Categories: Aktualności

AXA: Nastolatki wyznaczają kierunki rozwoju w ubezpieczeniach

Już nie tylko nastolatki nie rozstaja się ze smartfonami. Jednak to oni kreują najbliższa przyszłość, to do ich potrzeb dostosowywać się będzie rynek finansowy. „Gdy wejdą w dorosłe życie, ich przyzwyczajenia się nie zmienią. Nadal będą załatwiać wszelkie sprawy przez internet, włącznie z urzędowymi i ubezpieczeniowymi, nie tylko assistance”- przewiduje Tomáš Mrnka, menedżer na Polskę w AXA Partners CEE.

Kierunek rozwoju wyznacza konsument, a dokładnie generacja Z, czyli postmillennialsi

Szacuje się, że unijny rynek assistance, czyli dobrowolnych ubezpieczeń zapewniających pomoc serwisową, medyczną, czy informacyjną, wart jest 10 mld EUR, a polski 0,5 mld EUR. Sprzedaż tego typu produktów rośnie u nas rocznie w tempie 3-5 proc., a w kanale online — 30 proc.

Towarzystwa ubezpieczeniowe sprzedają polisy poprzez platformy online

Kanały online w sprzedaży polis to żadna nowość. W Polsce widać również rozwój tzw. porównywarek ubezpieczeniowych, bez których praca agenta wydaje się w chwili obecnej niemal niemożliwa.

Nie tylko sprzedaż online: Gdzie drzemie jeszcze ubezpieczeniowy potencjał?

AXA nawiązała np. współpracę z organizatorem Runmageddonu i ubezpiecza uczestników konkursu. Jak jednak zauważają eksperci z AXA, ubezpieczeniowy potencjał drzemie także w małych i średnich przedsiębiorcach. Przedstawiciel AXA Partners twierdzi, że jest coraz większe zapotrzebowanie na tego typu produkty. Drobni rzemieślnicy, wolne zawody szukają ochrony prawnej, cybernetycznej, motoryzacyjnej, wychodzącej poza obowiązkowe OC.

TU Europa: „assistance, mogą być dodawane do szerokiej gamy produktów i usług, nie tylko finansowych”

„Z naszych doświadczeń wynika, że mikroubezpieczenia, do których możemy zaliczyć assistance, mogą być dodawane do szerokiej gamy produktów i usług, nie tylko finansowych. To interesujący i przyszłościowy segmentu rynku. Nadal jest wiele nisz, które nie są przez branżę ubezpieczeniową zagospodarowane. Warunkiem rozwoju w tych obszarach jest odpowiednia konstrukcja produktów, stawiająca na jakościową ochronę, oraz ich kontekstowa sprzedaż” — mówi Magdalena Marciniak, szefowa pionu rozwoju biznesu w Grupie Europa.

Źródło:www.pb.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

21 godzin ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

21 godzin ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

21 godzin ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

2 dni ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

2 dni ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

3 dni ago