Emplobot, automatyczny system pozyskiwania i wstępnej selekcji potencjalnych pracowników trafił również do ubezpieczeń. Aviva zdecydowała się zautomatyzować pierwszy etap procesu rekrutacyjnego – zbieranie i selekcja CV.
Emplobot, narzędzie opracowane przez technologiczną firmę Emplocity, działa za pośrednictwem Messengera.To chatbot, za pomocą którego przeprowadzana jest preselekcja kandydata na pracownika towarzystwa. Za pomocą narzędzia Aviva dowiaduje się od potencjalnego pracownika takich informacji jak m.ni.: dane osobowe oraz informacje dotyczące wykształcenia, doświadczenia, oczekiwań związanych rozwojem zawodowym czy wysokością wynagrodzenia itp.Na podstawie tych danych pracodawca decyduje się na ewentualne dalsze rozmowy kontaktując się również za pośrednictwem systemu. Pozostała część procesu rekrutacyjnego przebiega już w konwencjonalnej formule.
Narzędzie ma optymalizować pracę rekruterów. Przyczynia się również do redukcji kosztów naboru przyszłych pracowników. Emplobot jest uaktywniony cały czas i może prowadzić rozmowy z wieloma osobami jednocześnie. Rozmowa przebiega w prosty i schematyczny sposób. Informacje uzyskane przez Emplobota wystarczają, aby zebrać od kandydatów informacje potrzebne do ewentualnie dalszych rozmów. Co ważne – system funkcjonuje w zgodzie z zapisami RODO.
Monika Kulińska, dyrektor personalna w Avivie: „Posiadanie Emplobota „na pokładzie” wzmocni nasz zespół rekrutacji, ułatwiając i przyspieszając preselekcję. Przede wszystkim ułatwi życie naszym kandydatom, umożliwiając im udział we wstępnym wywiadzie online niezależnie od dnia, godziny czy miejsca, w którym aktualnie przebywają”. Narzędzie może być przydatne przy rozpoczynaniu rozmowy np. z potencjalnymi pracownikami call center i działów często prowadzących proces rekrutacji.
Krzysztof Sobczak, prezes Emplocity podkreśla: „W ostatnich kilku miesiącach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania Emplobotem. Niezmiernie nas cieszy, że polskie firmy są otwarte na nowe technologie rekrutacyjne”. Twórcy zapewniają, że firma będzie pracować nad kolejną, autonomiczną wersją chatbota, która bazować będzie na jeszcze bardziej zaawansowanych systemach sztucznej inteligencji.
Źródło: www.pb.pl
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…