Aktualności

Zarząd oraz rada nadzorcza PZU przyjęły aktualizację strategii do roku 2020

Nowa strategia która zmienia model działania całej grupy, stawia nowe akcenty i powołuje konkretne inicjatywy. Współpraca z LOT-em i Allegro oraz innowacyjne rozwiązanie telematyczne PZU GO to nowości zapowiedziane przez ubezpieczeniowego giganta.

 

Ubezpieczyciel  nawiązał współpracę w zakresie partnerstwa strategicznego z PLL LOT i Allegro

 
Współpraca strategiczna największego polskiego ubezpieczyciela z LOT-em opiera się na dwóch filarach. Pierwszym z nich jest zapewnienie przez ubezpieczyciela pełnego spektrum ubezpieczeń i usług dostosowanych do potrzeb i oczekiwań klientów przewoźnika w podróży. Będą to ubezpieczenia podróżne oraz inne usługi assistance i concierge w kanałach dystrybucji biletów lotniczych. Drugim obszarem współpraca korporacyjna.
 
PZU wchodzi także w partnerstwo strategiczne z Allegro, które będzie opierało się na kilku elementach. Najważniejszy z nich to sprzedaż i dystrybucja innowacyjnych, w pełni zdigitalizowanych, produktów ubezpieczeniowych dostosowanych do specyfiki potrzeb kupujących oraz sprzedawców w serwisie allegro.pl. Kolejnymi obszarami współpracy będą sprawy związane z obsługą i likwidacją szkód.
 

Rozwiązania telematyczne priorytetem na najbliższe lata  

 
Ubezpieczeniowy gigant zapowiedział też wprowadzenie w tym roku PZU GO – rozwiązania telematycznego (monitorowanie stylu jazdy kierowców, pozwalające bezpieczny kierowcom na obniżenie składki za polisy komunikacyjne), którego celem jest poprawa bezpieczeństwa kierowców. Aplikacja mobilna połączona z niewielkim urządzeniem typu beacon pozwoli na automatyczne wezwanie pomocy w razie kolizji lub wypadku.
 

Długofalowe relacje z klientem

 
Nowy model działania łączy wszystkie aktywności grupy i integruje je wokół klienta: ubezpieczenia na życie, majątkowe, zdrowotne, inwestycje, emerytury, ochronę zdrowia, bankowość i usługi assistance. Grupa definiuje się jako firma pomagająca klientom dbać o ich przyszłość i chce planować relacje z klientem długofalowo, przewidując jego potrzeby na różnych etapach życia.
 
Paweł Surówka, prezes PZU podkreśla: „Chcemy zrobić znacznie więcej i efektywnie pomagać w rozwiązywaniu ich problemów w wielu obszarach i na każdym etapie życia. W sercu tej zmiany jest nowe podejście PZU do budowania relacji z klientem”.
 

Stawiamy na sztuczną inteligencję i lepsze wykorzystanie baz danych

 
W celu zwiększenia liczby interakcji z klientami stworzy klub lojalnościowy oraz rozbuduje portal moje.pzu.pl, który będzie integrował usługi Grupy PZU w jednym miejscu i pozwoli klientom m.in. kontrolować posiadaną ochronę ubezpieczeniową, kupić nowe polisy, zlikwidować szkodę, zarządzać opieką zdrowotną, w tym terminami wizyt lekarskich, a także inwestować oraz korzystać z usług bankowych.
 
Prezes spółki zapowiada: „PZU pozostanie jedną z najbardziej stabilnych i rentownych grup finansowych na świecie: „ Stabilność, zdefiniowana jako zachowanie wskaźnika wypłacalności Solvency II zawsze powyżej 200 proc., rentowność powyżej 22 proc., obietnica podzielenia się zyskiem, który nie jest niezbędny, aby sfinansować nasz dynamiczny wzrost – to wszystko wartości gwarantujące, że hasło przewodnie PZU pozostaje aktualne nie tylko wobec klientów i kontrahentów, ale również naszych inwestorów. Możesz na nas polegać”.
 

PZU liczy na 1 mld zł dodatkowej składki ze współpracy z bankami w grupie, 1 mln klientów pozyskanych dla banków w grupie PZU i 1 mld zł przychodów PZU Zdrowie

 
Tomasz Kulik, CFO w grupie PZU. Wyjaśnia cele nowej strategii: „Nowa strategia zawiera bardzo ambitne cele. W stosunku do ostatniego zamkniętego roku mamy ambicję podwyższenia ROE grupy o ponad 7 p.p. do przeszło 22 proc. w roku 2020. Pozyskamy miliard złotych składki ubezpieczeniowej ze współpracy z bankami i milion nowych klientów dla banków – chcemy tworzyć relację dającą korzyści obydwu stronom. Istotnie zwiększymy nasze przychody w segmencie „zdrowie” do miliarda złotych w 2020 roku. Konsolidując rynek zarządzania aktywami i pomnażając oszczędności naszych klientów zwiększymy ponad dwukrotnie portfel, jakim dysponujemy, osiągając 65 mld złotych w zarządzaniu”.
 
Źródło: www.rp.pl    www.pzu.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Agrocasco – ile kosztuje kompleksowa ochrona maszyn rolniczych? 

Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…

1 dzień ago

Wystartował drugi etap kampanii LINK4 Doceniamy Dobrych Kierowców 

Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…

1 dzień ago

Szkoda całkowita – co zrobić z samochodem? 

O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…

2 dni ago

mojePZU ma już ponad 5 mln użytkowników 

Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…

2 dni ago

Ile wynosi kara za brak OC motocykla? 

Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…

3 dni ago

Rankomat.pl wprowadza nową platformę komunikacyjną, realizowaną pod hasłem “Z małą pomocą Rankomatu”  

Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…

3 dni ago