Eksperci z Compensa TU podkreślają jak ważną role pełnią w polisach usługi assistance. W większości przypadków traktowane po „macoszemu”, zapewniają pomoc w różnych, kryzysowych sytuacjach. O jakich usługach należy pamiętać, aby dobrze ubezpieczyć firmę?
Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw Compensa TU, podkreśla, że usługi assistance dołączane do ofert ubezpieczeń majątkowych nie są tylko dodatkiem, ale dają szeroki dostęp do usług w rożnych sytuacjach: „Ubezpieczenia majątkowe kojarzą się powszechnie z możliwością ubiegania się o odszkodowanie za szkody spowodowane nieprzewidzianymi zdarzeniami, jak pożar, zalanie czy kradzież. Przedsiębiorcy powinni jednak pamiętać, że w ramach polisy mogą otrzymać dostęp do szeregu usług asystenckich, jak assistance techniczne czy wsparcie informatyczne”.
W ramach pomocy technicznej właściciele przedsiębiorstw mają zapewniony dozór mienia znajdującego się lokalu, który doznał szkód np. w wyniku pożaru, jak również zagwarantowany transport ocalałych sprzętów oraz organizację lokalu zastępczego. Oferowane w polisie usługi asystenckie obejmują interwencje specjalisty, m.in. hydraulika, szklarza czy serwisanta sprzętu biurowego. Po stronie towarzystwa jest organizacja i pokrycie kosztów dojazdu oraz robocizny fachowca.
Wsparcie medyczne – ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty powrotu do zdrowia pracowników
Właściciel firmy może liczyć na pomoc medyczną w ramach polisy, jeżeli w wyniku uszkodzenia mienia dojdzie też do uszczerbku na zdrowiu któregoś z pracowników. Assistance medyczny to organizacja i pokrycie koszów wizyty lekarza pierwszego kontaktu, a także dostawa leków lub drobnego sprzętu rehabilitacyjnego. Ubezpieczyciel zorganizuje również transport do i z placówki medycznej. Z kolei w przypadku nieszczęśliwego wypadku czy nagłego zachorowania można liczyć m.in. na opiekę po hospitalizacji i organizację rehabilitacji. Niezależnie od ewentualnych wypadków i szkód ubezpieczony ma także stały dostęp do infolinii medycznej.
Assistance informatyczne niezbędne w dobie cyfryzacji
Jak podkreśla ekspert z Compensy pomoc informatyczna w dobie, gdy praktycznie każda firma posiada dane w komputerach jest niezwykle istotna: „Ubezpieczeni, podobnie jak w przypadku innych usług asystenckich, mogą liczyć na różnorodne wsparcie. Do najpopularniejszych należy pomoc przy usuwaniu wirusów komputerowych albo w odzyskaniu danych zgromadzonych na urządzeniu. Rozwój narzędzi wirtualnych pozwala na świadczenie części tych usług zdalnie, dzięki czemu pomoc udzielana jest natychmiastowo, niezależnie od pory dnia czy nocy” – poskreśla Damian Andruszkiewicz.
Ochrona prawna
Dzięki ochronie prawnej zakład ubezpieczeń zapewni wsparcie w postępowaniach sądowych, w tym karnych.
Pomoc informacyjna szeroki dostęp do rożnego rodzaju ważnych informacji
Assistance informacyjne. Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą za pośrednictwem ubezpieczyciela skontaktować się z infolinią gospodarczą, socjalną czy rekrutacyjną. W trakcie rozmowy mogą otrzymać m.in. informacje na temat programów pomocowych dla przedsiębiorców, czy np kursów walut.
Źródło: brandscope.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…