Kolejny rok z rzędu Warta znalazła się w prestiżowym gronie firm z najwyższym wskaźnikiem Organizational Health Index (OHI) badanym przez firmę konsultingową McKinsey. Wskaźnik ten reprezentuje szeroko rozumianą jakość funkcjonowania i procesów firmy w ocenie jej pracowników.
Jak możemy przeczytać ocena „zdrowia organizacji” uwzględnia szereg różnych obszarów, takich jak m.in kultura i klimat (wartości, standardy pracy, promowane postawy), motywacja (poziom zmotywowania pracowników i ich entuzjazm), podejście do innowacji i nauki (wdrażane usprawnienia i angażowanie pracowników w tworzenie nowych rozwiązań), koordynacja i kontrola (jak mierzone są efekty i jakość pracy) a także kompetencje i odpowiedzialność samych pracowników. Na zdrowie organizacji wpływ ma także przywództwo (jakość i styl zarządzania, umiejętności i postawy menedżerów, stopień wspierania podwładnych) oraz zorientowanie firmy na zewnątrz – w tym relacje z klientami i poziom ich lojalności, współpraca z partnerami, monitorowanie konkurencji.
Z opublikowanych informacji wynika, że badanie OHI przeprowadzane jest w Warcie od 4 lat. Tegoroczne wyniki firmy uplasowały się na poziomie 85 p.p. Oznacza to, wzrost względem ubiegłego roku o 2 p.p. Dzięki temu Warta znalazła się w gronie 10% najlepszych firm na świecie pod względem zdrowia organizacji.
– Wyjątkowy wynik OHI osiągnęliśmy dzięki długoletniej pracy i rozwojowi, chcąc m.in. zapewnić zespołowi stabilność i wyjątkowe warunki pracy. Budujące jest, że uzyskaliśmy go w okresie tak dużych kryzysów na świecie, jak pandemia czy wojna w Ukrainie, i zrozumiałej niepewności ludzi o swoją przyszłość. Pomimo to nasi pracownicy wskazali Wartę, jako organizację budowaną na niezwykle silnych i zdrowych fundamentach, posiadającą skuteczną strategię dalszego rozwoju i wyróżniającą się na tle firm na całym świecie – mówi Jarosław Parkot, prezes zarządu Warty.
Okazuje się, że poziom OHI ma również swój wymiar ekonomiczny. Z analiz firmy McKinsey wynika, że organizacje, które cechuje wysoki wskaźnik zdrowia, osiągają nawet trzykrotnie lepsze wyniki niż firmy z niskim OHI. Dbałość o zdrowie organizacyjne przekłada się na wyniki finansowe. Wynika to z tego, że firmy przyjazne dla swoich pracowników nie tylko tworzą lepszą atmosferę pracy, ale także odnotowują namacalny wzrost efektywności i wyższą rentowność. Przykładem tego typu sytuacji jest Grupa Warta, która w 2021 r. łącznie osiągnęła 627,8 mln zł zysku netto i niemal 8,2 mld zł składki przypisanej brutto.
Źródło: WARTA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…