Crédit Agricole Towarzystwo Ubezpieczeń, obecne na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych od 2024 roku, nawiązało współpracę z firmą WTW. Dzięki platformie taryfikacyjnej Radar ubezpieczyciel może nie tylko szybciej i precyzyjniej wyceniać polisy oraz elastycznie dostosowywać ceny do potrzeb klientów, ale także skuteczniej reagować na zmieniające się warunki rynkowe.
Na początku warto przypomnieć, że Crédit Agricole Towarzystwo Ubezpieczeń wprowadziło ubezpieczenia komunikacyjne do swojej oferty w 2024 roku. Wówczas w ofercie ubezpieczyciela znalazł się pakiet Moto Assistance, obejmujący OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz dodatkowe usługi assistance. Teraz firma nawiązała współpracę z firmą WTW, która stoi za platformą taryfikacyjną Radar. Narzędzie to pozwala jeszcze skuteczniej zarządzać taryfami i dopasowywać ceny polis do potrzeb klientów oraz warunków rynkowych.
– Integracja i wykorzystanie oprogramowania dostarczonego przez WTW, w tym ich doświadczenie i wiedza, daje nam elastyczność w modelowaniu cen i zarządzaniu taryfami. Przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technik aktuarialnych i uczenia maszynowego, Radar pozwoli naszemu zespołowi taryfikacyjnemu reagować znacznie elastyczniej na zmiany rynkowe, dając nam możliwość dopasowywania cen w szybki, ale kontrolowany sposób bez jakiejkolwiek straty na jakości i dokładności – powiedział Michał Mück, Head of Pricing w Crédit Agricole Towarzystwo Ubezpieczeń.
Jak możemy przeczytać w opublikowanym komunikacie, platforma Radar wspiera Crédit Agricole w precyzyjnej wycenie polis i automatyzacji procesów taryfikacyjnych. Narzędzie umożliwia szybkie wprowadzanie zmian cenowych oraz prognozowanie trendów rynkowych, co zwiększa efektywność sprzedaży. Dzięki temu ubezpieczyciel może oferować klientom konkurencyjne produkty w czasie rzeczywistym, reagując na dynamiczne warunki rynkowe.
– Nasza współpraca z CATU pokazuje, że mamy zaufanie największych ubezpieczycieli w Europie – szczególnie w przypadku oprogramowania o znaczeniu krytycznym. Ta współpraca podkreśla również nasze zaangażowanie w dostarczanie rozwiązań, które zapewniają rzeczywistą wartość biznesową dzięki lepszym cenom i predykcjom, sterowaniu procesem sprzedażowym i znacznemu wzrostowi wydajności – podkreślił Przemysław Borowiak, Associate Director w WTW.
Niewątpliwie wdrożenie platformy Radar wpisuje się w trend cyfryzacji sektora ubezpieczeń w Polsce. Integracja z nowoczesnymi narzędziami umożliwia ubezpieczycielowi szybszą i bardziej precyzyjną wycenę polis, lepsze zarządzanie taryfami oraz efektywniejsze reagowanie na potrzeby klientów. To z kolei zwiększa konkurencyjność firmy na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych i pozwala oferować produkty zgodne z nowoczesnymi standardami branżowymi.
Źródło: WTW
W 2025 roku UNIQA po raz kolejny zrealizowała program Akcelerator Wiedzy Brokera, wspierający rozwój kompetencji…
Niestety coraz częstsze próby wyłudzeń polis komunikacyjnych zmuszają właścicieli pojazdów do większej czujności. Dlatego InterRisk apeluje, by…
Szkic sytuacyjny często decyduje o tym, jak ubezpieczyciel oceni przebieg zdarzenia. Prosty rysunek potrafi rozwiać…
Grupa PZU uruchamia nową strategię IT na lata 2025–2027. Jej celem jest rozwój kompetencji technologicznych,…
Generali zakończyło pierwszy etap rozwoju sieci Placówek Partnerskich. W całej Polsce działa już 500 punktów ubezpieczyciela.…
PZU zakończyło rok projektem, który przypomniał o 1000-letniej historii Polski. W ośmiu miastach uczestnicy mogli poznawać tradycję…