakiekolwiek błędy na etapie zdobywania przez nią niezbędnego doświadczenia”.
W kolejnym kroku rzeczoznawca Warty zweryfikuje poprawność automatycznie rozpoznanych uszkodzeń i ewentualnie wprowadzi korekty. Zgodnie z szacunkami Warty system ten może objąć w przyszłości nawet 60% spraw zgłaszanych do firmy w związku z ubezpieczeniem komunikacyjnym.
Warta pracuje też nad innym projektem. Podobnie jak w pierwszym przypadku związany jest on ze sztuczna inteligencją. Jeszcze w tym półroczu część zgłoszenia szkody poprzez infolinię będzie przyjmował bot z wykorzystaniem systemu rozpoznawania mowy. Rozwiązanie to ma przyspieszyć czas oczekiwania na przyjęcie sprawy, szczególnie w momencie wzmożonego ruchu (tj. po przejściach gwałtownych burz, powodzi, orkanów itp. ). Kolejna część rozmowy odbędzie się już z pracownikiem, który zaoferuje klientowi możliwe warianty rozliczenia szkody czy zorganizowania usług, będzie nadal prowadzona przez pracowników ubezpieczyciela.
Źródło: www.warta.pl
Wyjazd na urlop to czas relaksu i oddechu od codzienności. Ale żeby naprawdę odpocząć, musimy…
Codzienność przedszkolaka pełna jest ruchu, zabawy i niespodziewanych sytuacji. Niestety nawet drobny uraz może pociągać…
PKO Bank Polski udostępnił swoim klientom nową funkcjonalność w aplikacji IKO. Umożliwia ona szybkie zgłaszanie…
TUZ Ubezpieczenia ponownie potwierdza swoją pozycję wśród liderów rynku. Flagowy produkt ubezpieczyciela – Autocasco All…
Rząd planuje wprowadzenie istotnych zmian w przepisach, które umożliwią ubezpieczycielom oraz Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu sprawdzanie,…
UNIQA dołączyła do elitarnego grona firm w Polsce, które w sposób najbardziej zaawansowany zarządzają różnorodnością…