Aktualności

AXA: Nastolatki wyznaczają kierunki rozwoju w ubezpieczeniach

Już nie tylko nastolatki nie rozstaja się ze smartfonami. Jednak to oni kreują najbliższa przyszłość, to do ich potrzeb dostosowywać się będzie rynek finansowy. „Gdy wejdą w dorosłe życie, ich przyzwyczajenia się nie zmienią. Nadal będą załatwiać wszelkie sprawy przez internet, włącznie z urzędowymi i ubezpieczeniowymi, nie tylko assistance”- przewiduje Tomáš Mrnka, menedżer na Polskę w AXA Partners CEE.

Kierunek rozwoju wyznacza konsument, a dokładnie generacja Z, czyli postmillennialsi

Szacuje się, że unijny rynek assistance, czyli dobrowolnych ubezpieczeń zapewniających pomoc serwisową, medyczną, czy informacyjną, wart jest 10 mld EUR, a polski 0,5 mld EUR. Sprzedaż tego typu produktów rośnie u nas rocznie w tempie 3-5 proc., a w kanale online — 30 proc.

Towarzystwa ubezpieczeniowe sprzedają polisy poprzez platformy online

Kanały online w sprzedaży polis to żadna nowość. W Polsce widać również rozwój tzw. porównywarek ubezpieczeniowych, bez których praca agenta wydaje się w chwili obecnej niemal niemożliwa.

Nie tylko sprzedaż online: Gdzie drzemie jeszcze ubezpieczeniowy potencjał?

AXA nawiązała np. współpracę z organizatorem Runmageddonu i ubezpiecza uczestników konkursu. Jak jednak zauważają eksperci z AXA, ubezpieczeniowy potencjał drzemie także w małych i średnich przedsiębiorcach. Przedstawiciel AXA Partners twierdzi, że jest coraz większe zapotrzebowanie na tego typu produkty. Drobni rzemieślnicy, wolne zawody szukają ochrony prawnej, cybernetycznej, motoryzacyjnej, wychodzącej poza obowiązkowe OC.

TU Europa: „assistance, mogą być dodawane do szerokiej gamy produktów i usług, nie tylko finansowych”

„Z naszych doświadczeń wynika, że mikroubezpieczenia, do których możemy zaliczyć assistance, mogą być dodawane do szerokiej gamy produktów i usług, nie tylko finansowych. To interesujący i przyszłościowy segmentu rynku. Nadal jest wiele nisz, które nie są przez branżę ubezpieczeniową zagospodarowane. Warunkiem rozwoju w tych obszarach jest odpowiednia konstrukcja produktów, stawiająca na jakościową ochronę, oraz ich kontekstowa sprzedaż” — mówi Magdalena Marciniak, szefowa pionu rozwoju biznesu w Grupie Europa.

Źródło:www.pb.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Likwidacja Hello Insurance Group – praktyczne wskazówki dla kierowców i poszkodowanych 

Hiszpański organ nadzoru finansowego cofnął licencję i rozpoczął likwidację Hello Insurance Group – firmy, która…

41 minut ago

200 tys. zł kary dla DioDea Poland za lekceważenie Rzecznika Finansowego 

Rzecznik Finansowy nałożył na DioDea Poland rekordową, jak na podmiot zajmujący się likwidacją szkód karę…

48 minut ago

Stabilny wzrost i wysoka rentowność – Generali podsumowuje I półrocze 2025 

Pierwsza połowa 2025 roku okazała się dla Grupy Generali czasem wyraźnego wzrostu i wzmocnienia pozycji…

49 minut ago

Ubezpieczenie na życie a długi zmarłego – jak chronić rodzinę przed zobowiązaniami? 

Śmierć bliskiej osoby to trudny czas, który niestety niesie ze sobą także wyzwania finansowe. Z…

4 dni ago

Jak samodzielnie wycenić mieszkanie do ubezpieczenia? 

Każdy z nas powinien zdawać sobie sprawę, że rzetelna wycena mieszkania stanowi fundament dobrze dobranej…

4 dni ago

Inwestowanie zaczyna się od oszczędzania – nowa perspektywa DFE PZU 

PTE PZU rozpoczyna nową kampanię edukacyjną. Firma przełamuje w niej stereotypy i pokazuje, że każdy…

4 dni ago