Aktualności

Brexit wpływa na rynek ubezpieczeń

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawia, że polski rynek ubezpieczeń musi wypracować nowy model współpracy z Lloyd’s of London. Lloyd’s stanowi ważny element systemu reasekuracji polskich ubezpieczycieli za względu na dość ograniczoną pojemność rynku w Polsce. Po Brexicie do zmian muszą przygotować się Towarzystwa Ubezpieczeniowe oraz pośrednicy i brokerzy.

 
Brexit oznacza duże konsekwencje dla każdej dziedziny gospodarki. Nie o ominie to także ubezpieczeń. Zmiany będą odczuwalne zwłaszcza z w obszarze współpracy z rynkiem Lloyd’s of London, który w skali międzynarodowej jest ważnym ogniwem w procesie zarządzania ryzykiem zakładów ubezpieczeniowych.
 
Ubezpieczyciele w Polsce współpracują z rynkiem Lloyd’s of London na wielu płaszczyznach. Jest to m.in. całościowe zabezpieczenie linii produktowych oferowanych przez TU, reasekuracja dużych ryzyk, a więc programów ubezpieczeniowych, których odpowiedzialność przekracza dziesiątki milionów złotych. Po Brexicie współpraca może być utrudniona ze względu na ograniczenie swobody przepływu towarów i usług. Oznacza to stworzenie nowych relacji pomiędzy rynkiem Lloyd’s of London a uczestnikami polskiego rynku ubezpieczeń. Lloyd’s of London ogłosił, że do obsługi krajów UE stworzy swoje przedstawicielstwo w Brukseli.
 
Zmiany wpłyną nie tylko dla ubezpieczycieli, lecz również na innych uczestników rynku ubezpieczeniowego. Zmiany dotyczą także brokerów, za których pośrednictwem jest realizowane ok. 70% przypisu składki Lloyd’s of London. Do zmian powinna przygotować się szczególnie grupa tzw. „coverholderów”. Są to podmioty mające pełnomocnictwo do oferowania, bezpośrednio jako agenci, produktów rynku brytyjskiego w Polsce. Ich możliwość działania w główniej mierze będzie zależeć od tego jaką Lloyd’s podejmie decyzję co do funkcjonowania w UE.
 
Źródło: Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

5 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

5 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago