Prawo

Wezwanie za brak OC w trybie egzekucyjnym – jak załatwić sprawę? 

Otrzymując pismo z wezwaniem za brak OC sprawę możemy załatwić w trybie dobrowolnym, czyli przesyłając odpowiednie dokumenty lub uiszczając opłatę. Co jednak zrobić, jeśli nie podjęliśmy żadnych działań i sprawa przeszła w tryb egzekucyjny? 

Sprawa za brak OC w trybie egzekucyjnym – co to oznacza? 

Jeśli otrzymaliśmy pismo z wezwaniem za brak OC i nie podjęliśmy żadnych działań, czyli nie uiściliśmy opłaty ani też nie przesłaliśmy wymaganych dokumentów nasza sprawa przejdzie w tryb egzekucyjny. Co to oznacza? W takiej sytuacji tytuł wykonawczy zostanie przekazany do organu egzekucyjnego (najczęściej jest nim urząd skarbowy). Organ ten będzie miał za zadanie wyegzekwować należność. Może to zrobić np. poprzez zajęcie naszego rachunku bankowego, zajęcie części wynagrodzenia lub świadczeń, które otrzymujemy (np. emerytura) lub zajęcie majątku (ruchomości, nieruchomości). 

By sprawdzić, w jakim trybie jest prowadzona nasza sprawa możemy zalogować się do portalu UFG

Co zrobić, jeśli sprawa jest w trybie egzekucyjnym? 

Co zrobić, jeśli okazało się, że nasza sprawa jest już prowadzona w trybie egzekucyjnym? W przypadku, gdy organ egzekucyjny nie rozpoczął jeszcze egzekucji (nie zablokował naszych środków) powinniśmy niezwłocznie skontaktować się z Funduszem, by wyjaśnić swoją sprawę. Możemy to zrobić przez internet logując się portalu UFG lub dzwoniąc na infolinię (+48) 22 53 96 100. 

Gdy nasza sprawa jest na tym etapie, możemy: 

  • niezwłocznie zapłacić opłatę za brak OC, 
  • zawnioskować do UFG o rozłożenie opłaty na raty (maksymalnie 10 rat), 
  • jeśli nie mieliśmy obowiązku posiadać OC we wskazanym w wezwaniu okresie lub mieliśmy w tym czasie ważną polisę, ale wcześniej nie skontaktowaliśmy się z Funduszem, by to wyjaśnić – to nadal możemy przesłać odpowiednie dokumenty (np. umowę sprzedaży pojazdu, zaświadczenie o demontażu, skan ważnej w tym okresie polisy itp.). 

Istotne jest to, że tytuł wykonawczy zostanie cofnięty dopiero po zweryfikowaniu dokumentów. 

Co zrobić w razie blokady środków? 

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że jeżeli organ egzekucyjny rozpoczął już egzekucję, czyli blokadę środków, nasza sprawa będzie rozpatrywana indywidualnie. Wówczas także powinniśmy skontaktować się poprzez portal UFG. Po zalogowaniu się na swoje konto możemy przesłać wiadomość do osoby prowadzącej naszą sprawę. Możemy też zadzwonić na infolinię Funduszu (+48) 22 53 96 100. 

Pamiętajmy też, że nie powinniśmy zwlekać. Szczególnie, że jeśli otrzymaliśmy wezwanie za brak OC, swoją sprawę możemy załatwić przez internet. Po zalogowaniu się sprawdzimy nie tylko status swojej sprawy czy też prześlemy dokumenty, ale też złożymy wniosek o raty lub zapłacimy opłatę. Możesz w ten sposób również prowadzić korespondencję z UFG. 

Źródło: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

1 dzień ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

1 dzień ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

1 dzień ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

2 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

2 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

3 dni ago