Zakończyły się obrady jury15 edycji konkursu, który od 2002 roku przyciąga rekordowe liczby uczestników. W tym roku padł kolejny rekord, bowiem do konkursu zgłoszono 414 prac, z czego jury mogło wybrać maksymalnie tylko 20. Laureatów poznamy 30 maja br. podczas wystawy finałowej w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Konkurs, którego celem jest promowanie polskiej młodej sztuki i edukacji artystycznej organizowany jest od 15 lat. Adresatami akcji są studenci ostatnich trzech lat z wydziałów i uczelni artystycznych z terenu całej Polski. Międzynarodowe jury (artyści, kuratorzy, profesorowie akademiccy i dziennikarze) wyłonili 20 prac, które ich zdaniem zasługują na wyróżnienie. Wyróżnieni będą walczyć o specjalne nagrody miesięczne rezydencje artystyczne oraz tytuł laureata konkursu.
Magdalena Kąkolewska, prezes Fundacji Artystyczna Podróż Hestii: „Moment oczekiwania na ostateczny werdykt członków jury jest dla nas wszystkich bardzo emocjonujący. Każdy z jurorów ocenia wszystkie prace po kolei. To ogromny wysiłek i napięcie, które nie podlegają prawu rutyny nawet podczas 15. edycji konkursu. Werdykt jury jest bowiem w bardzo dużym stopniu oglądem tego, co dzieje się w młodej polskiej sztuce”.
Konkurs zakończy się wernisażem prac laureatów, które będzie można podziwiać w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. W dnu 30 maja podczas gali finałowej jury ogłosi zwycięzców konkursu. Laureat nagrody głównej otrzyma możliwość odbycia podróży artystycznej do Nowego Jorku. Natomiast laureat nagrody pojedzie na miesiąc do Hiszpanii i będzie miał możliwość uczestnictwa w zajęciach na akademii w Walencji. Jeden z laureatów otrzyma również komercyjne zlecenie na artystyczną koncepcję finansowego raportu rocznego Grupy ERGO Hestii, która w tym roku obchodzi 25lecie swojej działalności.
Konkurs jest inicjatywą Piotra Śliwickiego Twórcy Grupy Ergo Hestia oraz Prezesa Zarządu jej dwóch spółek: Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia S.A., Według Śliwickiego główna ideą konkursu jest wyłonienie najciekawszych osobowości akademii sztuk pięknych z Polski.
Źródło: www.ergohestia.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…