Pod koniec drugiego kwartału 2018 roku ubezpieczonych było ok. 11,8 mln domów i mieszkań. W analogicznym okresie ubiegłego roku ta liczba wynosiła około 10,6 mln, co oznacza ponad 11% wzrost liczby aktualnie ubezpieczonych nieruchomości.
Należy pamiętać, że zakup domu bądź mieszkania wiąże się zazwyczaj z dużym wydatkiem. Warto zatem zdecydować się na zakup polisy ubezpieczeniowej, która ochroni nabytą nieruchomość przed negatywnymi skutkami nieprzewidzianych zdarzeń.
Duży wpływ na wartość majątku mają ruchomości domowe, szczególnie gdy nasze lokum wykończone jest według podwyższonych standardów.
Określając sumę ubezpieczenia ustalane są trzy wartości: wartość rynkowa – w przypadku mieszkań, wartość odtworzeniowa lub rzeczywista w przypadku domów. Ustalając sumę ubezpieczenia należy zrobić to bardzo dokładnie i w przemyślany sposób. Od tej sumy bowiem zależeć będzie ewentualnie odszkodowanie. Odszkodowanie z kolei wypłacane jest po to, aby odkupić lub odbudować nieruchomość po wystąpieniu szkody całkowitej.
„Żeby obliczyć wartość rynkową mieszkania, trzeba pomnożyć powierzchnię nieruchomości przez cenę rynkową za 1 m2. Należy pamiętać, że wartość rynkowa różni się nie tylko w zależności od miasta, ale nawet dzielnicy, w której zlokalizowana jest nieruchomość. Szacując ją, powinniśmy także zwrócić uwagę na inne czynniki, takie jak stan techniczny czy standard wykończenia. Wartość odtworzeniowa odnosi się natomiast do sytuacji, kiedy konieczne byłoby przywrócenie nowego, nieulepszonego stanu domu, jego elementów stałych czy wyposażenia”– wyjasnia Andrzej Paduszyński, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.
Aby ustalić wartość odtworzeniową bierzemy się pod uwagę koszty uwzględniające zakup lub naprawę przedmiotu o tych samych właściwościach, parametrach. Wartość rzeczywista natomiast uwzględnia stopień zużycia zniszczonej w szkodzie nieruchomości.
Źródło: www.compensa.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…