Aktualności

Aviva automatyzuje pierwszy etap procesu rekrutacyjnego

Emplobot, automatyczny system pozyskiwania i wstępnej selekcji potencjalnych pracowników trafił również do ubezpieczeń. Aviva zdecydowała się zautomatyzować pierwszy etap procesu rekrutacyjnego – zbieranie i selekcja CV.

System funkcjonuje w zgodzie z zapisami RODO

Emplobot, narzędzie opracowane przez technologiczną firmę Emplocity, działa za pośrednictwem Messengera.To chatbot, za pomocą którego przeprowadzana jest preselekcja kandydata na pracownika towarzystwa. Za pomocą narzędzia Aviva dowiaduje się od potencjalnego pracownika takich informacji jak m.ni.: dane osobowe oraz informacje dotyczące wykształcenia, doświadczenia, oczekiwań związanych rozwojem zawodowym czy wysokością wynagrodzenia itp.Na podstawie tych danych pracodawca decyduje się na ewentualne dalsze rozmowy kontaktując się również za pośrednictwem systemu. Pozostała część procesu rekrutacyjnego przebiega już w konwencjonalnej formule.

Emplobot jest uaktywniony cały czas i może prowadzić rozmowy z wieloma osobami jednocześnie

Narzędzie ma optymalizować pracę rekruterów. Przyczynia się również do redukcji kosztów naboru przyszłych pracowników. Emplobot jest uaktywniony cały czas i może prowadzić rozmowy z wieloma osobami jednocześnie. Rozmowa przebiega w prosty i schematyczny sposób. Informacje uzyskane przez Emplobota wystarczają, aby zebrać od kandydatów informacje potrzebne do ewentualnie dalszych rozmów. Co ważne – system funkcjonuje w zgodzie z zapisami RODO.

Narzędzie wzmacnia zespół rekrutacji przyspieszając preselekcję

Monika Kulińska, dyrektor personalna w Avivie: „Posiadanie Emplobota „na pokładzie” wzmocni nasz zespół rekrutacji, ułatwiając i przyspieszając preselekcję. Przede wszystkim ułatwi życie naszym kandydatom, umożliwiając im udział we wstępnym wywiadzie online niezależnie od dnia, godziny czy miejsca, w którym aktualnie przebywają”. Narzędzie może być przydatne przy rozpoczynaniu rozmowy np. z potencjalnymi pracownikami call center i działów często prowadzących proces rekrutacji.

Wzrost zainteresowania Emplobotem wyraźnie zauważalny

Krzysztof Sobczak, prezes Emplocity podkreśla: „W ostatnich kilku miesiącach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania Emplobotem. Niezmiernie nas cieszy, że polskie firmy są otwarte na nowe technologie rekrutacyjne”. Twórcy zapewniają, że firma będzie pracować nad kolejną, autonomiczną wersją chatbota, która bazować będzie na jeszcze bardziej zaawansowanych systemach sztucznej inteligencji.
Źródło: www.pb.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

VeloBank i LINK4 z nową ofertą dla kierowców – 200 zł na paliwo w prezencie 

VeloBank i LINK4 łączą siły w nowej promocji dla klientów. Każdy, kto zdecyduje się na…

3 dni ago

Głos agentów ma znaczenie – poznaj system, który rozwija się razem z Tobą 

SuperAgent to nie tylko narzędzie – to program, który rozwija się razem z agentami ubezpieczeniowymi.…

4 dni ago

Ubezpieczenie szkolne na wakacje? 

Gdy szkoła się kończy, dzieci zyskują wolność, a rodzice... nowe zmartwienia. Lato przynosi więcej okazji…

4 dni ago

Ubezpieczenie w podróży – jak Polacy kupują polisy turystyczne? 

Coraz więcej Polaków decyduje się na zakup ubezpieczenia turystycznego. Choć internetowe porównywarki kuszą szybkością i…

5 dni ago

Letnia oferta PZU Zdrowie 

Lato to doskonały moment, by zatroszczyć się o zdrowie – swoje i najbliższych. PZU Zdrowie…

5 dni ago

Ubezpieczenie na praktyki zawodowe w technikum – co warto wiedzieć? 

Praktyki zawodowe to obowiązkowa część nauki w technikum – szansa na realne doświadczenie, ale też…

5 dni ago