Aktualności

Compensa: Rekordowe odszkodowania mają wpływ na działalność ubezpieczycieli

Liczone w setkach milionów złotych straty po tegorocznych wichurach miały olbrzymi wpływ na działanie ubezpieczycieli. Suma wypłat odszkodowań w okresie szkód masowych była o prawie 40% większa niż w tym samym czasie ubiegłego roku – szacuje towarzystwo ubezpieczeń Compensa.

 

Zwiększona liczba szkód w tym samym czasie wymaga działań usprawniających

 
Kilkakrotnie w sytuacjach zwiększonej liczby szkód ubezpieczyciel stosował działania usprawniające proces obsługi zgłoszeń. Towarzystwa ubezpieczeniowe na bieżąco monitorują napływ kolejnych zgłoszeń oraz obciążenie działu likwidacji szkód. Dzięki temu mogą sprawnie podejmować decyzje o uruchamianiu, w zależności od potrzeb, nowych procedur lub też o wygaszaniu niektórych aktywności. Wśród takich niestandardowych działań można wskazać podniesienie wartości szkód, które kwalifikują się do obsługi w ramach tzw. uproszczonej procedury. Ponadto: zazwyczaj do obsługi części szkód angażowani są zewnętrzni partnerzy.  Rzeczoznawcy zaś i konsultanci na infolinii otrzymują szersze uprawnienia. To dodatkowo skraca czas obsługi. Niekiedy pracownicy bezpośrednio odpowiedzialni za likwidację szkód pracują w trybie nadgodzin.
 

Compensa podsumowała tegoroczne wypłaty odszkodowań z okresu od 1 czerwca do początku listopada, w którym nad Polską przeszły najsilniejsze nawałnice oraz orkany

 
Dane dobrze obrazują, jak duży wpływ na branżę ubezpieczeniową miały wichury. W porównaniu z tym samym czasem 2016 roku ubezpieczyciel zanotował 37-procentowy wzrost sumy skierowanych do klientów odszkodowań – z 24,2 mln zł do 33,3 mln zł. Michał Makarczyk, Dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group wyjaśnia: „To efekt tego, że zarówno po sierpniowych nawałnicach, jak i po niedawnych orkanach odnotowywaliśmy wyraźnie zwiększoną liczbę szkód zgłaszanych nam przez klientów. Był to niekiedy nawet dwukrotny wzrost w porównaniu z przeciętną liczbą zgłoszeń w ciągu dnia. Aby zapewnić klientom skuteczną obsługę za każdym razem uruchamialiśmy działania, pozwalające na usprawnienie procesu likwidacji szkód”.
 

Poszkodowani często mogą przystępować do prac naprawczych bez konieczności oczekiwania na wizytę rzeczoznawcy

 
„Co ważne, oprócz rejestrowania szkód konsultanci udzielają również klientom informacji, co mogą lub muszą samodzielnie robić w związku z powstałymi stratami. W przypadku konieczności podjęcia natychmiastowych działań, mających na celu zabezpieczenie mienia, poszkodowani często mogą przystępować do prac naprawczych bez konieczności oczekiwania na wizytę rzeczoznawcy. Dla pewności warto zapytać o taką możliwość konsultanta” – dodaje Michał Makarczyk.
 
Źródło: www.compensa.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Kropla, która ratuje życie – Europ Assistance Polska ponownie wspiera krwiodawstwo

Wakacyjne miesiące to czas, w którym zapasy krwi w Polsce drastycznie się kurczą. Europ Assistance…

8 godzin ago

Prévoir świętuje 25-lecie działalności w Polsce 

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Prévoir świętuje 25-lecie swojej obecności w Polsce. Od 2000 roku firma konsekwentnie rozwija ofertę…

8 godzin ago

PZU przejmuje portfel ubezpieczeń Polski Gaz TUW – co to oznacza dla klientów?

Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie zatwierdziła przeniesienie całego portfela ubezpieczeń Polskiego Gazu Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych w likwidacji…

9 godzin ago

UFG wprowadza nowe zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia

Od 24 lipca 2025 roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny udostępnił zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia w formacie…

9 godzin ago

Kalkulator akcyzy za samochód – czy warto mu ufać?

Sprowadzasz auto z zagranicy i już na samą myśl o wypełnianiu urzędowych papierków boli Cię…

13 godzin ago

Odszkodowanie za szwy u dziecka – kiedy można liczyć na świadczenie? 

Założenie szwów u dziecka to zawsze stresująca sytuacja, ale nie każdy wie, że może też…

4 dni ago