Categories: Aktualności

Concordia: Polacy nie kupują polis na życie

Według badania przeprowadzonego na zlecenie Concordii Ubezpieczenia*, niemal co czwarta osoba, która nie posiada polisy na życie, uważa, że jej nie potrzebuje. Czy rzeczywiście polisy są dla Polaków zbyt drogie i niepotrzebne?
 
Po pierwsze za drogo
 
Badanie Concordii Ubezpieczenia jednoznacznie wskazuje na to, że Polacy najczęściej brak ubezpieczenia na życie tłumaczą brakiem środków finansowych na ten cel – ponad 1/3 z nas. Niestety, wyniki badania odzwierciedlają jednocześnie brak świadomości Polaków na temat aktualnych kosztów tego typu polis. Przykładowo, w Concordii Ubezpieczenia miesięczny koszt zabezpieczenia zarówno siebie, jak i najbliższych nie tylko na wypadek śmierci, ale także niezdolności do pracy, ciężkiej choroby, jest zazwyczaj niższy od abonamentu w sieci komórkowej lub telewizji kablowej.
 
Ubezpieczenie na życie nie jest produktem pierwszej potrzeby
 
Tak twierdzi 34 proc. badanych Polaków , którzy przyznają, że brak polisy wynika z braku zastanowienia. Filip Przydróżny, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Osobowych Concordii Ubezpieczenia podkreśla, że polisa na życie powinna zabezpieczać przede wszystkim przed śmiercią lub chorobą, która uniemożliwiłaby spłatę zaciągniętych kredytów: „ Przede wszystkim w momencie, gdy zakładamy rodzinę, rodzą nam się dzieci, bierzemy kredyt lub zaczynamy zarabiać znacznie więcej od naszego partnera lub współmałżonka. Ubezpieczenie na życie powinno przede wszystkim zabezpieczać nas na wypadek śmierci lub choroby, tak aby możliwa była spłata zobowiązań finansowych, gdy stajemy się niezdolni do pracy lub gdy my lub nasi najbliżsi potrzebują dostępu do rehabilitacji na najwyższym poziomie”.
 
Jeśli decydujemy się na zakup polisy – robimy to dla naszych bliskich
 
Co ważne, jeśli już Polacy decydują się na polisę na życie, ich główną motywacją są przede wszystkim najbliżsi i troska o ich przyszłość – ponad połowa osób (54 proc.), które mają indywidualne ubezpieczenie na życie, zdecydowała się na nie, ponieważ chce zabezpieczyć najbliższych w przypadku swojej choroby lub śmierci.
 
W Polsce ponad 2 mln osób nie radzi sobie z terminowym zwrotem posiadanych zobowiązań kredytowych i pozakredytowych
 
„Polisa nie jest mi potrzebna” – to odpowiedź niemal co czwartego Polaka (22 proc.). Czy rzeczywiście? O tym, kiedy należy pomyśleć o ubezpieczeniu tego rodzaju już wiemy. Dane jednak mówią same za siebie – kwestie spłaty zobowiązań finansowych czy zabezpieczenia przyszłości dzieci, to codzienność wielu z nas. W Polsce ponad 2 mln osób nie radzi sobie z terminowym zwrotem posiadanych zobowiązań kredytowych i pozakredytowych. Łączna kwota ich zaległych długów wyniosła 53,69 mld zł**. Równocześnie w 2016 roku urodziło się prawie 13 tys. więcej dzieci niż rok wcześniej***. To tylko kilka liczb, które pokazują jak wielu z nas zdecydowanie potrzebuje polisy na życie.
 
* Badanie przeprowadzone metodą CATI przez Kantar Public na zlecenie Concordii Ubezpieczenia w dniach 3-4 kwietnia 2017 r., na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat, n=1000.
**   http://bit.ly/2oQ4if8
*** http://bit.ly/2rdSuGO
 

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

2 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

4 dni ago