PZU Park – nowa siedziba PZU otrzymała certyfikat „Obiekt bez barier” przyznawany przez Fundację Integracja. Potwierdza on, że budynek jest w pełni przystosowany architektonicznie do użytku przez wszystkich, w tym osoby z niepełnosprawnościami, z ograniczoną mobilnością oraz rodziców z dziećmi i osoby starsze.
PZU Park to 37-piętrowy wieżowiec wybudowany przez Skanska, wchodzący w skład Generation Park. Co więcej, to największy pod względem powierzchni biurowej budynek w Polsce, który otrzymał certyfikat dostępności od Fundacji Integracja. Za wyjątkowością certyfikatu “Obiekt bez barier” przemawia także fakt, że otrzymało go jedynie niewiele ponad 400 obiektów architektonicznych w Polsce (na ponad 1500 audytowanych).
– Nowa siedziba Grupy PZU to inwestycja w naszych pracowników, ale także element realizacji odpowiedzialnej strategii, w tym ESG. Stawiamy na zrównoważony rozwój, dlatego podejmując decyzję o przeprowadzce do nowej siedziby i planując jej przestrzeń, staraliśmy się zlikwidować bariery dla osób z niepełnosprawnościami. PZU Park spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa pracy, a także dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – mówi Dorota Macieja, członkini zarządu PZU Życie.
– Największą wartością PZU są ludzie, dlatego celem, który nam przyświecał, było stworzenie miejsca otwartego, znoszącego ograniczenia, przyjaznego dla pracowników, gości i klientów. Mamy wielką satysfakcję, że nam się to udało, czego potwierdzeniem jest certyfikat „Obiekt bez barier” przyznany przez Fundację Integracja, a także wyróżnienie w konkursie “Lider Dostępności, organizowanym przez Fundację wraz z Towarzystwem Urbanistów Polskich, pod patronatem Prezydenta RP. PZU Park to jedyny budynek w Polsce, który został w całości poddany certyfikacji i przeszedł ją z sukcesem – dodaje Dorota Macieja.
Warto podkreślić, że już na etapie projektowania budynku nawiązano współpracę z Fundacją Integracja. Pozwoliło to na wdrożenie rozwiązań, które byłyby niemożliwe do wprowadzenia w kolejnych fazach realizacji. Audyt dotyczył ogólnodostępnych przestrzeni i został przeprowadzony w oparciu o dostarczoną dokumentację oraz informacje uzyskane od inwestora. Jak możemy przeczytać, po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie i przeprowadzce pracowników ubezpieczyciela do nowego obiektu, sprawdzono status implementacji uwag. Wówczas też przekazano ostatnie zalecenia do wdrożenia, a które kończyły proces certyfikacji. Co ciekawe, cały proces trwał blisko trzy lata i stanowił największy projekt certyfikacji powierzchni biurowej w historii fundacji.
– Czasem granicą nie do przekroczenia są trzy schodki, za ciasne przejście staje się granicą między dwoma światami, a wąski korytarz jest jak niedostępna przełęcz górska. Seniorzy, osoby z niepełnosprawnością, rodzice z dziećmi w wózku, ale też kurierzy dźwigający ciężkie paczki, rowerzyści: lista tych, którzy korzystają na projektowaniu uniwersalnym jest długa i praktycznie każdy na którymś etapie życia się na niej znajdzie. Dlatego bardzo cieszy nas to, że firma o takim znaczeniu dla całego sektora zadbała o to, by jej budynek był przykładem projektowania dla wszystkich i z myślą o różnych potrzebach. Liczymy, że za tym przykładem będą szli inni – podkreśla Ewa Pawłowska, prezeska Fundacji Integracja.
Biurowiec PZU został wyróżniony za szerokie wejścia do budynku z drzwiami otwieranymi automatycznie, dostęp do wszystkich kondygnacji za pomocą wind oraz system zarządzania nimi wyposażony w dodatkowe rozwiązania dla osób z niepełnosprawnością, m.in. precyzyjne informacje głosowe. W recepcji oraz salach konferencyjnych zapewniono pętle indukcyjne dla osób słabosłyszących. Wdrożono także procedury zapewnienia tłumacza języka migowego w trakcie organizowanych w budynku wydarzeń. O komfort pracowników zadbano również, wyposażając biura w biurka z automatyczną regulacją wysokości. Doceniono także umiejscowienie toalet i to, że zastały zaprojektowane w taki sposób, że są dostępne dla osób poruszających się na wózku. Wyróżniono również siłownię z szatnią i łazienką dostosowaną dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Projektowanie takich miejsc z myślą o osobach z niepełnosprawnościami to prawdziwa rzadkość.
Dostępność siedziby PZU dla wszystkich wynika również z lokalizacji. Do biurowca można, bowiem dostać się wieloma środkami transportu, takimi jak: tramwaj, autobus, metro, pociąg czy rower. W pobliżu znajdują się drogi rowerowe oraz stacja rowerów miejskich. W budynku zlokalizowany jest także zamknięty parking rowerowy oraz szatnia z prysznicami.
– PZU Park jest miejscem, które zostało w pełni przygotowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, rodziców z dziećmi oraz seniorów, spełniając tym samym wymagania certyfikacji „Obiekt bez barier”. Jest odzwierciedleniem architektury dostępnej, czyli takiej, w której ludzie czują się dobrze, komfortowo, do której chcą wracać i w której chcą także pracować. Tworząc nowe miejsca pracy bardzo ważne jest, aby zapewniać dostępność w biurach każdemu pracownikowi, w tym także osobom ze szczególnymi potrzebami. By projektować przestrzenie funkcjonalne i dostępne, umożliwiające swobodę ruchu wszystkim, którzy tego potrzebują i w sposób, w jaki tego potrzebują. Tak buduje się inkluzywne budynki, wpisując się tym samym w strategie ESG firm oraz Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ – mówi Monika Chacińska, ekspertka ds. środowiska w spółce biurowej Skanska w regionie CEE.
Źródło: PZU SA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…