Aktualności

Właściciele jednośladów zbyt rzadko korzystają z doborowych ubezpieczeń

Sezon motocyklowy oficjalnie otwarty. Ja wynika z danych UFG na przestrzeni ostatnich dwóch lat w Polsce zarejestrowano ponad 100 tysięcy motocykli i motorowerów. Właściciele jednośladów jednak zbyt rzadko korzystają z dobrowolnych ubezpieczeń.

Należy pamiętać, że polisa OC chroni właścicieli jednośladów od finansowych skutków kolizji, których są sprawcami. Za brak OC w tym roku zapłacimy:
 

  • 120 zł, za brak ubezpieczenia OC w okresie do 4 dni,
  • 310 zł, za brak ubezpieczenia w okresie od 4 do 14 dni,
  • 620 zł, za brak ubezpieczenia powyżej 14 dni.

 
W związku z tym, iż posiadanie polisy OC jest obowiązkowe, większość właścicieli jednośladów posiada tego rodzaju ochronę. Inaczej jest w przypadku takich ubezpieczeń jak assistance, czy AC, gdzie tylko nieliczni wykupują tego rodzaju polisy. Szacuje się, że tylko ok. 2% właścicieli jednośladów wykupuje ubezpieczenie AC, czyli tylko, co pięćdziesiąty właściciel motocykla.
 
Robert Kowalczyk, dyrektor departamentu ubezpieczeń komunikacyjnych InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group podsumowuje: „To oznacza, że po odliczeniu polis, które wykupili właściciele motocykli, motorowerów, skuterów oraz quadów, z AC korzysta prawie, co trzeci kierowca (29,5%). Właściciele jednośladów znacznie rzadziej korzystają z dobrowolnych ubezpieczeń, nawet z tak podstawowej ochrony, jaką daje autocasco, czy NNW. Taka postawa wydaje się irracjonalna względem policyjnych statystyk, według których dziennie dochodzi średnio do 40 kolizji z udziałem motocykli i motorowerów, a przecież w sezonie jest ich znacznie więcej. Jeśli do kolizji czy wypadku dojdzie z winy motocyklisty czy motorowerzysty, to nie może on liczyć na zwrot kosztów naprawy pojazdu. Warto podkreślić, że nie tylko dochodzi do uszkodzenia sprzętu, ale urazowość w wyniku takich zdarzeń jest znacznie wyższa.
 
Według danych policji w ubiegłym roku zanotowano 395 997 zdarzeń drogowych, z czego 13 540 było z udziałem motocykli i motorowerów. Należy dodać, że nie wszystkie wydarzenia są zgłaszane Policji, dlatego ich liczba jest zdecydowanie większa niż podają statystki. Do zdarzeń z udziałem motocyklistów i motorowerzystów najczęściej dochodziło na jezdni na odcinkach prostych lub łukach dróg, na skrzyżowaniach z drogą z pierwszeństwem. Dobrowolne ubezpieczenia są zatem jak najbardziej wskazane.
 
Źródło: www.prnews.pl
 

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Agrocasco – ile kosztuje kompleksowa ochrona maszyn rolniczych? 

Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…

5 dni ago

Wystartował drugi etap kampanii LINK4 Doceniamy Dobrych Kierowców 

Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…

5 dni ago

Szkoda całkowita – co zrobić z samochodem? 

O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…

6 dni ago

mojePZU ma już ponad 5 mln użytkowników 

Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…

6 dni ago

Ile wynosi kara za brak OC motocykla? 

Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…

1 tydzień ago

Rankomat.pl wprowadza nową platformę komunikacyjną, realizowaną pod hasłem “Z małą pomocą Rankomatu”  

Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…

1 tydzień ago