Z danych KRRD wynika, że tylko w 2015 r. odnotowano ponad 8,5 tys. wypadków z udziałem pieszych, w tym ponad 1,1 tys. w woj. Śląskim –to najtragiczniejszy wynik w całym kraju. Sytuacja ta zmusza wiele instytucji do podniesienia bezpieczeństwa w tym regionie. W ramach projektu pod hasłem: „Warto Błysnąć”, TU Warta wspiera działania śląskiej policji, m.in. przekazując ponad 14 tys. opasek odblaskowych.
Edukacja i widoczność na drogach to podstawowe zasady bezpieczeństwa
Niestety spośród tych podsumowań wynika też, że ponad 1,5 tys. uczestników wypadków w całej Polsce stanowią osoby niepełnoletnie. Waldemar Ziółkowski z departamentu Compliance Warty, pomysłodawca i koordynator akcji Warto Błysnąć, podkreśla jak ważna jest edukacja, oraz widoczność na drodze: „ Polskie drogi nadal są jednymi z najbardziej niebezpiecznych w całej Unii Europejskiej. Co najbardziej przykre, nadal w ogromnej liczbie wypadków uczestniczą dzieci. Stąd pomysł, aby wesprzeć Policję w promowaniu bezpiecznych zachowań na drodze. Łącznie podczas przeróżnych spotkań z dziećmi rozdamy 14 tys. opasek odblaskowych. Ten niewielki gadżet sprawia, że stajemy się widoczni dla kierowców już z 250 metrów. W wielu przypadkach, szczególnie poza terenem zabudowanym, może uratować życie pieszym”.
Opaski z logo Warty rozdawane są od stycznia tego roku podczas spotkań z dziećmi na terenie całego województwa
W ramach przedsięwzięcia Warta była lub będzie obecna na łącznie ponad 20 spotkaniach organizowanych przez Komendę Policji w woj. śląskim, w tym m.in. w Rybniku, Będzinie, Gliwicach czy Bytomiu. Głównym tematem każdego z nich jest szeroko rozumiane bezpieczeństwo pieszych na polskich drogach.
Źródło: www.warta.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…