8 miliardów dolarów. Tyle musi zapłacić w ramach odszkodowania firma Johnson & Johnson mężczyźnie, który używał leku o nazwie Risperdal. Stosowanie leku wywołało u niego skutki uboczne w postaci… urośnięcia piersi.
Amerykanin jest jednym z tysiąca osób, które skarżą firmę za to, że nie ostrzegła o efektach ubocznych przeciwpsychotycznego środka Risperdalu. To już drugie zwycięstwo tego samego człowieka w tej sprawie.
W wieku 10 lat u Nichoalasa Murraya zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu. W związku z chorobą przepisano mu lek Risperdal, który wyprodukowała firma Johnson & Johnson. Lek ten stosuje się min. w leczeniu schizofrenii i zaburzeń afektywnych dwubiegunowych. Jak jednak twierdzi Amerykanin – nikt nie ostrzegł go przed efektem ubocznym. Nastolatek po pewnym czasie zaczął obserwować u siebie niepokojące zmiany. Zaczęły mu rosnąć piersi, a badania wykazały ginekomastię (powiększenie się sutka u mężczyzny w wyniku rozrostu tkanki gruczołowej, włóknistej i tłuszczowej). 26-letni obecnie mężczyzna postanowił pozwać firmę Johnson & Johnson, która odpowiada za produkcję Risperdalu.
Murray pozwał Johnson & Johnson i już w 2015 roku ława przysięgłych zasądziła na jego korzyść wypłatę odszkodowania w wysokości 1,75 mln dolarów. Wyrok ten został podtrzymany w 2018 r., aczkolwiek obniżono kwotę odszkodowania do 680 tys. dolarów. Murray, odwołał się od tego orzeczenia. Jury Sądu Powszechnego w Filadelfii orzekło, że Johnson & Johnson ma wypłacić na jego rzecz 8 miliardów dolarów.
Profesor Carl Tobias, zajmujący się prawem, spodziewa się, że wysokość odszkodowania zostanie zmniejszona po apelacji koncernu, jednak jak podkreśla chodziło o wysłanie wyraźnej wiadomości, że takie działania są niedopuszczalne. W jego ocenie jest to też znak, że Johnson & Johnson może spotkać się z wysokimi wyrokami również w innych nadchodzących sprawach związanych z Risperdalem. Johnson & Johnson jest pozywany przez ludzi, którzy stosowali ich leki i środki od kilku lat. Głównie za puder powszechnie używany w życiu codziennym, nie tylko dla dzieci. Liczba pozwów liczona jest w tysiącach, a koncert ma na swoim koncie już przegrane sprawy.
Źródło: www.polsatnews.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…