Categories: Aktualności

Allianz stawia na cyfryzację i innowacyjność

Ubiegły rok ubezpieczyciel zamknął z wynikiem finansowym netto 117 mln zł. Zysk operacyjny na koniec roku wyniósł 193 mln zł, co stanowi aż 77-proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Jest to najlepszy wynik w dwudziestoletniej historii towarzystwa w Polsce.
 
W 2016 r. Allianz zebrał 2,4 mld zł składki przypisanej brutto, z czego 42 proc. pochodziło z własnej sieci dystrybucji, a 26 proc. ze współpracy z dilerami samochodów, który to kanał sprzedaży tradycyjnie jest mocną stroną tego ubezpieczyciela.
 
Nowe technologie to kluczowe założenia strategii ubezpieczyciela na kolejne lata
 
Veit Stutz prezes zarządu wyjawia najbliższe, ambitne cele ubezpieczyciela: „W planach jest podwojenie zysku operacyjnego w ciągu kilku lat, a długoterminowo – zdobycie dwucyfrowego udziału w rynku. Aspirujemy do grona trzech najczęściej wybieranych przez Polaków towarzystw ubezpieczeniowych. Taką dynamikę rozwoju chcemy osiągnąć, realizując naszą nową strategię, która koncentruje się m.in. na cyfryzacji biznesu”.
 
Sprzedaż polis abonamentowych rozpoczęła się niedawno
 
Pomysł polega na tym, że w ramach jednej polisy klient otrzymuje ochronę od kilku różnych ryzyk, samodzielnie decydując o zakresie ochrony i sumie ubezpieczenia, dzięki czemu ubezpieczenie jest konkurencyjne cenowo. Wybór następuje przez internet, zakup u agenta albo przez telefon, a opłata pobierana jest w formie miesięcznego abonamentu.
 
Allianz jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce rozpoczął sprzedaż polis na portalach społecznościowych
 
Tą drogą odbywa się obecnie sprzedaż polis turystycznych. W najbliższym czasie ubezpieczyciel zamierza wprowadzić bota (program wykonujący pewne czynności w zastępstwie człowieka), który za pośrednictwem czatu Messenger pozwoli kierowcom na szybki zakup polisy komunikacyjnej OC i AC. Ubezpieczyciel planuje również stosowanie technologicznych nowości przy likwidacji szkód i zamierza wprowadzić aplikację do zgłaszania szkód komunikacyjnych, która pozwoli klientom otrzymać decyzję w ciągu trzech godzin, a odszkodowanie w ciągu 24 godzin.
 
Źródło: www.rp.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

21 godzin ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

21 godzin ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

21 godzin ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

2 dni ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

2 dni ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

3 dni ago