Doświadczenie pokazuje, że zautomatyzowanie czynności związanych z wysyłką powiadomień oraz przygotowywaniem wznowień możne znacznie usprawnić pracę całej agencji. Niestety wciąż zdarza się, że agenci poświęcają zbyt wiele czasu na indywidualną komunikację z klientami – szczególnie, jeśli dotyczy ona procesu odnowień. Warto to zmienić!
Czynności związane z tradycyjną wysyłką powiadomień odnośnie polis wygasających oraz przygotowywanie ofert wznowieniowych wymagają czasu. Niestety w natłoku codziennych zadań obsługowych część klientów może pozostać bez propozycji wznowienia. Zdarza się też, że nie do wszystkich klientów informacje docierają we właściwym czasie. Jednak podobnie jak w przypadku wielu branż, także i w ubezpieczeniach obszar ten można w pełni zautomatyzować. Jakie korzyści niesie ze sobą automatyzacja procesu odnowień i wysyłki powiadomień? Z pewnością tego typu rozwiązanie usprawnia czynności obsługowe związane ze wznowieniami umów. Umożliwia to agentom utrzymane efektywnej komunikacji ze wszystkimi klientami, a co za tym idzie i swojego dotychczasowego portfela. Ale automatyzacja to nie tylko oszczędność czasu, ale też i pieniędzy.
Część agentów nadal wysyła powiadomienia do klientów tradycyjną pocztą. Niestety koszty wysyłki, drukowanie oraz koszt papieru i kopert może obciążać budżet agencji ubezpieczeniowej. W takim przypadku komunikacja e-mail może być świetną alternatywą. Przykładowo program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent umożliwia wysyłkę powiadomień za darmo i to w sposób całkowicie automatyczny. Dzięki temu agent ubezpieczeniowy nie ponosi dodatkowych kosztów obsługi. Nie mówiąc już o tym, że w ten sposób może także zadbać o środowisko. A co z klientami, którzy nie posiadają poczty elektronicznej? Narzędzia dostępne na rynku pozwalają także na wysyłkę powiadomień za pomocą SMS.
Bez wątpienia automatyzacja powtarzalnych czynności obsługowych pomaga agentom ubezpieczeniowym zaoszczędzić czas i pozwala im skupić się na innych codziennych zadaniach, takich jak rozwijanie bazy klientów. Co więcej, standaryzacja procesu komunikacji z klientami wzmacnia markę oraz ułatwia budowanie wzajemnych relacji. Dzięki temu rozwiązaniu agent ubezpieczeniowy zyskuje pewność, że klient otrzyma właściwą wiadomość w odpowiednim czasie. Tym bardziej, że pośrednik nie musi pamiętać o tym, kiedy musi wysłać wiadomość e-mail do klienta. Zazwyczaj wystarczy jednorazowa konfiguracja np. tak jest w przypadku wspomnianego wcześniej programu sprzedażowego SuperAgent.
Praktyka pokazuje, że utrzymanie jasnej i skutecznej komunikacji z każdym posiadaczem polisy jest możliwe dzięki automatyzacji – warto, więc wybrać narzędzie, które w pełni odpowiada potrzebom danej agencji ubezpieczeniowej.
Artykuł sponsorowany
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…