Categories: Aktualności

Jakie jest zaufanie klientów do firm ubezpieczeniowych ?

Efektywność w branży ubezpieczeniowej oznacza przede wszystkim budowanie długofalowej relacji z klientem. Kryzys zaufania konsumentów przekłada się bowiem na wyniki całej branży, która pomimo dużych możliwości rozwoju odnotowuje spadki wartości.
 
Zaufanie, jakim klienci darzą firmy ubezpieczeniowe, to bardzo ważny kapitał. „Warto więc podjąć nowe działania, umożliwiające efektywne zarządzanie reputacją” – podkreśla Paweł Holnicki-Szulc, dyrektor działu Specialty Lines, East Zone EMEA Global Specialty w firmie AIG
 
Niski poziom zaufania konsumentów jest jednym z najbardziej znaczących wyzwań, przed jakimi staje sektor w roku 2016.
 
W naszym kraju branża ubezpieczeniowa funkcjonuje w obliczu znacznych presji – niskich stóp procentowych, nacisków regulacyjnych czy znacznej konkurencyjności poszczególnych podmiotów na rynku. Choć nowe przepisy (np. dyrektywa IDD) wzmacniają pozycję klienta na rynku,  m.in. wprowadzając dla firm obowiązek „pełniejszego informowania klientów o szczegółach oferty i  dopasowanie oferty do ich potrzeb”, poziom zaufania klientów do branży jest nadal niewystarczający. Śledząc badania opinii społecznej, przeprowadzone przez poszczególne ośrodki badawcze, można stwierdzić, że branży nadal nie ufa ponad 1/3 Polaków (według najbardziej optymistycznych wyników badania firmy doradczej EY).
 
PIU popularyzuje wiedzę na temat branży ubezpieczeniowej
 
Prowadzenie działań edukacyjnych biorą na siebie w coraz większej mierze oferenci produktów ubezpieczeniowych, agenci i brokerzy. Istotną rolę odgrywa także działalność podejmowana w tym zakresie przez PIU. Polska Izba Ubezpieczeń czyni wiele, aby popularyzować wiedzę ubezpieczeniową i promować pozytywne wartości, jakimi kierują się ubezpieczyciele. Dotychczasowe działania PIU – takie jak znaczące uproszczenie komunikacji produktów ubezpieczeniowych – przyczyniły się do poprawy wizerunku branży.
 
Ważna jest wspólna praca nad wypracowaniem nowych standardów współpracy na linii klient
 
Wydaje się, że budowanie świadomości klienta w zakresie ubezpieczeń wymaga dalszej edukacji oraz poprawy współpracy z klientami ze strony firm ubezpieczeniowych. Warto walczyć nie tylko z nieetycznymi przykładami zachowań po stronie przedstawicieli branży, ale także pokazać klientom, że nie warto samodzielnie oszukiwać ubezpieczyciela i wyłudzać odszkodowań – korzyści społeczne i finansowe z tytułu wypłat już są znaczące, a za nieuczciwe praktyki płacimy przecież wszyscy. Wspólna praca nad wypracowaniem nowych standardów współpracy na linii klient-ubezpieczyciel wydaje się kluczowa w perspektywie najbliższych lat.
 
Nowoczesne kanały komunikacji wpłyną na jakość obsługi
 
Do poprawy sytuacji powinny w najbliższym czasie przyczynić się także nowoczesne kanały sprzedaży oraz nowe rozwiązania technologiczne, będące dowodem współpracy branży w trosce o klienta. Produkty „szyte na miarę” czy technologie oparte o telematykę powinny być odebrane przez klientów jako jasny sygnał, mówiący o otwarciu się branży na ich potrzeby i zmieniający się tryb życia. Wszystko to powinno dodatnio wpłynąć na wizerunek branży, a co za tym idzie – na wzrost zaufania klientów do firm ubezpieczeniowych.
 
 
Źródło: www.aig.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Top temat

Ubezpieczenie do Chorwacji – co warto wiedzieć?

Przed nami sezon urlopowy. Część z nas zaplanowała już swoje wakacje za cel obierając sobie Chorwację. Zanim jednak wyruszymy w…

7 godzin ago
  • Aktualności

Szkody związane dziurami w drodze – praktyczny poradnik Rzecznika Finansowego

Rzecznik Finansowy opublikował praktyczne informacje dotyczące możliwości dochodzenia roszczeń odszkodowawczych związanych z uszkodzeniem pojazdu na skutek wjechania w dziurę w…

7 godzin ago
  • Aktualności

Jakie rodzaje ubezpieczeń powinniśmy uwzględnić w planie zabezpieczenia rodziny?

Zdrowie, bezpieczeństwo finansowe i ochrona przed skutkami niespodziewanych zdarzeń są fundamentalne dla stabilności każdej rodziny. Istnieje jednak wiele trudnych do…

1 dzień ago
  • Aktualności

Europ Assistance Polska podsumowało majówkę

Europ Assistance Polska w oparciu o swoje statystyki podsumowało majówkę. Wiele osób zdecydowało się spędzić  ten czas w Polsce, a…

4 dni ago
  • Aktualności

VH Polska przeprowadza wspólne szacowanie szkód w zbożach i rzepakach

7 maja, koło Namysłowa, odbyło się wspólne szacowanie szkód, jedno z wielu jakie obecnie są prowadzone przez VH Polska na…

4 dni ago
  • Aktualności

Platforma Cargo – nowy portal self-service PZU

PZU wprowadza nowe narzędzie online do zawierania umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. Platforma, która dedykowana jest dla klientów korporacyjnych…

5 dni ago