Doświadczenie pokazuje, że zautomatyzowanie czynności związanych z wysyłką powiadomień oraz przygotowywaniem wznowień możne znacznie usprawnić pracę całej agencji. Niestety wciąż zdarza się, że agenci poświęcają zbyt wiele czasu na indywidualną komunikację z klientami – szczególnie, jeśli dotyczy ona procesu odnowień. Warto to zmienić! 

Automatyczne przygotowywanie wznowień – korzyści 

Czynności związane z tradycyjną wysyłką powiadomień odnośnie polis wygasających oraz przygotowywanie ofert wznowieniowych wymagają czasu. Niestety w natłoku codziennych zadań obsługowych część klientów może pozostać bez propozycji wznowienia. Zdarza się też, że nie do wszystkich klientów informacje docierają we właściwym czasie. Jednak podobnie jak w przypadku wielu branż, także i w ubezpieczeniach obszar ten można w pełni zautomatyzować. Jakie korzyści niesie ze sobą automatyzacja procesu odnowień i wysyłki powiadomień? Z pewnością tego typu rozwiązanie usprawnia czynności obsługowe związane ze wznowieniami umów. Umożliwia to agentom utrzymane efektywnej komunikacji ze wszystkimi klientami, a co za tym idzie i swojego dotychczasowego portfela. Ale automatyzacja to nie tylko oszczędność czasu, ale też i pieniędzy. 

Powiadomienia bez kosztów wysyłki 

Część agentów nadal wysyła powiadomienia do klientów tradycyjną pocztą. Niestety koszty wysyłki, drukowanie oraz koszt papieru i kopert może obciążać budżet agencji ubezpieczeniowej. W takim przypadku komunikacja e-mail może być świetną alternatywą. Przykładowo program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent umożliwia wysyłkę powiadomień za darmo i to w sposób całkowicie automatyczny. Dzięki temu agent ubezpieczeniowy nie ponosi dodatkowych kosztów obsługi. Nie mówiąc już o tym, że w ten sposób może także zadbać o środowisko. A co z klientami, którzy nie posiadają poczty elektronicznej? Narzędzia dostępne na rynku pozwalają także na wysyłkę powiadomień za pomocą SMS. 

Automatyzacja czynności obsługowych – nie tylko oszczędność czasu 

Bez wątpienia automatyzacja powtarzalnych czynności obsługowych pomaga agentom ubezpieczeniowym zaoszczędzić czas i pozwala im skupić się na innych codziennych zadaniach, takich jak rozwijanie bazy klientów. Co więcej, standaryzacja procesu komunikacji z klientami wzmacnia markę oraz ułatwia budowanie wzajemnych relacji. Dzięki temu rozwiązaniu agent ubezpieczeniowy zyskuje pewność, że klient otrzyma właściwą wiadomość w odpowiednim czasie. Tym bardziej, że pośrednik nie musi pamiętać o tym, kiedy musi wysłać wiadomość e-mail do klienta. Zazwyczaj wystarczy jednorazowa konfiguracja np. tak jest w przypadku wspomnianego wcześniej programu sprzedażowego SuperAgent. 

Praktyka pokazuje, że utrzymanie jasnej i skutecznej komunikacji z każdym posiadaczem polisy jest możliwe dzięki automatyzacji – warto, więc wybrać narzędzie, które w pełni odpowiada potrzebom danej agencji ubezpieczeniowej. 

Artykuł sponsorowany