PZU zakończył z sukcesem testy czatbota w Obszarze HR. Pilotaż trwał od stycznia i w tym okresie sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tysięcy zapytań – rozmawiając z ponad 5 tysiącami pracowników. Czatbot jest teraz testowany w innych obszarach, i to niejedyny wirtualny asystent, który wspiera ubezpieczyciela.
PZU z sukcesem zakończył testy czatbota w Obszarze HR. Jak możemy przeczytać, w ciągu kilku miesięcy pilotażu sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tysięcy zapytań pracowników ubezpieczyciela.
– Potwierdzamy, że nasz czatbot zakończył okres próbny i już na stałe dołączył do PZU – żartuje Anna Oszczepalińska, dyrektor Centrum Operacji Pracowniczych.
Jak tłumaczy, wirtualny asystent służy pomocą pracownikom PZU, którzy szukają odpowiedzi na pytania związane między innymi z urlopami, zasiłkami, benefitami czy pracowniczym programem emerytalnym, zagadnieniami związanymi z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, rozliczeniami PIT, krwiodawstwem czy kwestiami wynikającymi z sytuacji pandemicznej.
Pilotaż czatbota trwał od stycznia 2021 roku. To rozwiązanie jest dużym ułatwieniem nie tylko dla pracowników, ale również dla Centrum Operacji Pracowniczych.
– Duża część pytań do nas dotyczyła podobnych tematów. Teraz odpowiada na nie czatbot, a osoby, które dotychczas zajmowały się tym, mogą poświęcić swój czas na inne, bardziej złożone zadania – zachwala wirtualnego asystenta Rafał Fąs z COP.
Jak już wcześniej wspominaliśmy, sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na 14 600 zapytań od ponad 5000 pracowników ubezpieczyciela.
Sylwia Besz-Miazga, która wspierała wdrożenie czatbota ze strony Laboratorium Innowacji, wyjaśnia, że wykorzystuje on mechanizmy sztucznej inteligencji, a dokładnie uczenia maszynowego.
– Oznacza to, że z każdym pytaniem coraz lepiej rozumie on jego znaczenie i może z większym prawdopodobieństwem przygotować prawidłową odpowiedź – dodaje. Na potwierdzenie przywołuje poziom satysfakcji użytkowników. Aż 3/4 z nich było zadowolonych z jakości obsługi.
Z opublikowanych informacji wynika, że pilotaż czatbota jest na tyle dużym sukcesem, że ubezpieczyciel testuje go już w innych obszarach.
– Uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach wspierają nie tylko likwidację szkód – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji.
Jak podkreśla, w Grupie PZU funkcjonuje również wirtualna asystentka Iva, która pomaga na infolinii PZU Zdrowie. Odebrała ona już 700 tysięcy połączeń, czyli około 1,5 tysiąca telefonów dziennie.
– Nasi klienci mogą również skorzystać z Asystenta Google’a, który pomoże im zapoznać się z ofertą ubezpieczenia turystycznego – dodaje Marcin Kurczab.
Źródło: PZU SA
Przeciętna cena ubezpieczenia OC wzrosła o 10% r/r. Z danych Rankomat.pl wynika, że średnia cena…
Wakacje to czas relaksu i radości, niestety nieprzewidziane zdarzenia mogą szybko zburzyć ten spokój. Właśnie…
Compensa uruchomiła sprzedaż swojego nowego ubezpieczenia turystycznego online – od teraz produkt można kupić także…
Lato to czas beztroskich zabaw i wakacyjnych przygód, ale też i zwiększonego ryzyka wypadków wśród…
Wyjazd na urlop to czas relaksu i oddechu od codzienności. Ale żeby naprawdę odpocząć, musimy…
Codzienność przedszkolaka pełna jest ruchu, zabawy i niespodziewanych sytuacji. Niestety nawet drobny uraz może pociągać…