Ubiegły rok był dla grupy AXA bardzo udany. Odnotowano wzrost w obu sektorach działalności – o ponad jedną dziesiątą więcej składek niż w roku 2014. Eksperci upatrują szansę na dalszy rozwój firmy planując zakup Liberty Ubezpieczenia.
Michał Kwieciński, szef Grupy AXA w Polsce dodaje: „Rynek ubezpieczeniowy jest obecnie niespokojny. Według Komisji Nadzoru Finansowego, w 2015 roku cały sektor ubezpieczeniowy pod względem zebranych składek zmniejszył się o 0,2%, w tym segment ubezpieczeń na życie spadł o 4%, a majątkowych wzrósł o 4%. Rynek podlega jednocześnie dużym zmianom regulacyjnym. Na tak zmiennym rynku AXA utrzymała w zeszłym roku dwucyfrowy, zyskowny wzrost”.
Wielokierunkowość działań
Według szefa AXA, aby następował kolejny wzrost należy podjąć kilka działań. Do działań tych zalicza się m.in.: „Akwizycje, który to proces znacząco przyspieszył w 2015 r. dzięki finalizacji przejęcia BRE Ubezpieczenia TUiR (obecnie AXA Ubezpieczenia TUiR) i nawiązanie strategicznego 10-letniego partnerstwa z mBankiem. Z kolei w grudniu ub.r AXA ogłosiła zamiar zakupu Liberty Ubezpieczenia. – Dzięki tym transakcjom staniemy się uniwersalnym ubezpieczycielem majątkowym, z pełną ofertą ubezpieczeń dostępnych w różnorodnych kanałach: od internetu i call centre, przez agentów, brokerów czy komisy samochodowe, po banki”.
Kwieciński zauważa tez , że w obecnych okolicznościach rynkowych rozwój nie jest również możliwy bez oparcia strategii na potrzebach klienta. Jego zdaniem, efekty takiego podejścia są widoczne w ubezpieczeniach grupowych, gdzie w wyniku szeregu zmian przypis składki zwiększył się o 12%, przekraczając 100 mln zł, a sprzedaż zwiększyła się o ponad 21%.
„Wdrożyliśmy inicjatywy zwiększające atrakcyjność produktu, między innymi nowe pakiety medyczne, umowy dodatkowe dające możliwość leczenia poważnych chorób poza granicami kraju oraz nowe pakiety ubezpieczeniowe dla dzieci. Uruchomiliśmy sprzedaż całkowicie odnowionej i unowocześnionej oferty grupowej dla firm zatrudniających do 20 osób. W połowie roku uruchomiony został również nowy system informatyczny, ułatwiający pracodawcom administrowanie polisami grupowymi”.
Widoczny wzrost sprzedaży w obu sektorach
13% wzrost przypisu składki rok do roku (do poziomu 2,06 mld zł) jest zasługą obu sektorów działalności. Biznes życiowy AXA wypracował w ub.r. 1,27 mld zł składek brutto – o 7% więcej niż w 2014 r. 76% przychodów składkowych pochodziło ze sprzedaży polis inwestycyjnych, a pozostałe 24% z umów ochronnych. Z kolei biznes non life legitymował się wynikiem na poziomie 0,78 mld zł (+22% r/r) pozyskanych z ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Tu dominowały indywidualne polisy komunikacyjne (47%), wyprzedzając osobowe, podróżne i mieszkaniowe (łącznie 28%), oraz dla firm. AXA w „życiówce” (jako AXA Życie TU) osiągnęła w 2015 roku 9. pozycję z 4,6% udziałem w rynku. W „majątku” (jako AXA TUiR, AXA Direct i AXA Ubezpieczenia TUiR) zajmowała na koniec ub.r. 7. pozycję z udziałem rynkowym na poziomie 3,3%. Wynik z działalności podstawowej AXA liczony według MSR wyniósł 98,2 mln zł – o 12% więcej niż w 2014 r.*. Ubezpieczyciel wypłacił swoim klientom łącznie 970 mln zł w świadczeniach i odszkodowaniach.
*Dane wg MSR. Dynamika wyliczona bez uwzględnienia jednorazowego przychodu 49 mln zł dla PTE w 2014 r. pochodzącego z rozwiązania części Funduszu Gwarancyjnego w konsekwencji zmian rządowych oraz bez wyniku BRE Ubezpieczenia TUiR, które dołączyło do Grupy AXA w II kw. 2015 r.
Źródło: www.gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…