Colonnade wprowadza do swojej oferty nowe warunki ubezpieczeń D&O, które będą znane pod nazwami D&O PROTECT i FID&O PROTECT. Firma w ten sposób chce dostosować warunki D&O do polskich realiów prawno-ekonomicznych.
Zespół Colonnade od lat pracuje nad umowami D&O, dzięki czemu może pochwalić się nie tylko doświadczeniem, ale też znajomością rynku i jego potrzeb. Firma zauważa rosnącą świadomość korzyści wynikających z tego typu ubezpieczenia oraz jego roli w karierze menedżera. Nadal widzi również potrzebę poszerzenia świadomości klientów i pośredników. Słucha także pełnomocników procesowych, którzy podkreślają, że dostępne warunki D&O nie zawsze są dostosowane do polskiego prawa z uwagi na ich anglosaski charakter. Jak wiadomo ubezpieczyciele implementowali ten produkt wprost z rynku angielskiego i amerykańskiego, kolebki ubezpieczeń D&O. Dlatego kilka miesięcy temu Colonnade postanowiło dostosować warunki D&O do polskich realiów prawno-ekonomicznych. Firma w ten sposób chce utrzymać wiodącą pozycję na rynku ubezpieczeń D&O. I podobnie jak wcześniej, znosząc limity dla osób ubezpieczonych, czy wyrównując pokrycie poprzez wprowadzenie dodatku harmonizującego, postanowiła zmierzyć się i z tym zagadnieniem.
Colonnade zwraca uwagę na zmianę konstrukcji przedmiotowego zakresu ubezpieczenia, podobną do warunków TAX PROTECT, które zostały wprowadzone w ubiegłym roku. Firma dąży do ujednolicenia tych produktów, aby oferować klientom i brokerom kompleksową ochronę. Adresatami postępowań i sankcji karnoskarbowych w większości przypadków jest wyższa kadra menedżerska spółek kapitałowych. Oferując oba produkty razem pośrednicy zapewnią swoim Klientom jedyne na rynku, tak szerokie, zabezpieczenie dla kadry kierowniczej. Kolejną istotną zmianą jest wyraźniejsze rozgraniczenie zakresu ochrony dla osób ubezpieczonych i ochrony dla spółki. Dokładnie przeanalizowano przepisy prawa regulujące odpowiedzialność menedżerów i zidentyfikowano możliwe sankcje prawne oraz ekonomiczne, jakie mogą ich dotknąć. Do zakresu ochrony indywidualnej dla osób ubezpieczonych firma podeszła jak do swoistego „all-risku”, natomiast ochrona dla spółki jest nakierowana na kilka wybranych obszarów.
Oprócz powyższych zmian wprowadzono wiele ciekawych rozwiązań, które na tle polskiego rynku są nowością i wykraczają poza rynkowy standard. Warto podkreślić:
Z opublikowanych informacji wynika, że ochrona ubezpieczeniowa dla ustępujących osób ubezpieczonych w trakcie okresu dodatkowego będzie miała za zadanie zapewnić ochronę analogiczną do wygasającej umowy ubezpieczenia w przypadku braku jej odnowienia. Może także wyrównywać wszelkie różnice wynikające z pogorszenia warunków w przypadku odnowienia umowy ubezpieczenia lub działać jako ochrona nadwyżkowa w przypadku zawarcia umowy ubezpieczenia D&O na kolejny okres ubezpieczenia w innym towarzystwie.
Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, usystematyzowaniu zapisów i polepszeniu zakresu ochrony, Colonnade jako wyspecjalizowany ubezpieczyciel z rodziny Fairfax może pokonywać ograniczenia narzucone przez zachodnie wordingi D&O. Silny zespół, lata doświadczeń w obszarze ubezpieczeń finansowych oraz posiadanie największego portfela ubezpieczeń D&O w Polsce, pozwala firmie na podejmowanie odważnych kroków i wyznaczanie nowych standardów ochrony. Dzięki nowym warunkom ubezpieczeń D&O PROTECT oraz FID&O PROTECT, łatwiej będzie oferować te produkty klientom.
Nowe warunki oprócz jasnej i przejrzystej struktury zawierają innowacyjne rozwiązania. Colonnade kieruje się zasadą pełnego merytorycznego wsparcia swoich partnerów, szczególnie w przypadku wysoce specjalistycznych produktów z obszaru Financial Lines. Dlatego też przygotowano materiał, który pomoże w analizie nowych warunków, krok po kroku przeprowadzając przez nowe dokumenty dokładnie wskazując, gdzie dany zakres czy dane pojęcie jest umiejscowione oraz wskaże precyzyjnie zmiany i udogodnienia. Do dyspozycji brokerów pozostaje także zespół Colonnade.
Warunki obowiązują od 24 czerwca 2024 r.
Źródło: Colonnade
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…