Categories: Aktualności

Warta rozpoczyna testy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja wkracza do świata Warty. Rusza właśnie pilotażowy program rozpoznawania obrazu w likwidacji szkód. Pełne wdrożenie tego rozwiązania ma wejść w życie w drugiej połowie roku.

 

Prace związane z procesem oceny i wyceną uszkodzeń w szkodach dotyczących uszkodzeń pojazdów przez sztuczna inteligencję rozpoczęły się już w lipcu ubiegłego roku. W tym czasie uruchomiono m.in. dostawcę technologii Image Recognition. Konkurs wygrała firma Control Expert. Stworzone narzędzie będzie analizować zdjęcia szkód komunikacyjnych i na tej podstawie rozpoznawać będzie uszkodzone elementy i szacować wartość odszkodowania. Program pilotażowy będzie nadzorowany przez wybraną grupę pracowników.

 

Na temat nowych zmian wypowiedział się Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód Warty:

 

„Do nowych technologii podchodzimy w Warcie bardzo praktycznie. Wdrażane rozwiązania mają przynosić korzyści zarówno dla firmy jak i jej klientów. Tak samo będzie w przypadku Image Recognition, technologii, która z jednej strony przyśpieszy proces likwidacji szkód, z drugiej zaś oznaczać będzie efektywniejsze wykorzystanie zespołu rzeczoznawców, którzy będą mogli się skupić na skomplikowanych szkodach. Liczymy, że jeszcze w tym roku będziemy mogli w pełni wdrożyć ten projekt. Oczywiście w pierwszej fazie praca sztucznej inteligencji będzie w pełni kontrolowana przez człowieka, aby wykluczyć jakiekolwiek błędy na etapie zdobywania przez nią niezbędnego doświadczenia”

 

Warta pracuje również nad innym programem, który również ma związek ze sztuczną inteligencją. W tym półroczu część zgłoszenia szkody przez infolinię będzie przejmowana przez bota, który będzie korzystał m.in. z systemu rozpoznawania mowy. Dzięki temu skróci się czas oczekiwania na przyjęcie sprawy, szczególnie dotyczy to spraw w czasie wystąpienia anomalii pogodowych. W drugiej części rozmowy, ubezpieczyciel zaproponuje klientowi możliwe warianty rozliczenia szkody i organizację dostępnych usług. Druga część dalej będzie prowadzona przez pracownika ubezpieczyciela.

 

źródło: Warta, gu.com.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Agrocasco TUW „TUW” w nowej odsłonie 

Zaawansowane technologicznie maszyny i pojazdy na stałe wpisały się już w krajobraz współczesnego rolnictwa. Niestety niekiedy wystarczy…

20 godzin ago

Grupa PZU z 40 procentowym wzrostem zysku netto 

Grupa PZU opublikowała swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku. W tym okresie zysk netto,…

20 godzin ago

Analitycy PZU wśród najlepiej prognozujących wskaźniki polskiej gospodarki 

W najnowszej edycji prestiżowego konkursu „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” na najlepszych analityków makroekonomicznych drugie miejsce zajął…

2 dni ago

EDU Plus InterRisk – solidne wsparcie w przypadku nieszczęśliwego zdarzenia 

Nawet przy największej ostrożności nie można przewidzieć wszystkiego. A niestety wypadki najmłodszych nadal zdarzają się…

2 dni ago

Dlaczego warto mieć ubezpieczenie NNW na wakacjach? 

Do wakacji zostało już niewiele czasu. Planując wakacyjny wyjazd niewątpliwie warto zadbać o swoje bezpieczeństwo.…

3 dni ago

Nowa oferta Allianz – Leczenie Szpitalne w Polsce 

W odpowiedzi na potrzeby klientów Allianz Polska wprowadziło do swojej oferty nowy produkt – Leczenie…

3 dni ago