Grupa Generali opublikowała swoje skonsolidowane wyniki na dzień 30 czerwca 2024. Po raz kolejny potwierdzają one solidną pozycję ubezpieczyciela i wskazują, że dzięki coraz bardziej zdywersyfikowanemu profilowi działalności ubezpieczyciel osiąga stały wzrost wyniku operacyjnego.
Z opublikowanych informacji wynika, że składka przypisana brutto wzrosła znacząco do 50,1 mld euro (+20,4%) i napędzana była znacznym wzrostem zarówno w segmentach ubezpieczeń na życie (+26,6%), jak i ubezpieczeń majątkowych i osobowych (+10,5%). Również wpływy netto z ubezpieczeń na życie były pozytywne i wyniosły 5,1 mld euro. Wynik ten w całości osiągnięto dzięki ubezpieczeniom ochronnym i unit-linked. Wartość nowego biznesu wzrosła do 1 289 mln euro (+3,7%).
Z kolei wskaźnik mieszany wyniósł 92,4% (+0,8 p.p.); niezdyskontowany wskaźnik mieszany poprawił się do 94,9% (-0,1 p.p.).
Grupa odnotowała dalszy wzrost wyniku operacyjnego do 3,7 mld euro (+1,6%), dzięki znacznemu udziałowi segmentów ubezpieczeń na życie oraz zarządzania aktywami i majątkiem.
– Dzięki ciągłemu wzrostowi wyniku operacyjnego i powrotowi do silnych dodatnich wpływów netto z ubezpieczeń na życie, nasze wyniki potwierdzają odporność Generali, skuteczność naszej strategii i naszą zdolność do dostarczania wartości dla wszystkich interesariuszy również w złożonym otoczeniu makroekonomicznym i geopolitycznym. Rozwijamy się jako globalny gracz na rynku ubezpieczeń i zarządzania aktywami o coraz bardziej zdywersyfikowanym profilu biznesowym – powiedział Philippe Donnet, CEO Grupy Generali.
Skorygowany wynik netto wyniósł 2,0 mld euro (-13,1%) i został osiągnięty głównie w wyniku zysków kapitałowych i innych zdarzeń jednorazowych odnotowanych w pierwszej połowie 2023 r. Ubezpieczyciel podkreśla, że wyłączając te efekty, skorygowany wynik netto byłby stabilny.
Jak możemy przeczytać, łączna wartość zarządzanych aktywów Grupy osiągnęła w tym okresie 821 mld EUR (+25,2%), przede wszystkim dzięki konsolidacji Conning Holdings Limited.
Ubezpieczyciel potwierdza po raz kolejny swoją solidną pozycję kapitałową, ze współczynnikiem wypłacalności na poziomie 211% (220% w 2023 roku). Wyniki te odzwierciedlają przede wszystkim przejęcie Liberty Seguros i uruchomienie programu odkupu akcji o wartości 500 mln euro, o czym Grupa informowała już wcześniej.
– Nasza nieustanna koncentracja na pozycji gotówkowej i kapitałowej pozwala nam uruchomić wykup akcji własnych o wartości 500 mln euro, podkreślając nasze zaangażowanie w zwiększanie wynagrodzenia akcjonariuszy. Do zakończenia naszego planu „Lifetime Partner 24: Driving Growth”, jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia wszystkich ambitnych celów, dzięki nieustannym wysiłkom wszystkich naszych pracowników i agentów. Patrząc w przyszłość, wraz z zespołem zarządzającym pracujemy nad nową strategią Grupy, którą zaprezentujemy podczas Dnia Inwestora 30 stycznia 2025 r. w Wenecji – dodał Philippe Donnet.
Źródło: Generali Polska
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…