Z najnowszego badania Holiday Barometer zrealizowanego w 15 krajach świata na zlecenie Europ Assistance wynika, że Polacy są jednym z najchętniej podróżujących narodów w Europie. Co ciekawe, aż 2/3 z nas ma już sprecyzowane plany na wakacje 2022 – zamierzamy na nie wydać średnio 4 499 zł i odpoczywać blisko 2 tygodnie. A jak wygląda kwestia ubezpieczenia?
Ostatnie dwa lata znacząco wpłynęły na sposób planowania wakacji. Ale w tym roku Polacy są pozytywniej nastawieni do kwestii związanych z Covid-19 – odsetek rodaków, którzy obawiają się wpływu pandemii na ich plany podróżne spadł o 15% w stosunku do zeszłorocznej edycji badania. Co ciekawe, wśród wszystkich badanych krajów to właśnie Polska znalazła się na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o optymizm związany z podróżowaniem – 41% osób uważa, że już teraz jest możliwe „normalne” podróżowanie, bez konieczności noszenia maseczek i robienia testów. Jest to wzrost o 34 punkty procentowe względem roku 2021, gdzie tylko 7% było tego zdania. Pomimo wzrostu cen i wysokiej inflacji, która jak twierdzą Polacy, wpływa na ich entuzjazm do podróżowania (79%), aż 70% Polaków deklaruje radość i podekscytowanie z możliwości podróżowania w tym roku.
Badanie pokazuje, że 2/3 Polaków ma w tym roku plany urlopowe. Połowa osób (50%) będzie wypoczywała w kraju. Z kolei osoby planujące wakacje za granicą (40%), najchętniej wybierają Włochy (7%), Chorwację (6%), Hiszpanię (6%), czy Grecję (5%). Nie brakuje jednak miłośników egzotycznych wypadów – 6% Polaków wskazuje, że miejscem docelowym ich tegorocznej podróży jest Azja. Podczas wakacji aż 57% osób spędzi urlop nad morzem, w góry pojedzie 37% badanych, 28% wybierze wycieczkę objazdową, a 21% osób uda się na krótki wyjazd, typu “city break”. Latem, Polacy najchętniej wybierają wypoczynek dwutygodniowy – 36%, natomiast przynajmniej tydzień wakacji planuje 32% osób. Trzytygodniowy urlop spędzi 12% badanych. Z kolei na wyjazd, który będzie trwał
4 tygodnie bądź dłużej pozwoli sobie tylko 7%. Według Polaków wymarzony urlop to taki, na którym można beztrosko odpoczywać (55%), podróżować z rodziną lub przyjaciółmi (52%), czy poznawać nowe kultury (38%).
Z badania wynika, że większość Polaków wyjedzie na wakacje z rodziną i przyjaciółmi – 85%, w szczególności z partnerem (64%), czy z dziećmi (38%). Na podróż z przyjaciółmi zdecyduje się 21% Polaków, a 9% rodaków tegoroczne wakacje spędzi samotnie.
Okazuje się, że zdecydowana większość osób pojedzie na wypoczynek samochodem – 59%, samolot wybierze – 27%, a do pociągu wsiądzie – 18% urlopowiczów. Szukając zakwaterowania połowa Polaków (50%) wybierze hotel. Kwaterę prywatną planuje wynająć 23% badanych, a u znajomych zatrzyma się 22% osób. Z kolei 17% rodaków zdecyduje się na zakwaterowanie typu bed&breakfast.
Ankietowani zadeklarowali, że w tym roku planują przeznaczyć na wyjazd wakacyjny średnio 4 499,96 zł. Jest to o 385,76 zł więcej niż w poprzednim roku. Ponad połowa Polaków przyznała, że ich budżet na letni wyjazd jest większy niż rok temu (51%). Z kolei 19% osób deklaruje, że przeznaczy niższy budżet na urlop. 25% badanych, którzy przyznali, że w tym roku nie pojadą na wakacje, wskazali na czynniki ekonomiczne – 45% z nich, nie może sobie pozwolić na wyjazd, a 44% chce zaoszczędzić pieniądze.
A jak podchodzimy do kwestii ubezpieczeń? 1/3 osób potwierdza, że sytuacja związana z pandemią zachęciła je do wykupowania lepszego ubezpieczenia podróżnego (33%) – jest to wzrost o 17% w stosunku do roku 2021. Co więcej, połowa Polaków (50%) deklaruje chęć wykupienia ubezpieczenia turystycznego na kolejną podróż. Polacy najchętniej kupują ubezpieczanie bezpośrednio w towarzystwie ubezpieczeniowym (25%) czy w biurze podróży (21%). Coraz częściej korzystają także z usług brokera ubezpieczeniowego (19%). Z kolei 13% decyduje się na zakup polisy online lub bezpośrednio w firmie assistance.
Badani wskazali też, że dobra polisa turystyczna powinna zawierać zwrot kosztów opieki medycznej i szpitalnej w nagłych wypadkach (79%), ochronę dla bagażu i rzeczy osobistych (73%), OC (72%), opóźnienie lub anulowanie wyjazdu (65%), czy ochronę związaną z zachorowaniem na Covid (64%). Zaskoczeniem nie będzie to, że najważniejszy czynnik, na który Polacy zwracają uwagę podczas wyboru polisy turystycznej stanowi przystępna cena (35%).
Źródło: Europ Assistance
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…