Categories: Aktualności

Warta rozpoczyna testy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja wkracza do świata Warty. Rusza właśnie pilotażowy program rozpoznawania obrazu w likwidacji szkód. Pełne wdrożenie tego rozwiązania ma wejść w życie w drugiej połowie roku.

 

Prace związane z procesem oceny i wyceną uszkodzeń w szkodach dotyczących uszkodzeń pojazdów przez sztuczna inteligencję rozpoczęły się już w lipcu ubiegłego roku. W tym czasie uruchomiono m.in. dostawcę technologii Image Recognition. Konkurs wygrała firma Control Expert. Stworzone narzędzie będzie analizować zdjęcia szkód komunikacyjnych i na tej podstawie rozpoznawać będzie uszkodzone elementy i szacować wartość odszkodowania. Program pilotażowy będzie nadzorowany przez wybraną grupę pracowników.

 

Na temat nowych zmian wypowiedział się Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód Warty:

 

„Do nowych technologii podchodzimy w Warcie bardzo praktycznie. Wdrażane rozwiązania mają przynosić korzyści zarówno dla firmy jak i jej klientów. Tak samo będzie w przypadku Image Recognition, technologii, która z jednej strony przyśpieszy proces likwidacji szkód, z drugiej zaś oznaczać będzie efektywniejsze wykorzystanie zespołu rzeczoznawców, którzy będą mogli się skupić na skomplikowanych szkodach. Liczymy, że jeszcze w tym roku będziemy mogli w pełni wdrożyć ten projekt. Oczywiście w pierwszej fazie praca sztucznej inteligencji będzie w pełni kontrolowana przez człowieka, aby wykluczyć jakiekolwiek błędy na etapie zdobywania przez nią niezbędnego doświadczenia”

 

Warta pracuje również nad innym programem, który również ma związek ze sztuczną inteligencją. W tym półroczu część zgłoszenia szkody przez infolinię będzie przejmowana przez bota, który będzie korzystał m.in. z systemu rozpoznawania mowy. Dzięki temu skróci się czas oczekiwania na przyjęcie sprawy, szczególnie dotyczy to spraw w czasie wystąpienia anomalii pogodowych. W drugiej części rozmowy, ubezpieczyciel zaproponuje klientowi możliwe warianty rozliczenia szkody i organizację dostępnych usług. Druga część dalej będzie prowadzona przez pracownika ubezpieczyciela.

 

źródło: Warta, gu.com.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

10 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

10 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago