Ubezpieczenie stworzone przez Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa pod nazwą „Twój smak” przyniosło 18 procent zysku klientom. Jest to dwuletnia polisa o charakterze inwestycyjnym ze strategią opartą o notowania pięciu wiodących spółek z branży spożywczej.
Produkt w formie ubezpieczenia na życie przeznaczony był dla klientów Raiffeisen Polbank, a instrument bazowy inwestycji stanowił koszyk pięciu czołowych spółek spożywczych, które posiadają silną pozycję wobec konkurencyjnych firm z tej branży. W skład koszyka wchodziły takie firmy jak: Nestle S.A., Groupe Danone, Dr Pepper Snapple Group Inc., General Mills Inc. i Kellogg Co. Firmy wybierane były przez analityków ze względu na pozytywne rekomendacje analityków odnośnie perspektyw ich wzrostu.
Polisę „Twój Smak” oferowano klientom banku w formie ubezpieczenia na życie i dożycie z elementem inwestycyjnym. Po zakończeniu produktu premia wyniosła 22,81 procent, co po uwzględnieniu wskaźnika 95 procent gwarancji kapitału dało klientom blisko 18 procent zysku, tj. prawie 9 procent w skali roku.
Do wyliczenia premii brana była pod uwagę wartość zwrotu z koszyka spółek wyłącznie z dwóch dni obserwacji – pierwszego dnia okresu odpowiedzialności, tj. z dnia 7 kwietnia 2014 r. i dnia ostatniego, czyli 7 kwietnia 2016 r. Wartość zwrotu z koszyka spółek w tym przypadku wyniosła 17,81 procent. Wahania notowań spółek w trakcie trwania okresu ubezpieczenia nie miały znaczenia dla końcowej wysokości premii z zastrzeżeniem, że maksymalny zwrot z koszyka spółek mógł wynieść 23,5 procent. Wartość końcowa całego koszyka była większa od wartości początkowej, dlatego do wartości zwrotu z koszyka spółek doliczano dodatkowy kupon w wysokości 5 procent.
Minimalna składka wynosiła 5000 zł. Klienci nie ponosili opłat wstępnych za przystąpienie do ubezpieczenia.
Źródło: www.prnews.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…