Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawia, że polski rynek ubezpieczeń musi wypracować nowy model współpracy z Lloyd’s of London. Lloyd’s stanowi ważny element systemu reasekuracji polskich ubezpieczycieli za względu na dość ograniczoną pojemność rynku w Polsce. Po Brexicie do zmian muszą przygotować się Towarzystwa Ubezpieczeniowe oraz pośrednicy i brokerzy.
Brexit oznacza duże konsekwencje dla każdej dziedziny gospodarki. Nie o ominie to także ubezpieczeń. Zmiany będą odczuwalne zwłaszcza z w obszarze współpracy z rynkiem Lloyd’s of London, który w skali międzynarodowej jest ważnym ogniwem w procesie zarządzania ryzykiem zakładów ubezpieczeniowych.
Ubezpieczyciele w Polsce współpracują z rynkiem Lloyd’s of London na wielu płaszczyznach. Jest to m.in. całościowe zabezpieczenie linii produktowych oferowanych przez TU, reasekuracja dużych ryzyk, a więc programów ubezpieczeniowych, których odpowiedzialność przekracza dziesiątki milionów złotych. Po Brexicie współpraca może być utrudniona ze względu na ograniczenie swobody przepływu towarów i usług. Oznacza to stworzenie nowych relacji pomiędzy rynkiem Lloyd’s of London a uczestnikami polskiego rynku ubezpieczeń. Lloyd’s of London ogłosił, że do obsługi krajów UE stworzy swoje przedstawicielstwo w Brukseli.
Zmiany wpłyną nie tylko dla ubezpieczycieli, lecz również na innych uczestników rynku ubezpieczeniowego. Zmiany dotyczą także brokerów, za których pośrednictwem jest realizowane ok. 70% przypisu składki Lloyd’s of London. Do zmian powinna przygotować się szczególnie grupa tzw. „coverholderów”. Są to podmioty mające pełnomocnictwo do oferowania, bezpośrednio jako agenci, produktów rynku brytyjskiego w Polsce. Ich możliwość działania w główniej mierze będzie zależeć od tego jaką Lloyd’s podejmie decyzję co do funkcjonowania w UE.
Źródło: Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…