Właściciele taksówek doskonale wiedzą, że ubezpieczenie samochodu przeznaczonego na przewóz osób to nie jest łatwa i tania sprawa. Po pierwsze towarzystwa ubezpieczeniowe stosują bardzo widoczne w stosunku do innych pojazdów zwyżki, po drugie nie wszyscy ubezpieczyciele chcą je ubezpieczać.
Wybierając ubezpieczenie dla taksówki, należy wziąć pod uwagę dodatkową ochronę, która związana jest ze specyfiką pracy. Tu bowiem istnieje większe zagrożenie związane np. z wybiciem szyb, czy zdewastowaniem pojazdu. Poza tym eksploatacja samochodu w sytuacji zarobkowego przewozu osób jest o wiele większa niż innych samochodach. Pomimo chęci, nie zawsze właściciel taksówki może ubezpieczyć samochód.
Częstym zapisem w OWU polisy AC jest wyłączenie z odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń pojazdów użytkowanych jako taxi. Z badania przeprowadzonego przez Bankier.pl, dwóch z dwunastu towarzystw ubezpieczeniowych oferujących ubezpieczenia działu II nie przedstawi taksówkarzowi kalkulacji składki AC. Kolejnych dwóch ograniczy możliwość zakupu polisy. Na tego typu wyłączenie zdecydowały się AXA i Aviva. W Allianz właściciele TAXI nie kupią AC online. W Ergo Hestii natomiast tego typu ubezpieczenie dostępne jest tylko dla tych, którzy prowadzą działalność gospodarczą. W tym Towarzystwie AC dostępne jest tylko dla korporacji taksówkarskich.
Ale wiąże się to z opłaceniem wyższych składek. Uwzględniają bowiem taksówkarzy w grupie osób, które mogą kupić polisę, ale wiąże się to z rozszerzonym pakietem.
Źródło: www.bankier.pl www.rp.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…