Aktualności

AXA: Nastolatki wyznaczają kierunki rozwoju w ubezpieczeniach

Już nie tylko nastolatki nie rozstaja się ze smartfonami. Jednak to oni kreują najbliższa przyszłość, to do ich potrzeb dostosowywać się będzie rynek finansowy. „Gdy wejdą w dorosłe życie, ich przyzwyczajenia się nie zmienią. Nadal będą załatwiać wszelkie sprawy przez internet, włącznie z urzędowymi i ubezpieczeniowymi, nie tylko assistance”- przewiduje Tomáš Mrnka, menedżer na Polskę w AXA Partners CEE.

Kierunek rozwoju wyznacza konsument, a dokładnie generacja Z, czyli postmillennialsi

Szacuje się, że unijny rynek assistance, czyli dobrowolnych ubezpieczeń zapewniających pomoc serwisową, medyczną, czy informacyjną, wart jest 10 mld EUR, a polski 0,5 mld EUR. Sprzedaż tego typu produktów rośnie u nas rocznie w tempie 3-5 proc., a w kanale online — 30 proc.

Towarzystwa ubezpieczeniowe sprzedają polisy poprzez platformy online

Kanały online w sprzedaży polis to żadna nowość. W Polsce widać również rozwój tzw. porównywarek ubezpieczeniowych, bez których praca agenta wydaje się w chwili obecnej niemal niemożliwa.

Nie tylko sprzedaż online: Gdzie drzemie jeszcze ubezpieczeniowy potencjał?

AXA nawiązała np. współpracę z organizatorem Runmageddonu i ubezpiecza uczestników konkursu. Jak jednak zauważają eksperci z AXA, ubezpieczeniowy potencjał drzemie także w małych i średnich przedsiębiorcach. Przedstawiciel AXA Partners twierdzi, że jest coraz większe zapotrzebowanie na tego typu produkty. Drobni rzemieślnicy, wolne zawody szukają ochrony prawnej, cybernetycznej, motoryzacyjnej, wychodzącej poza obowiązkowe OC.

TU Europa: „assistance, mogą być dodawane do szerokiej gamy produktów i usług, nie tylko finansowych”

„Z naszych doświadczeń wynika, że mikroubezpieczenia, do których możemy zaliczyć assistance, mogą być dodawane do szerokiej gamy produktów i usług, nie tylko finansowych. To interesujący i przyszłościowy segmentu rynku. Nadal jest wiele nisz, które nie są przez branżę ubezpieczeniową zagospodarowane. Warunkiem rozwoju w tych obszarach jest odpowiednia konstrukcja produktów, stawiająca na jakościową ochronę, oraz ich kontekstowa sprzedaż” — mówi Magdalena Marciniak, szefowa pionu rozwoju biznesu w Grupie Europa.

Źródło:www.pb.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Ubezpieczenia upraw rolnych do zmiany? 

Niestety ograniczony zakres ochrony oraz coraz bardziej nieprzewidywalna pogoda sprawiają, że ubezpieczenia rolne niekiedy przestają…

2 dni ago

Warta wprowadza Pakiet Zwierzę w Podróży 

Śmiało można powiedzieć, że wakacje z czworonogiem przestają być ekstrawagancją, a stają się normą. Właśnie…

2 dni ago

Generali: Ruszyło Wyzwanie The Human Safety Net w Polsce 

W Polsce po raz piąty ruszyło globalne Wyzwanie The Human Safety Net organizowane przez Generali.…

3 dni ago

PKO Ubezpieczenia z nową kampanią promującą ubezpieczenie PKO Dom 

PKO Ubezpieczenia rusza z nową kampanią reklamową, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie kompleksowej…

3 dni ago

Polskie auta bez OC sieją spustoszenie na europejskich drogach 

W 2024 roku kierowcy z polskimi tablicami rejestracyjnymi byli sprawcami aż 70,8 tys. kolizji i…

3 dni ago

Allianz umożliwia opłacanie składek powtarzalnych BLIKIEM 

Allianz Polska jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wprowadza możliwość opłacania składek powtarzalnych BLIKIEM. Nowa usługa…

3 dni ago