Categories: Do pracy

Aviva automatyzuje pierwszy etap procesu rekrutacyjnego

Emplobot, automatyczny system pozyskiwania i wstępnej selekcji potencjalnych pracowników trafił również do ubezpieczeń. Aviva zdecydowała się zautomatyzować pierwszy etap procesu rekrutacyjnego – zbieranie i selekcja CV.

System funkcjonuje w zgodzie z zapisami RODO

Emplobot, narzędzie opracowane przez technologiczną firmę Emplocity, działa za pośrednictwem Messengera.To chatbot, za pomocą którego przeprowadzana jest preselekcja kandydata na pracownika towarzystwa. Za pomocą narzędzia Aviva dowiaduje się od potencjalnego pracownika takich informacji jak m.ni.: dane osobowe oraz informacje dotyczące wykształcenia, doświadczenia, oczekiwań związanych rozwojem zawodowym czy wysokością wynagrodzenia itp.Na podstawie tych danych pracodawca decyduje się na ewentualne dalsze rozmowy kontaktując się również za pośrednictwem systemu. Pozostała część procesu rekrutacyjnego przebiega już w konwencjonalnej formule.

Emplobot jest uaktywniony cały czas i może prowadzić rozmowy z wieloma osobami jednocześnie

Narzędzie ma optymalizować pracę rekruterów. Przyczynia się również do redukcji kosztów naboru przyszłych pracowników. Emplobot jest uaktywniony cały czas i może prowadzić rozmowy z wieloma osobami jednocześnie. Rozmowa przebiega w prosty i schematyczny sposób. Informacje uzyskane przez Emplobota wystarczają, aby zebrać od kandydatów informacje potrzebne do ewentualnie dalszych rozmów. Co ważne – system funkcjonuje w zgodzie z zapisami RODO.

Narzędzie wzmacnia zespół rekrutacji przyspieszając preselekcję

Monika Kulińska, dyrektor personalna w Avivie: „Posiadanie Emplobota „na pokładzie” wzmocni nasz zespół rekrutacji, ułatwiając i przyspieszając preselekcję. Przede wszystkim ułatwi życie naszym kandydatom, umożliwiając im udział we wstępnym wywiadzie online niezależnie od dnia, godziny czy miejsca, w którym aktualnie przebywają”. Narzędzie może być przydatne przy rozpoczynaniu rozmowy np. z potencjalnymi pracownikami call center i działów często prowadzących proces rekrutacji.

Wzrost zainteresowania Emplobotem wyraźnie zauważalny

Krzysztof Sobczak, prezes Emplocity podkreśla: „W ostatnich kilku miesiącach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania Emplobotem. Niezmiernie nas cieszy, że polskie firmy są otwarte na nowe technologie rekrutacyjne”. Twórcy zapewniają, że firma będzie pracować nad kolejną, autonomiczną wersją chatbota, która bazować będzie na jeszcze bardziej zaawansowanych systemach sztucznej inteligencji.
Źródło: www.pb.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz
Tags: automatyczny system pozyskiwania i wstępnej selekcji potencjalnych pracowników aviva Emplobot

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

23 godziny ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

23 godziny ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago