Aktualności

Właściciele jednośladów zbyt rzadko korzystają z doborowych ubezpieczeń

Sezon motocyklowy oficjalnie otwarty. Ja wynika z danych UFG na przestrzeni ostatnich dwóch lat w Polsce zarejestrowano ponad 100 tysięcy motocykli i motorowerów. Właściciele jednośladów jednak zbyt rzadko korzystają z dobrowolnych ubezpieczeń.

Należy pamiętać, że polisa OC chroni właścicieli jednośladów od finansowych skutków kolizji, których są sprawcami. Za brak OC w tym roku zapłacimy:
 

  • 120 zł, za brak ubezpieczenia OC w okresie do 4 dni,
  • 310 zł, za brak ubezpieczenia w okresie od 4 do 14 dni,
  • 620 zł, za brak ubezpieczenia powyżej 14 dni.

 
W związku z tym, iż posiadanie polisy OC jest obowiązkowe, większość właścicieli jednośladów posiada tego rodzaju ochronę. Inaczej jest w przypadku takich ubezpieczeń jak assistance, czy AC, gdzie tylko nieliczni wykupują tego rodzaju polisy. Szacuje się, że tylko ok. 2% właścicieli jednośladów wykupuje ubezpieczenie AC, czyli tylko, co pięćdziesiąty właściciel motocykla.
 
Robert Kowalczyk, dyrektor departamentu ubezpieczeń komunikacyjnych InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group podsumowuje: „To oznacza, że po odliczeniu polis, które wykupili właściciele motocykli, motorowerów, skuterów oraz quadów, z AC korzysta prawie, co trzeci kierowca (29,5%). Właściciele jednośladów znacznie rzadziej korzystają z dobrowolnych ubezpieczeń, nawet z tak podstawowej ochrony, jaką daje autocasco, czy NNW. Taka postawa wydaje się irracjonalna względem policyjnych statystyk, według których dziennie dochodzi średnio do 40 kolizji z udziałem motocykli i motorowerów, a przecież w sezonie jest ich znacznie więcej. Jeśli do kolizji czy wypadku dojdzie z winy motocyklisty czy motorowerzysty, to nie może on liczyć na zwrot kosztów naprawy pojazdu. Warto podkreślić, że nie tylko dochodzi do uszkodzenia sprzętu, ale urazowość w wyniku takich zdarzeń jest znacznie wyższa.
 
Według danych policji w ubiegłym roku zanotowano 395 997 zdarzeń drogowych, z czego 13 540 było z udziałem motocykli i motorowerów. Należy dodać, że nie wszystkie wydarzenia są zgłaszane Policji, dlatego ich liczba jest zdecydowanie większa niż podają statystki. Do zdarzeń z udziałem motocyklistów i motorowerzystów najczęściej dochodziło na jezdni na odcinkach prostych lub łukach dróg, na skrzyżowaniach z drogą z pierwszeństwem. Dobrowolne ubezpieczenia są zatem jak najbardziej wskazane.
 
Źródło: www.prnews.pl
 

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

O czym warto pamiętać, kupując ubezpieczenie na ferie? 

Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…

3 dni ago

Agro Pakiet od InterRisk – nie tylko ochrona majątku, ale także rolnika i jego bliskich 

Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…

3 dni ago

Dotowane ubezpieczenia upraw – kompleksowa ochrona dla rolników 

Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…

4 dni ago

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na energetykę 

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…

4 dni ago

Europ Assistance Polska z nową siedzibą 

Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…

7 dni ago

Czy ubezpieczyciele przy kalkulacji składek biorą pod uwagę odmiany upraw? 

Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…

7 dni ago