Categories: Bezpieczeństwo

Wzrost zainteresowania ubezpieczeniem dla narciarzy

Uczestnicy badania* pod nazwą „Zwyczaje Polaków związane ze sportami zimowymi”, deklarują, że 95% osób uprawiających sporty zimowe wyjeżdża przynajmniej raz w roku lub częściej na stoki, wybierając zazwyczaj polskie trasy. Połowa z nich wykupuje dodatkowe ubezpieczenie uwzględniające specyfikę wyjazdu.

 
Z raportu wynika, że niemal 90% respondentów zadeklarowało uprawianie narciarstwa, a tylko co trzeci entuzjasta sportów zimowych wybiera snowboard. Niecałe 20% badanych uprawia obie dyscypliny. Z badania wynika ponadto, że niemal wszyscy uprawiający sporty zimowe wyjeżdżają na stoki przynajmniej raz w roku. Ponad połowa deklaruje, że na zimowy aktywny wypoczynek udaje się nawet kilka razy w roku (w szczególności mężczyźni). Co ciekawe, 5% wyjeżdża tylko raz na kilka lat. 77% ankietowanych samodzielnie organizuje swoje wyjazdy.
 
Podstawowa polisa nie wystarczy
 
Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa podkreśla jak ważne jest ubezpieczenie na wyjazd, podczas którego można doznać wielu kontuzji: „Badanie pokazuje, że Polacy zdecydowanie częściej decydują się na wyjazdy zimowe, które organizują we własnym zakresie. Dlatego tym bardziej powinni pamiętać o ubezpieczeniu. Podczas gdy biura podróży gwarantują podstawowe polisy turystyczne, wyjazdy samodzielne trzeba zaplanować od A do Z, uwzględniając także ubezpieczenie. Pamiętajmy, że polisa jest zawsze tańsza od płatnej pomocy ratowników na zagranicznych stokach. Nie wspominając już o kosztach leczenia złamanej nogi w szpitalu”.
 
Jak ocenia Marat Nevretdinov: „W cenie zorganizowanych wyjazdów zawarta jest polisa turystyczna o dość wąskim zakresie, która może nie wystarczyć, gdy przytrafi się wypadek lub kontuzja. Co więcej, potrzebna jest edukacja przede wszystkim wśród młodych osób, które nie zawsze zdają sobie sprawę z możliwych ryzyk. Brakuje im doświadczenia, a w tym przypadku lepiej nie uczyć się na błędach”.
 
Coraz częściej dodatkowo się ubezpieczamy
 
Wybierając się na wyjazd, niemal połowa badanych decyduje się na dodatkowe, nieobowiązkowe ubezpieczenie. Zdecydowana większość robi to regularnie, a nieliczni deklarują, że tylko czasami wykupują taką polisę. W dodatkowe ubezpieczenie zaopatrują się częściej starsi respondenci
 
*Badanie „Zwyczaje związane ze sportami zimowymi” zostało przeprowadzone w listopadzie br. metodą CAWI. Przepytano w nim osoby, które deklarują, że chętnie uprawiają sporty zimowe, czyli jeżdżą na nartach i/lub na snowboardzie. Badanie ma na celu określenie odsetka narciarzy i snowboardzistów w Polsce, poznanie zwyczajów i preferencji dotyczących wyjazdów oraz sposobu przygotowywania się do nich, także w kontekście ubezpieczeń.
 
Źródło: www.tueuropa.pl
 

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago