Categories: Aktualności

Warta rozpoczyna testy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja wkracza do świata Warty. Rusza właśnie pilotażowy program rozpoznawania obrazu w likwidacji szkód. Pełne wdrożenie tego rozwiązania ma wejść w życie w drugiej połowie roku.

 

Prace związane z procesem oceny i wyceną uszkodzeń w szkodach dotyczących uszkodzeń pojazdów przez sztuczna inteligencję rozpoczęły się już w lipcu ubiegłego roku. W tym czasie uruchomiono m.in. dostawcę technologii Image Recognition. Konkurs wygrała firma Control Expert. Stworzone narzędzie będzie analizować zdjęcia szkód komunikacyjnych i na tej podstawie rozpoznawać będzie uszkodzone elementy i szacować wartość odszkodowania. Program pilotażowy będzie nadzorowany przez wybraną grupę pracowników.

 

Na temat nowych zmian wypowiedział się Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód Warty:

 

„Do nowych technologii podchodzimy w Warcie bardzo praktycznie. Wdrażane rozwiązania mają przynosić korzyści zarówno dla firmy jak i jej klientów. Tak samo będzie w przypadku Image Recognition, technologii, która z jednej strony przyśpieszy proces likwidacji szkód, z drugiej zaś oznaczać będzie efektywniejsze wykorzystanie zespołu rzeczoznawców, którzy będą mogli się skupić na skomplikowanych szkodach. Liczymy, że jeszcze w tym roku będziemy mogli w pełni wdrożyć ten projekt. Oczywiście w pierwszej fazie praca sztucznej inteligencji będzie w pełni kontrolowana przez człowieka, aby wykluczyć jakiekolwiek błędy na etapie zdobywania przez nią niezbędnego doświadczenia”

 

Warta pracuje również nad innym programem, który również ma związek ze sztuczną inteligencją. W tym półroczu część zgłoszenia szkody przez infolinię będzie przejmowana przez bota, który będzie korzystał m.in. z systemu rozpoznawania mowy. Dzięki temu skróci się czas oczekiwania na przyjęcie sprawy, szczególnie dotyczy to spraw w czasie wystąpienia anomalii pogodowych. W drugiej części rozmowy, ubezpieczyciel zaproponuje klientowi możliwe warianty rozliczenia szkody i organizację dostępnych usług. Druga część dalej będzie prowadzona przez pracownika ubezpieczyciela.

 

źródło: Warta, gu.com.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

3 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

3 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

3 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

3 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

3 dni ago
  • Aktualności

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.  Dzięki…

3 dni ago