Badania Instytutu Spraw Publicznych i Millward Brown pokazują, że Polacy nie znają zasad związanych z odprowadzaniem składek i mylą poszczególne ubezpieczenia. Około 60% nie wie nic o ubezpieczeniach społecznych, a tylko 10% ma zadowalający poziom wiedzy.
Prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS mówi, że:
„Ze względu na doniosłość i szeroki zakres ubezpieczeń społecznych wiedza na ten temat powinna się znaleźć w podstawach programowych nie tylko liceów, lecz także gimnazjów. Współpracujemy już w tej sprawie z Ministerstwem Edukacji Narodowej”.
Przeprowadzone badania pokazały, że ok. 25 milionów Polaków jest włączonych w system ubezpieczeń społecznych. Jednak tylko 10% z nich ma wiedzę o zasadach tych ubezpieczeń. Prezes ZUS tłumaczy także, że szersza wiedza na temat ubezpieczeń społecznych pozwoli Polakom podjąć decyzje w kierunku indywidualnej odpowiedzialności za swoją przyszłość i za skutki różnych ryzyk socjalnych.
Słaba wiedza na temat ubezpieczeń społecznych sprawia, że ZUS chce włączyć do podstawy programowej szkół wiedzę o ubezpieczeniach społecznych.
Od 2013 roku ZUS realizuje program edukacyjny „Lekcje z ZUS”, w którym do tej pory wzięło udział ponad 51 tysięcy uczniów z całej Polski. Uważa się, że „Lekcje z ZUS” to świetna inwestycja w przyszłość. Młodzież wchodząca w dorosłość musi mieć świadomość, jak ważne są ubezpieczenia społeczne. Zdobyta wiedza zaprocentuje, gdy młodzi ludzie będą zakładać własne działalności gospodarcze i będą wkraczać na rynek pracy. Zdobyta wiedza będzie przekazywana np. rodzinie i znajomym- tak o zaletach programu mówią nauczyciele z wielu szkół.
Źródło: www.wirtualnemedia.pl, newseria.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…