Categories: Aktualności

Wynik PZU w III kwartale 2015 roku

Zarówno wojna cenowa, gorsza koniunktura na rynkach kapitałowych jak i wzrost szkodowości w ubezpieczeniach komunikacyjnych miały bardzo duży wpływ na wynik PZU w III kwartale 2015 roku.

Zysk netto Grupy wyniósł 1,83 mld zł i był niższy od wyniku z ubiegłego roku o 28,5%. Pomimo niesprzyjających warunków, rekordowa pozostała sprzedaż polis. Składki zebrane przez PZU w ciągu 9 miesięcy 2015 roku urosły do sumy 13,46 mld zł i były wyższe o 8,5% niż w analogicznym okresie roku 2014. Szacunkowa kalkulacja wymogu kapitałowego i środków własnych dla Grupy PZU wg zasad Solvency II bazująca na danych na 31 grudnia 2014 roku daje wskaźnik pokrycia na poziomie 303,4%. Wynik ten sprawia, że PZU znajduje się w czołówce europejskich ubezpieczycieli.
 
Na działalność Grupy PZU w trzecim kwartale 2015 roku największy wpływ miały w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku:
 
– Wzrost składki przypisanej brutto, dzięki rozwojowi działalności na rynkach zagranicznych, składce pozyskanej przez Link4 oraz rozwojowi ubezpieczeń grupowych ochronnych;
 
– Niższa rentowność w segmencie ubezpieczeń grupowych i indywidualnie kontynuowanych związana głównie z wyższą szkodowością produktów ochronnych;
 
– Spadek rentowności w segmencie ubezpieczeń masowych związany głównie ze wzrostem szkodowości w ubezpieczeniach komunikacyjnych;
 
– Jednorazowy wynik na sprzedaży PZU Litwa;
 
– Niższy wynik segmentu ubezpieczeń emerytalnych związany ze skutkami reformy OFE;
 
– Spadek dochodów z działalności lokacyjnej, w szczególności na skutek wzrostów rentowności polskich obligacji skarbowych oraz gorszej koniunktury na rynkach kapitałowych.
 
Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA podkreśla: „po dziewięciu miesiącach 2015 roku Grupa PZU może pochwalić się świetną sprzedażą i utrzymaniem zadowalającego poziomu rentowności. Na rekordowy przypis składek brutto wpływ miały w szczególności nowo nabyte spółki ubezpieczeniowe, którym należą się duże słowa uznania. Niestety ciężkie warunki rynkowe oraz kiepska koniunktura na giełdzie nie pozwoliły na utrzymanie tak dobrych wyników w pozostałych segmentach. Przykładowo, zyski z działalności inwestycyjnej PZU zmalały w porównaniu z poprzednim okresem blisko o jedną trzecią. Z podobnymi problemami musi mierzyć się dziś cały rynek ubezpieczeniowy. Mniej satysfakcjonujące wyniki nie stoją jednak na przeszkodzie realizacji strategii PZU 3.0 zakładającej utrzymanie przez Grupę pozycji lidera w kluczowych obszarach biznesowych PZU: ubezpieczeniach, zdrowiu i inwestycjach. Naszym najnowszym przedsięwzięciem jest zaangażowanie w polski sektor bankowy, rozpoczęte zakupem kontrolnego pakietu akcji Alior Banku. Wierzymy, że w nadchodzących latach bankowość stanie się równie solidnym fundamentem działalności PZU, co pozostałe obszary”.
 
Należy też dodać, że na porównywalność wyników wpłynęło rozszerzenie działalności zarówno w Polsce jak i w krajach bałtyckich w 2014 roku.
 
Źródło: www.pzu.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

2 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

2 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

2 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

3 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

3 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

4 dni ago