Aktualności

Jakie jest zaufanie klientów do firm ubezpieczeniowych ?

Efektywność w branży ubezpieczeniowej oznacza przede wszystkim budowanie długofalowej relacji z klientem. Kryzys zaufania konsumentów przekłada się bowiem na wyniki całej branży, która pomimo dużych możliwości rozwoju odnotowuje spadki wartości.
 
Zaufanie, jakim klienci darzą firmy ubezpieczeniowe, to bardzo ważny kapitał. „Warto więc podjąć nowe działania, umożliwiające efektywne zarządzanie reputacją” – podkreśla Paweł Holnicki-Szulc, dyrektor działu Specialty Lines, East Zone EMEA Global Specialty w firmie AIG
 
Niski poziom zaufania konsumentów jest jednym z najbardziej znaczących wyzwań, przed jakimi staje sektor w roku 2016.
 
W naszym kraju branża ubezpieczeniowa funkcjonuje w obliczu znacznych presji – niskich stóp procentowych, nacisków regulacyjnych czy znacznej konkurencyjności poszczególnych podmiotów na rynku. Choć nowe przepisy (np. dyrektywa IDD) wzmacniają pozycję klienta na rynku,  m.in. wprowadzając dla firm obowiązek „pełniejszego informowania klientów o szczegółach oferty i  dopasowanie oferty do ich potrzeb”, poziom zaufania klientów do branży jest nadal niewystarczający. Śledząc badania opinii społecznej, przeprowadzone przez poszczególne ośrodki badawcze, można stwierdzić, że branży nadal nie ufa ponad 1/3 Polaków (według najbardziej optymistycznych wyników badania firmy doradczej EY).
 
PIU popularyzuje wiedzę na temat branży ubezpieczeniowej
 
Prowadzenie działań edukacyjnych biorą na siebie w coraz większej mierze oferenci produktów ubezpieczeniowych, agenci i brokerzy. Istotną rolę odgrywa także działalność podejmowana w tym zakresie przez PIU. Polska Izba Ubezpieczeń czyni wiele, aby popularyzować wiedzę ubezpieczeniową i promować pozytywne wartości, jakimi kierują się ubezpieczyciele. Dotychczasowe działania PIU – takie jak znaczące uproszczenie komunikacji produktów ubezpieczeniowych – przyczyniły się do poprawy wizerunku branży.
 
Ważna jest wspólna praca nad wypracowaniem nowych standardów współpracy na linii klient
 
Wydaje się, że budowanie świadomości klienta w zakresie ubezpieczeń wymaga dalszej edukacji oraz poprawy współpracy z klientami ze strony firm ubezpieczeniowych. Warto walczyć nie tylko z nieetycznymi przykładami zachowań po stronie przedstawicieli branży, ale także pokazać klientom, że nie warto samodzielnie oszukiwać ubezpieczyciela i wyłudzać odszkodowań – korzyści społeczne i finansowe z tytułu wypłat już są znaczące, a za nieuczciwe praktyki płacimy przecież wszyscy. Wspólna praca nad wypracowaniem nowych standardów współpracy na linii klient-ubezpieczyciel wydaje się kluczowa w perspektywie najbliższych lat.
 
Nowoczesne kanały komunikacji wpłyną na jakość obsługi
 
Do poprawy sytuacji powinny w najbliższym czasie przyczynić się także nowoczesne kanały sprzedaży oraz nowe rozwiązania technologiczne, będące dowodem współpracy branży w trosce o klienta. Produkty „szyte na miarę” czy technologie oparte o telematykę powinny być odebrane przez klientów jako jasny sygnał, mówiący o otwarciu się branży na ich potrzeby i zmieniający się tryb życia. Wszystko to powinno dodatnio wpłynąć na wizerunek branży, a co za tym idzie – na wzrost zaufania klientów do firm ubezpieczeniowych.
 
 
Źródło: www.aig.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

O czym warto pamiętać, kupując ubezpieczenie na ferie? 

Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…

4 dni ago

Agro Pakiet od InterRisk – nie tylko ochrona majątku, ale także rolnika i jego bliskich 

Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…

4 dni ago

Dotowane ubezpieczenia upraw – kompleksowa ochrona dla rolników 

Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…

5 dni ago

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na energetykę 

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…

5 dni ago

Europ Assistance Polska z nową siedzibą 

Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…

1 tydzień ago

Czy ubezpieczyciele przy kalkulacji składek biorą pod uwagę odmiany upraw? 

Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…

1 tydzień ago