Z badania przeprowadzonego przez Mondial Assistance wynika, że w ubiegłym roku największy wzrost wartości usług assistance nastąpił w obszarze assistance domowego. Mimo pandemii trend ten się utrzymuje.
Ankietowani wskazali również, że assistance domowe ma dla nich największą wartość. Ąż 64 procent osób biorących udział w ankiecie udzieliło takiej odpowiedzi i jest to wzrost o 7 procent w odniesieniu do poprzedniej edycji badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”.
– Nasze statystyki potwierdzają trend z badania i dobrze oddają potencjał usług assistance domowego. Analizując dane z kwietnia widać, że pomimo spadku wezwań assistance we wszystkich sektorach, zainteresowanie assistance domowym jest większe niż assistance medycznym. Wszystkie serwisy realizujemy na bieżąco. W minionym miesiącu 92 proc. próśb o pomoc związanych było z awarią RTV/AGD, a 6 proc. dotyczyło awarii PC. – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Pakiety assistance domowego w ostatnich latach systematycznie powiększały się o kolejne oferowane usługi. Zmiany zakresowe tworzone są w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów, którzy w momencie awarii lub nieszczęśliwego wypadku w domu oczekują szybkiego wsparcia specjalistów. Dlatego ubezpieczenie działa w trybie assistance, czyli 7 dni w tygodniu przez całą dobę.
– Assistance domowe staje się bardzo kompleksową usługą. Zwiększają się sumy ubezpieczeniowe, zakres napraw oraz liczba sprzętów objętych ochroną. W typowym roku, aż 31 procent osób korzysta z usług fachowca, takiego jak hydraulik czy elektryk. W ostatnich miesiącach jednak, szczególnie popularne były naprawy sprzętów gospodarstwa domowego i sprzętu komputerowego. Nie jest to nic zaskakującego, zważywszy na lockdown, pracę zdalną i miliony Polaków, którzy niemal z dnia na dzień, większość czasu zmuszeni byli spędzać w domach i mieszkaniach. – dodaje Piotr Ruszowski.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Specjaliści, którzy w celu realizacji usługi assistance domowego mają kontakt z klientami zachowują wszystkie środki ostrożności mające na celu zminimalizowanie ryzyko przeniesienia choroby drogą kropelkową.
– Podczas naszej codziennej pracy pamiętamy przede wszystkim o zdrowiu i bezpieczeństwie. Często myjemy ręce, używamy żeli i płynów dezynfekujących oraz korzystamy ze środków ochrony osobistej. Zwracamy uwagę aby nie dotykać rękami twarzy. Nosimy przyłbice lub maseczki. Pamiętamy również o zachowaniu bezpiecznego dystansu między sobą a klientem. – mówi Konrad Budziak, usługodawca Mondial Assistance.
Źródło: Mondial Assistance
W branży budowlanej rocznie dochodzi do kilku tysięcy wypadków przy pracy. W zeszłym roku w…
Wzrost płacy minimalnej w 2026 roku powyżej 5 000 zł to nie tylko większe wynagrodzenie –…
Świadomość ubezpieczeniowa Polaków rośnie – z danych PZU wynika, że coraz więcej osób decyduje się…
Wakacje to czas odpoczynku, radości i podróży – ale także moment, kiedy powinniśmy szczególnie zadbać…
Rzecznik Finansowy przypomina, że właściciele polis OC w DallBogg nie mogą liczyć na automatyczne przedłużenie…
Compensa została wyróżniona nagrodą Srebrny Parasol 2025 przyznawaną przez miesięcznik „Home&Market”. Uznanie zdobyły dwa produkty…