Categories: Aktualności

Compensa „zatrudniła” bota na infolinii

Klienci zakładów ubezpieczeń dzwoniąc na infolinię, bardzo często muszą wybierać tonowo odpowiednią opcję rozmowy. W Compensie jest inaczej. Dzwoniąc na infolinie ubezpieczyciela, możemy porozmawiać z wirtualnym agentem, który proponuje kilka ścieżek  rozmowy.
 
Banki i zakłady ubezpieczeń coraz częściej zatrudniają boty w kontekście obsługi klienta
 
Wirtualny Asystent pojawił się właśnie w towarzystwie ubezpieczeniowym Compensa. Bot „pracuje” w serwisie IVR w sekcji dotyczącej ubezpieczeń komunikacyjnych, życiowych, majątkowych i podróżnych. Na tym etapie nie zastąpi jednak jeszcze żywego pracownika – zarówno do podpisania nowej umowy, jak i wyliczenia oferty potrzebny jest człowiek.

 

Zarówno branża bankowa, jak i ubezpieczeniowa upatruje w robotyzacji szansy na zmniejszenie kosztów

 
Od pewnego czasu coraz częściej słyszymy o konieczności automatyzacji procesów w instytucjach finansowych. Zarówno branża bankowa, jak i ubezpieczeniowa upatruje w robotyzacji szansy na zmniejszenie kosztów. Automaty trafiają w pierwszej kolejności tam, gdzie realizowane są procesy powtarzalne, które nie wymagają zaangażowania żywego pracownika (na przykład obróbka określonych danych).
 

Jak „pracuje” wirtualny asystent?

 
Automat w TU Compensa proponuje kilka ścieżek rozmowy, podpowiada, gdzie znajdziemy najbliższą placówkę TU lub zbiera dane do kontaktu od klienta. Rozmowa przebiega w podobny sposób jak na standardowej infolinii IVR z tą różnicą, że nie rozmówca nie musi odrywać słuchawki od ucha, by wcisnąć określoną cyfrę – komendy wypowiadamy głosowo, jak w trakcie rozmowy z żywym człowiekiem. System rozpoznaje naturalną mowę, więc klient może odpowiadać „swoimi słowami”.
 

Automaty z biegiem czasu będą przejmować kolejne zadania od konsultantów

 
Tego typu rozwiązania w niedalekiej przyszłości trafią na kolejne infolinie. Wirtualny asystent będzie nas prowadził przez określoną ścieżkę rozmowy segregując wprowadzane przez nas informacje. Na końcu rozmówcę przejmie konsultant, który będzie miał już przygotowane niezbędne dane. Nietrudno się jednak domyślić, że automaty te z biegiem czasu będą stawać się coraz bardziej zaawansowane i przejmować kolejne zadania od konsultantów.
 
 
Źródło: www.prnews.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

3 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

3 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

3 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

3 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

3 dni ago
  • Aktualności

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.  Dzięki…

3 dni ago