Categories: Aktualności

Warta rozpoczyna testy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja wkracza do świata Warty. Rusza właśnie pilotażowy program rozpoznawania obrazu w likwidacji szkód. Pełne wdrożenie tego rozwiązania ma wejść w życie w drugiej połowie roku.

 

Prace związane z procesem oceny i wyceną uszkodzeń w szkodach dotyczących uszkodzeń pojazdów przez sztuczna inteligencję rozpoczęły się już w lipcu ubiegłego roku. W tym czasie uruchomiono m.in. dostawcę technologii Image Recognition. Konkurs wygrała firma Control Expert. Stworzone narzędzie będzie analizować zdjęcia szkód komunikacyjnych i na tej podstawie rozpoznawać będzie uszkodzone elementy i szacować wartość odszkodowania. Program pilotażowy będzie nadzorowany przez wybraną grupę pracowników.

 

Na temat nowych zmian wypowiedział się Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód Warty:

 

„Do nowych technologii podchodzimy w Warcie bardzo praktycznie. Wdrażane rozwiązania mają przynosić korzyści zarówno dla firmy jak i jej klientów. Tak samo będzie w przypadku Image Recognition, technologii, która z jednej strony przyśpieszy proces likwidacji szkód, z drugiej zaś oznaczać będzie efektywniejsze wykorzystanie zespołu rzeczoznawców, którzy będą mogli się skupić na skomplikowanych szkodach. Liczymy, że jeszcze w tym roku będziemy mogli w pełni wdrożyć ten projekt. Oczywiście w pierwszej fazie praca sztucznej inteligencji będzie w pełni kontrolowana przez człowieka, aby wykluczyć jakiekolwiek błędy na etapie zdobywania przez nią niezbędnego doświadczenia”

 

Warta pracuje również nad innym programem, który również ma związek ze sztuczną inteligencją. W tym półroczu część zgłoszenia szkody przez infolinię będzie przejmowana przez bota, który będzie korzystał m.in. z systemu rozpoznawania mowy. Dzięki temu skróci się czas oczekiwania na przyjęcie sprawy, szczególnie dotyczy to spraw w czasie wystąpienia anomalii pogodowych. W drugiej części rozmowy, ubezpieczyciel zaproponuje klientowi możliwe warianty rozliczenia szkody i organizację dostępnych usług. Druga część dalej będzie prowadzona przez pracownika ubezpieczyciela.

 

źródło: Warta, gu.com.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Nowe rozwiązania w ubezpieczeniach życiowych Warty 

Od 14 września Warta wdraża szeroki pakiet zmian w swoich produktach życiowych. Aktualizacja obejmuje m.in.…

1 dzień ago

Generali Polska poszerza ofertę ubezpieczeń na życie o leczenie za granicą 

Generali wprowadziło do swojej oferty rozszerzenie w ubezpieczeniach na życie, które pozwala finansować leczenie w…

1 dzień ago

W 2026 roku kierowcy zapłacą rekordowe kary za brak OC 

W ostatnich dniach rząd zatwierdził wysokość płacy minimalnej na 2026 rok. Kwota ta od stycznia…

1 dzień ago

11. Bieg Charytatywny TUW i InterRisk przyniósł rekordowe fundusze 

Tegoroczny, 11. Bieg Charytatywny zorganizowany przez Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” i InterRisk TU S.A. Vienna…

1 dzień ago

Rzecznik Finansowy podtrzymuje rekordową karę dla DallBogg 

Rzecznik Finansowy poinformował, że podtrzymał decyzję o nałożeniu na bułgarską spółkę ubezpieczeniową DallBogg kary w…

1 dzień ago

UFG podsumował rok 2024 – rekordowe wypłaty i rosnąca wartość regresów 

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny przedstawił wyniki za 2024 rok. Z danych instytucji wynika, że rośnie zarówno…

2 dni ago