Zgodnie z aktualnymi badaniami rynkowymi przeprowadzonymi przez zespół Custom Market Insights (CMI) globalny rynek ubezpieczeń OC zawodowej w tym roku osiągnął wartość 288,7 mld dolarów. Dzięki prognozowanemu średniorocznemu wzrostowi 6,2%, za 10 lat będzie wart 435,3 mld dolarów. Z przewidywań wynika, że to Europa będzie największym rynkiem.
Wykupując polisę zabezpieczającą przed błędami, profesjonaliści chronią się przed potencjalnymi roszczeniami lub procesami sądowymi wynikającymi z ich błędów i uchybień w czynnościach zawodowych. Ochroną mogą być objęte bardzo specjalistyczne zawody jak: pisarze, artyści, fotografowie, trenerzy fitness, organizatorzy imprez i specjaliści od urody. Produktów OC zawodowego przybywa, zwiększa się również zakres profesji.
– Z uwagą śledzimy trendy wynikające z raportu CMI, bo sami również zauważamy wzrost zapotrzebowania na ubezpieczenie OC dla specjalistów różnych branż. Cieszy nas także fakt, że w zawodach objętych obowiązkiem posiadania polis OC oferowanych przez Leadenhall (księgowi, doradcy finansowi, zarządcy i pośrednicy nieruchomości) coraz częściej klienci decydują się na sumę ubezpieczenia znacznie wyższą od wymaganej ustawowo i na fakultatywne rozszerzania wymaganego prawem zakresu ochrony. Świadczy to o szybkim wzroście świadomości roszczeniowej tak Ubezpieczonych, jak i ich klientów. Trzeba też zauważyć, że w ostatnich latach powstała długa lista nowych zawodów, które również potrzebują ochrony polis OC. Dynamiczny rozwój obserwujemy przede wszystkim w szeroko pojętej branży kreatywnej, doradczej, IT czy ‘Beauty’ i ‚Weel-beingu’. Rynek ubezpieczeń powinien wychodzić naprzeciw potrzebom tych profesjonalistów. Szczególnie że z upływem czasu Ustawodawca zdecyduje zapewne o nałożeniu obowiązku ubezpieczenia przynajmniej dla niektórych z tych zawodów, czyniąc zebrane wcześniej doświadczenia z ubezpieczeniami dobrowolnymi bezcennymi – mówi Rajmund Rusiecki z Leadenhall
Polisa Leadenhall obejmuje koszty obrony nie tylko w postępowaniu cywilnym, ale również karnym, karno–skarbowym i administracyjnym, co jest istotne w przypadku sporu z urzędem skarbowym lub ZUS. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje na siebie finansowe konsekwencje roszczeń o wartości nawet do 2 mln zł.
– Minimalna składka za roczną polisę zaczyna się od 400 zł. Kwota zależy oczywiście głównie od charakteru działalności, przychodów oraz wysokości sumy gwarancyjnej. W Leadehall Insurance dostępne są warianty dobrowolnego ubezpieczenia OC zawodowej dla ponad 250 profesji i kilka dla zawodów objętych ubezpieczeniem obowiązkowym. –Wśród zawodów, które mogą skorzystać z dobrowolnej ochrony, są m.in. mediator, grafolog, konsultant IT, trener personalny, pisarz, dziennikarz, dietetyk, rzeczoznawcy kilku dziedzin, specjaliści od cyberbezpieczeństwa i danych wrażliwych, a nawet twórca filmów czy likwidator szkód. Spektrum jest bardzo szerokie. To dopiero początek sprzedaży, będziemy słuchali głosów z rynku, a lista zawodów na pewno będzie ewoluować. – dodaje Rajmund Rusiecki.
W raporcie CMI wyszczególniono kilka kluczowych czynników, które mają wpływ na zwiększone zainteresowanie ubezpieczeniem OC zawodowym i najpewniej będą rzutować na rozwój tej oferty na rynku. Oto lista najważniejszych czynników:
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…