Już nie tylko nastolatki nie rozstaja się ze smartfonami. Jednak to oni kreują najbliższa przyszłość, to do ich potrzeb dostosowywać się będzie rynek finansowy. „Gdy wejdą w dorosłe życie, ich przyzwyczajenia się nie zmienią. Nadal będą załatwiać wszelkie sprawy przez internet, włącznie z urzędowymi i ubezpieczeniowymi, nie tylko assistance”- przewiduje Tomáš Mrnka, menedżer na Polskę w AXA Partners CEE.
Szacuje się, że unijny rynek assistance, czyli dobrowolnych ubezpieczeń zapewniających pomoc serwisową, medyczną, czy informacyjną, wart jest 10 mld EUR, a polski 0,5 mld EUR. Sprzedaż tego typu produktów rośnie u nas rocznie w tempie 3-5 proc., a w kanale online — 30 proc.
Kanały online w sprzedaży polis to żadna nowość. W Polsce widać również rozwój tzw. porównywarek ubezpieczeniowych, bez których praca agenta wydaje się w chwili obecnej niemal niemożliwa.
AXA nawiązała np. współpracę z organizatorem Runmageddonu i ubezpiecza uczestników konkursu. Jak jednak zauważają eksperci z AXA, ubezpieczeniowy potencjał drzemie także w małych i średnich przedsiębiorcach. Przedstawiciel AXA Partners twierdzi, że jest coraz większe zapotrzebowanie na tego typu produkty. Drobni rzemieślnicy, wolne zawody szukają ochrony prawnej, cybernetycznej, motoryzacyjnej, wychodzącej poza obowiązkowe OC.
„Z naszych doświadczeń wynika, że mikroubezpieczenia, do których możemy zaliczyć assistance, mogą być dodawane do szerokiej gamy produktów i usług, nie tylko finansowych. To interesujący i przyszłościowy segmentu rynku. Nadal jest wiele nisz, które nie są przez branżę ubezpieczeniową zagospodarowane. Warunkiem rozwoju w tych obszarach jest odpowiednia konstrukcja produktów, stawiająca na jakościową ochronę, oraz ich kontekstowa sprzedaż” — mówi Magdalena Marciniak, szefowa pionu rozwoju biznesu w Grupie Europa.
Źródło:www.pb.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…