Aktualności

Allianz jedną z najsilniejszych marek na świecie

W tegorocznym rankingu Global 500 wydanym przez Brand Finance, Allianz uplasował się na pierwszym miejscu w wśród globalnych marek ubezpieczeniowych. Co więcej, ubezpieczyciel zajął 30. miejsce w zestawieniu najcenniejszych marek na świecie. Potwierdza to mocną pozycję Allianz. 

Najcenniejsza marka ubezpieczeniowa na świecie 

Z informacji opublikowanych przez ubezpieczyciela wynika, że w tegorocznym raporcie Global 500 wydanym przez Brand Finance, wiodącą firmę konsultingową, Allianz zajął pierwsze miejsce wśród 100 najbardziej wartościowych globalnych marek ubezpieczeniowych. Co więcej, w zestawieniu najcenniejszych marek na świecie uplasował się na 30. miejscu.  

Jestem bardzo dumny, że mogę podzielić się tak fantastycznymi wiadomościami na początku 2022 roku. 30. miejsce wśród najsilniejszych globalnych marek odzwierciedla ciężką pracę i strategię stojącą za stale rozwijającą się marką Allianz – powiedział dr Christian Deuringer, Head of Global Brand & Marketing w Allianz SE. 

Jak możemy przeczytać, w ostatnim czasie ogólna wartość marki Allianz wzrosła o 12% i osiągnęła prawie 39 miliardów euro. Ranking potwierdza pozycję Allianz, jako jednej z najsilniejszych marek na świecie. 

Przejęcie Avivy przez Allianz 

Przypominamy, że 26 marca 2021 r. Allianz ogłosił zawarcie umowy nabycia polskich spółek z Grupy Aviva zajmujących się ubezpieczeniami życiowymi i majątkowymi, a także funduszu emerytalnego i funduszy inwestycyjnych. Transakcja obejmowała także nabycie po 51% udziałów w spółkach joint-venture Avivy i Santander Bank Polska oferujących życiowe i majątkowe produkty bancassurance. Proces przejęcia dotyczył także spółki z Grupy Aviva działającej na Litwie. Co ważne, pod koniec roku KNF zatwierdziła przekazanie własności polskich spółek z Grupy Aviva, co zakończyło proces uzyskiwania zgód regulacyjnych. 

Mocna pozycja na rynku  

Warto podkreślić, że przejęcie to jest największą transakcją Grupy Allianz od dekady. W jej wyniku ubezpieczyciel stał się drugim największym międzynarodowym graczem w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem zysku z działalności operacyjnej. Natomiast na polskim rynku, Allianz stał się piątym, co do wielkości ubezpieczycielem i drugim pod względem wielkości składki w segmencie ubezpieczeń na życie. Zgodnie z przewidywaniami, dzięki transakcji Allianz ma podwoić przychody na polskim rynku ubezpieczeniowym i osiągnąć pożądaną równowagę segmentów majątkowego i życiowego w prowadzonej przez siebie działalności. 

Źródło: Allianz 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

VeloBank i LINK4 z nową ofertą dla kierowców – 200 zł na paliwo w prezencie 

VeloBank i LINK4 łączą siły w nowej promocji dla klientów. Każdy, kto zdecyduje się na…

22 godziny ago

Głos agentów ma znaczenie – poznaj system, który rozwija się razem z Tobą 

SuperAgent to nie tylko narzędzie – to program, który rozwija się razem z agentami ubezpieczeniowymi.…

2 dni ago

Ubezpieczenie szkolne na wakacje? 

Gdy szkoła się kończy, dzieci zyskują wolność, a rodzice... nowe zmartwienia. Lato przynosi więcej okazji…

2 dni ago

Ubezpieczenie w podróży – jak Polacy kupują polisy turystyczne? 

Coraz więcej Polaków decyduje się na zakup ubezpieczenia turystycznego. Choć internetowe porównywarki kuszą szybkością i…

3 dni ago

Letnia oferta PZU Zdrowie 

Lato to doskonały moment, by zatroszczyć się o zdrowie – swoje i najbliższych. PZU Zdrowie…

3 dni ago

Ubezpieczenie na praktyki zawodowe w technikum – co warto wiedzieć? 

Praktyki zawodowe to obowiązkowa część nauki w technikum – szansa na realne doświadczenie, ale też…

3 dni ago