Automatyzacja procesu odnowienia – właściwa wiadomość w odpowiednim czasie

Doświadczenie pokazuje, że zautomatyzowanie czynności związanych z wysyłką powiadomień oraz przygotowywaniem wznowień możne znacznie usprawnić pracę całej agencji. Niestety wciąż zdarza się, że agenci poświęcają zbyt wiele czasu na indywidualną komunikację z klientami – szczególnie, jeśli dotyczy ona procesu odnowień. Warto to zmienić! 

Automatyczne przygotowywanie wznowień – korzyści 

Czynności związane z tradycyjną wysyłką powiadomień odnośnie polis wygasających oraz przygotowywanie ofert wznowieniowych wymagają czasu. Niestety w natłoku codziennych zadań obsługowych część klientów może pozostać bez propozycji wznowienia. Zdarza się też, że nie do wszystkich klientów informacje docierają we właściwym czasie. Jednak podobnie jak w przypadku wielu branż, także i w ubezpieczeniach obszar ten można w pełni zautomatyzować. Jakie korzyści niesie ze sobą automatyzacja procesu odnowień i wysyłki powiadomień? Z pewnością tego typu rozwiązanie usprawnia czynności obsługowe związane ze wznowieniami umów. Umożliwia to agentom utrzymane efektywnej komunikacji ze wszystkimi klientami, a co za tym idzie i swojego dotychczasowego portfela. Ale automatyzacja to nie tylko oszczędność czasu, ale też i pieniędzy. 

Powiadomienia bez kosztów wysyłki 

Część agentów nadal wysyła powiadomienia do klientów tradycyjną pocztą. Niestety koszty wysyłki, drukowanie oraz koszt papieru i kopert może obciążać budżet agencji ubezpieczeniowej. W takim przypadku komunikacja e-mail może być świetną alternatywą. Przykładowo program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent umożliwia wysyłkę powiadomień za darmo i to w sposób całkowicie automatyczny. Dzięki temu agent ubezpieczeniowy nie ponosi dodatkowych kosztów obsługi. Nie mówiąc już o tym, że w ten sposób może także zadbać o środowisko. A co z klientami, którzy nie posiadają poczty elektronicznej? Narzędzia dostępne na rynku pozwalają także na wysyłkę powiadomień za pomocą SMS. 

Automatyzacja czynności obsługowych – nie tylko oszczędność czasu 

Bez wątpienia automatyzacja powtarzalnych czynności obsługowych pomaga agentom ubezpieczeniowym zaoszczędzić czas i pozwala im skupić się na innych codziennych zadaniach, takich jak rozwijanie bazy klientów. Co więcej, standaryzacja procesu komunikacji z klientami wzmacnia markę oraz ułatwia budowanie wzajemnych relacji. Dzięki temu rozwiązaniu agent ubezpieczeniowy zyskuje pewność, że klient otrzyma właściwą wiadomość w odpowiednim czasie. Tym bardziej, że pośrednik nie musi pamiętać o tym, kiedy musi wysłać wiadomość e-mail do klienta. Zazwyczaj wystarczy jednorazowa konfiguracja np. tak jest w przypadku wspomnianego wcześniej programu sprzedażowego SuperAgent. 

Praktyka pokazuje, że utrzymanie jasnej i skutecznej komunikacji z każdym posiadaczem polisy jest możliwe dzięki automatyzacji – warto, więc wybrać narzędzie, które w pełni odpowiada potrzebom danej agencji ubezpieczeniowej. 

Artykuł sponsorowany

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

14 godzin ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

14 godzin ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

14 godzin ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

2 dni ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

2 dni ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

2 dni ago