Categories: Aktualności

Zyski i straty w pierwszym kwartale 2015

Po opublikowaniu danych przez KNF można zweryfikować jakie były wyniki poszczególnych ubezpieczycieli. Czyja polityka sprzedażowa okazała się najlepsza na ten czas, a kto nie odbudował portfela sprzedażowego?

W segmencie ubezpieczeń na życie największy przyrost składki przypisanej brutto odnotowali TUnŻ WARTA S.A., STUnŻ ERGO HESTIA SA, SKANDIA ŻYCIE TU S.A. oraz GENERALI ŻYCIE T.U. S.A. Wymienione towarzystwa uzyskały wynik lepszy w stosunku do roku ubiegłego o ponad 100 mln zł. Pierwszy kwartał tego roku nie był jednak lepszym okresem dla 8 TUnŻ, które nie poprawiły wyniku sprzedażowego sprzed roku. Natomiast największą różnicę wolumenu składki przypisanej brutto zanotowali: TU na ŻYCIE EUROPA S.A., OPEN LIFE TU ŻYCIE S.A., BZ WBK-AVIVA TUnŻ S.A. oraz PZU ŻYCIE SA.
 
W segmencie ubezpieczeń majątkowych aż 17 TU zrealizowało sprzedaż na poziomie niższym niż w roku 2014. Lider rynku PZU SA niestety zakończył ten kwartał z dynamiką składki 97,7% co stanowi sprzedaż mniejszą o ok. 52 mln zł. Kolejne Towarzystwo na minusie to InterRisk TU S.A. i COMPENSA TU S.A. z Vienna Insurance Group. Miniony kwartał to również wzrosty. W Dziale II ubezpieczeń pozostałych osobowych oraz majątkowych na szczególne wyróżnienie zapracowało PTR S.A. – jedyna firma w Polsce prowadzącą działalność stricte reasekuracyjną. Kolejne wyniki sprzedażowe na plus odnotowała TU EUROPA S.A. oraz LINK4 TU S.A.

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

17 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

17 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

21 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago