W ostatnich dniach w mediach pojawiła się informacja odnośnie tego, że Allegro szykuje się do sprzedaży ubezpieczeń. Ta popularna platforma e-commerce nie zdradza na razie szczegółów nowej oferty. Informację „Wkrótce na Allegro kupisz ubezpieczenie” podaje jedynie, jako powód zmian wprowadzanych w polityce ochrony prywatności.
Wszystko przemawia za tym, że już wkrótce na Allegro będzie można kupić także ubezpieczenia. Ta popularna platforma podaje informację o nowej opcji w komunikacie prasowym dotyczącym między innymi aktualizacji polityki ochrony prywatności.
– Wkrótce na Allegro kupisz ubezpieczenie. W związku z tym dodaliśmy informacje o przetwarzaniu danych osobowych w związku z tą usługą – możemy przeczytać w opublikowanym komunikacie.
Warto przypomnieć, że Allegro już wcześniej umożliwiało swoim użytkownikom ubezpieczenia produktów sprzedawanych na platformie. Było to możliwe dzięki współpracy z PZU. W kwietniu 2018 r. pojawiła się opcja ubezpieczenia sprzętu RTV i AGD na wypadek kradzieży lub awarii po wygaśnięciu gwarancji producenta. Później do oferty dołączyła możliwość wykupienia polisy przy zakupie roweru w zakresie OC rowerzysty i casco roweru, a także ubezpieczenie opon zapewniające naprawę lub wymianę w razie awarii. Wówczas użytkownik, który decydował się na taką usługę po wyborze sposobu dostawy i metody płatności musiał uzupełnić dane, które były niezbędne do wystawienia polisy. Koszt ochrony doliczano do ceny przedmiotu, a po zawarciu umowy klient otrzymywał polisę mailem.
W tej chwili jednak opcja ta zniknęła z aukcji. Co więcej, usunięto także podstronę Allegro z informacjami dla kupujących o ubezpieczeniu w PZU. Czy to oznacza, że firmy zrezygnowały z trwającej od kilku lat współpracy?
Nie wiadomo jeszcze czy zapowiedziane już przez Allegro zmiany, czyli wprowadzenie ubezpieczeń do sprzedaży będzie w dalszym ciągu dotyczyło ochrony dosprzedawanej do wybranych kategorii produktów. Jednak aktualizacja zasad przetwarzania danych osobowych w związku z usługami ubezpieczeniowymi może świadczyć o tym, że platforma ma w tym zakresie bardziej ambitne plany. Jednak niekoniecznie będzie je realizowało z PZU.
Warto zauważyć, że zainteresowanie platformy e-commerce ubezpieczeniami to jeden z przejawów rozwijającego się trendu embedded insurance, czyli umieszczania produktów ubezpieczeniowych w ofercie podmiotu, którego główna działalność nie jest związana z dostarczaniem usług i produktów ubezpieczeniowych.
Źródło: www.cashless.pl/11178-allegro-ubezpieczenia; Allegro
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…