Zgodnie z Ustawą z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń, zmiany nastąpiły również w Ustawie z dnia 15 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (art. 99 ustawy dystrybucyjnej).
Zmiana dotyczy m.in. włączenie agenta ubezpieczeniowego, który wykonuje czynności agencyjne na rzecz więcej niż jednego zakładu ubezpieczeń w zakresie tego samego działu ubezpieczeń do definicji podmiotu rynku finansowego.
Wprowadzone zmiany oznaczają, że oprócz procesu rozpatrywania reklamacji zgodnie z ww. ustawą reklamacyjną, agent jest zobowiązany również do realizacji obowiązków, które maja związek z raportowaniem informacji o reklamacjach do Rzecznika Finansowego. Zgodnie z art.33 ustawy reklamacyjnej podmiot rynku finansowego (również agent ubezpieczeniowy) jest zobowiązany w terminie 45 dni od zakończenia roku przekazania Rzecznikowi sprawozdania dotyczącego rozpatrywania reklamacji oraz liczby wystąpień klientów podmiotów na drogę
postępowania sądowego w wyniku nierozpatrzenia reklamacji zgodnie z wolą tych klientów, z uwzględnieniem:
Informacje w powyższym zakresie wraz ze wzorem formularza dostępne są na stronie Rzecznika Finansowego:
https://www.rf.gov.pl/sprawy-biezace/Sprawozdanie_dla_podmiotow_rynku_finansowego_za_okres_styczen_____grudzien_2018_r___22938
Ponieważ ustawa dystrybucyjna obowiązuje od 1 października 2018 r., to raport za 2018 rok winien obejmować okres 1.10.2018r – 31.12.2018r.
Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…
Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy? W Polsce mieszka ok. 8…
W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…
Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…
UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR. Dzięki…