Categories: Aktualności

Allianz stawia na cyfryzację i innowacyjność

Ubiegły rok ubezpieczyciel zamknął z wynikiem finansowym netto 117 mln zł. Zysk operacyjny na koniec roku wyniósł 193 mln zł, co stanowi aż 77-proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Jest to najlepszy wynik w dwudziestoletniej historii towarzystwa w Polsce.
 
W 2016 r. Allianz zebrał 2,4 mld zł składki przypisanej brutto, z czego 42 proc. pochodziło z własnej sieci dystrybucji, a 26 proc. ze współpracy z dilerami samochodów, który to kanał sprzedaży tradycyjnie jest mocną stroną tego ubezpieczyciela.
 
Nowe technologie to kluczowe założenia strategii ubezpieczyciela na kolejne lata
 
Veit Stutz prezes zarządu wyjawia najbliższe, ambitne cele ubezpieczyciela: „W planach jest podwojenie zysku operacyjnego w ciągu kilku lat, a długoterminowo – zdobycie dwucyfrowego udziału w rynku. Aspirujemy do grona trzech najczęściej wybieranych przez Polaków towarzystw ubezpieczeniowych. Taką dynamikę rozwoju chcemy osiągnąć, realizując naszą nową strategię, która koncentruje się m.in. na cyfryzacji biznesu”.
 
Sprzedaż polis abonamentowych rozpoczęła się niedawno
 
Pomysł polega na tym, że w ramach jednej polisy klient otrzymuje ochronę od kilku różnych ryzyk, samodzielnie decydując o zakresie ochrony i sumie ubezpieczenia, dzięki czemu ubezpieczenie jest konkurencyjne cenowo. Wybór następuje przez internet, zakup u agenta albo przez telefon, a opłata pobierana jest w formie miesięcznego abonamentu.
 
Allianz jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce rozpoczął sprzedaż polis na portalach społecznościowych
 
Tą drogą odbywa się obecnie sprzedaż polis turystycznych. W najbliższym czasie ubezpieczyciel zamierza wprowadzić bota (program wykonujący pewne czynności w zastępstwie człowieka), który za pośrednictwem czatu Messenger pozwoli kierowcom na szybki zakup polisy komunikacyjnej OC i AC. Ubezpieczyciel planuje również stosowanie technologicznych nowości przy likwidacji szkód i zamierza wprowadzić aplikację do zgłaszania szkód komunikacyjnych, która pozwoli klientom otrzymać decyzję w ciągu trzech godzin, a odszkodowanie w ciągu 24 godzin.
 
Źródło: www.rp.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

14 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

14 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

17 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago