W ostatnich dniach w mediach pojawiła się informacja odnośnie tego, że Allegro szykuje się do sprzedaży ubezpieczeń. Ta popularna platforma e-commerce nie zdradza na razie szczegółów nowej oferty. Informację „Wkrótce na Allegro kupisz ubezpieczenie” podaje jedynie, jako powód zmian wprowadzanych w polityce ochrony prywatności.
Wszystko przemawia za tym, że już wkrótce na Allegro będzie można kupić także ubezpieczenia. Ta popularna platforma podaje informację o nowej opcji w komunikacie prasowym dotyczącym między innymi aktualizacji polityki ochrony prywatności.
– Wkrótce na Allegro kupisz ubezpieczenie. W związku z tym dodaliśmy informacje o przetwarzaniu danych osobowych w związku z tą usługą – możemy przeczytać w opublikowanym komunikacie.
Warto przypomnieć, że Allegro już wcześniej umożliwiało swoim użytkownikom ubezpieczenia produktów sprzedawanych na platformie. Było to możliwe dzięki współpracy z PZU. W kwietniu 2018 r. pojawiła się opcja ubezpieczenia sprzętu RTV i AGD na wypadek kradzieży lub awarii po wygaśnięciu gwarancji producenta. Później do oferty dołączyła możliwość wykupienia polisy przy zakupie roweru w zakresie OC rowerzysty i casco roweru, a także ubezpieczenie opon zapewniające naprawę lub wymianę w razie awarii. Wówczas użytkownik, który decydował się na taką usługę po wyborze sposobu dostawy i metody płatności musiał uzupełnić dane, które były niezbędne do wystawienia polisy. Koszt ochrony doliczano do ceny przedmiotu, a po zawarciu umowy klient otrzymywał polisę mailem.
W tej chwili jednak opcja ta zniknęła z aukcji. Co więcej, usunięto także podstronę Allegro z informacjami dla kupujących o ubezpieczeniu w PZU. Czy to oznacza, że firmy zrezygnowały z trwającej od kilku lat współpracy?
Nie wiadomo jeszcze czy zapowiedziane już przez Allegro zmiany, czyli wprowadzenie ubezpieczeń do sprzedaży będzie w dalszym ciągu dotyczyło ochrony dosprzedawanej do wybranych kategorii produktów. Jednak aktualizacja zasad przetwarzania danych osobowych w związku z usługami ubezpieczeniowymi może świadczyć o tym, że platforma ma w tym zakresie bardziej ambitne plany. Jednak niekoniecznie będzie je realizowało z PZU.
Warto zauważyć, że zainteresowanie platformy e-commerce ubezpieczeniami to jeden z przejawów rozwijającego się trendu embedded insurance, czyli umieszczania produktów ubezpieczeniowych w ofercie podmiotu, którego główna działalność nie jest związana z dostarczaniem usług i produktów ubezpieczeniowych.
Źródło: www.cashless.pl/11178-allegro-ubezpieczenia; Allegro
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…