We wtorek 18 czerwca specjaliści Generali wyjaśniali w jaki sposób ubezpieczenie CPI zabezpiecza producentów żywności przed ryzykami, które związane są zanieczyszczeniem ich wyrobów i wynikającym z tego możliwym kryzysem wizerunkowym.
Andrea Simoncelli, Prezes Zarządu spółek Generali Polska podkreśla: „Polski przemysł rozwija się w niesamowitym tempie. Dotyczy to niemal każdej branży, w tym także branży spożywczej. Jestem dumny, że to zespół Generali skonstruował produkt ubezpieczeniowy, który w tak szerokim stopniu odpowiada na potrzeby producentów żywności – mówił podczas otwarcia konferencji”.
Marcin Gołąb, Zastępca Dyrektora Działu Ubezpieczeń Odpowiedzialności Cywilnej: „ Nie tylko nowe regulacje mogą skutecznie wyeliminować ze sklepowych półek konkretne produkty. W grę wchodzi też zanieczyszczenie wyrobów ciałami obcymi (np. metalem lub plastikiem) czy niepoinformowanie o alergenach. Przedstawiciele branży żywności podlegają także groźbie szantażu i donosów do mediów ze strony konkurencji lub osób niezgadzających się z polityką, misją i wizją firmy. Wycofanie produktów z rynku wiąże się z wymiernymi stratami finansowymi. Podobnie jest w przypadku, gdy zniszczona zostaje reputacja marki. Oprócz doraźnych kosztów wynikających z akcji wycofania, firma musi się liczyć z dalszymi spadkami sprzedaży, które wynikają ze strachu konsumentów i niższego popytu na jej produkty. Dlatego w Generali rozszerzamy ofertę ubezpieczeń, z których standardowo korzysta branża spożywcza – OC w związku z prowadzoną działalnością i posiadanym mieniem, OC za szkody środowiskowe czy OC pracodawcy dla kosztów wycofania produktu z rynku”
To zestaw dodatkowych usług, które wchodzą w skład ubezpieczenia CPI. Ochrona dotyczy Z jednej zakresu wycofania zanieczyszczonego produktu z rynku, drugiej również możliwość wsparcia specjalistów ds. zarządzania kryzysowego. Są to min.: prawnicy i agencje PR-owe.
W ramach polisy CPI klienci mają do dyspozycji profesjonalnego doradcę ds. zarządzania wycofaniem produktu z rynku. Generali współpracuje z międzynarodową firmą RQA Group, która udziela wsparcia przy ocenie sytuacji i w razie konieczności pomaga w faktycznym wycofywaniu wyrobów ze sklepów.
Rolą kolejnego partnera, kancelarii prawniczej WKB, która działa także w porozumieniu z wyselekcjonowanymi z agencjami PR, jest zapewnienie tzw. assistance reputacyjnego. W praktyce oznacza to wykorzystanie narzędzi prawnych, które uchronią ubezpieczonego przed rozpowszechnianiem na jego temat nieprawdziwych informacji i naruszaniem jego renomy w mediach i social mediach. Zakres działań obejmuje nie tylko Polskę. W przypadku kryzysów wykraczających poza granice kraju prawnicy WKB korzystają z pomocy sieci zagranicznych kancelarii partnerskich.
Jak podkreślają przedstawiciele Generali, nie jest to audyt, ale próba zrozumienia ubezpieczanego biznesu i wewnętrznych procedur organizacji. Często okazuje się, że standardowe certyfikaty nie oddają faktycznego zaangażowania zarządu, dbałości o procedury czy kompetencji osób odpowiedzialnych za kontrolę jakości. Takie obserwacje znacząco wpływają na ostateczną ocenę ryzyka.
„Często uzupełnione formularze nie dają nam pełnego obrazu sytuacji, w jakiej znajduje się firma. Standardowe certyfikaty są wymogiem rynku, ale w ocenie ryzyka pomaga bezpośrednie spotkanie z klientem. Niejednokrotnie poznawaliśmy podczas nich stopień zaangażowania zarządu, dbałość o standardy i procedury oraz kompetencje osób odpowiedzialnych za kontrolę jakości. Często okazywało się, że obraz firmy wyłaniający się z formularzy jest zupełnie inny od tego, który widzimy na żywo, co w oczywisty sposób wpływa na ostateczną ocenę ryzyka” – dodaje Bartłomiej Mateńka, Dyrektor Departamentu Inżynierów Oceny Ryzyka.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…