Zysk operacyjny według MSSF | Zysk operacyjny grupy Aviva w Polsce według międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej wyniósł 973 mln zł, czyli był o 2% wyższy niż w 2019 r. (954 mln zł). |
Wartość nowego biznesu | Wartość nowego biznesu w ubezpieczeniach na życie według dyrektywy Wypłacalność II wyniosła 305 mln zł i była niższa o 3% wobec 2019 r. (314 mln zł). |
Wskaźnik zespolony (COR) | Wskaźnik zespolony w ubezpieczeniach majątkowych i pozostałych osobowych (COR) wyniósł 83,8% i uległ poprawie o 2,1 pp w stosunku do 2019 r. (85,9%). |
@AdamUszpolewicz, prezes @AvivaPolska:
W trudnym roku pandemii dobrze wywiązaliśmy się ze swoich obowiązków wobec klientów, zapewniając ciągłość obsługi i wypłaty świadczeń. Potrafiliśmy elastycznie zarządzać, a pracownicy i pośrednicy wykazali duże zdolności adaptacyjne.
Efektem są dobre wyniki za rok 2020: większy zysk operacyjny, wyższa składka brutto z ubezpieczeń na życie i majątkowych, stabilna wartość nowego biznesu i wyższa rentowność portfela majątkowego.
Nasi klienci w 2020 roku otrzymali łącznie 589 mln zł świadczeń i odszkodowań: 384 mln zł z ubezpieczeń na życie i zdrowie oraz 205 mln zł z polis majątkowych (łącznie Aviva i Santander Aviva). Niezawodność wypłat w niepewnych czasach zwiększa zaufanie do ubezpieczeń.
Istotne było też wyjście naprzeciw klientom odczuwającym kłopoty finansowe. W polisach na życie ułatwiliśmy skorzystanie z prolongaty składek, a w komunikacyjnych umożliwiliśmy rozłożenie składki na raty bez zwyżki. Klienci doceniają takie rozwiązania, ułatwiające im utrzymanie polis.
W ubezpieczeniach na życie nasza składka brutto była wyższa niż przed rokiem, wyniosła blisko 2 mld zł, co daje nam drugą pozycję na rynku. Wartość nowego biznesu utrzymała się na podobnym poziomie, co uważamy za sukces wobec ograniczeń pandemicznych, które utrudniały pracę naszych agentów ubezpieczeniowych. Dzięki nowym rozwiązaniom umożliwiającym zdalną sprzedaż jej poziom wrócił do poziomu sprzed pandemii, a nasze ochronne ubezpieczenia na życie i zdrowie trafnie odpowiadają na potrzeby klientów indywidualnych i grupowych. Potwierdziło to nasze niedawne badanie[1], w którym najwięcej osób deklaruje zainteresowanie ubezpieczeniami zapewniającymi pieniądze na leczenie, rehabilitację i utrzymanie w sytuacji ciężkiej choroby. Na kolejnych miejscach znalazło się ubezpieczenie na wypadek śmierci najbliższej osoby oraz zabezpieczenie na wypadek trwałej niezdolności do pracy.
W ubezpieczeniach majątkowych Aviva zebrała blisko 500 mln zł składki brutto, kontynuując rozwój sprzedaży ubezpieczeń gospodarczych (wzrost o 15% wobec 2019 r.), a także polis dla klientów indywidualnych przez kanał direct i digital. Wskaźnik COR, pokazujący rentowność portfefa ubezpieczeń majątkowych, był na znakomitym poziomie 83,8% w 2020 roku (łącznie dla Avivy i Santander Aviva).
Osiągnięcia minionego roku nie byłyby możliwe bez cyfryzacji, która okazuje się znakomitą „szczepionką” na czas pandemii i warunkiem dalszego rozwoju. Inwestycje w tym zakresie należały do naszych najlepszych decyzji biznesowych. Do naszego systemu MojaAviva loguje się co miesiąc już ponad 100 tys. klientów. Wprowadziliśmy tzw. ePolisę, która umożliwia zakup polisy życiowej w pełni online przy wykorzystaniu systemu stosowanego przez naszych agentów oraz MojejAvivy. Umożliwiliśmy też cykliczne, automatyczne płatności składek z karty.
Ważne było również zaangażowanie społeczne, przejawiające się we wsparciu konkretnych inicjatyw w walce z pandemią. Naszym wkładem było przede wszystkim bezpłatne ubezpieczenie na życie
29 tys. medyków, ponad 1 mln zł wsparcia dla Polskiego Czerwonego Krzyża oraz współfinansowanie – wraz z 17 innymi ubezpieczycielami – dodatkowego centrum telefonicznego dla GIS.”
[1] Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1066 osób. Dobór próby: losowo-kwotowy. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 22 – 25 stycznia 2021. Metoda: CAWI.
Źródło: Aviva
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…