Categories: Aktualności

Czatbot służy pomocą pracownikom PZU

PZU zakończył z sukcesem testy czatbota w Obszarze HR. Pilotaż trwał od stycznia i w tym okresie sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tysięcy zapytań – rozmawiając z ponad 5 tysiącami pracowników. Czatbot jest teraz testowany w innych obszarach, i to niejedyny wirtualny asystent, który wspiera ubezpieczyciela.

Sztuczna inteligencja wspiera PZU

PZU z sukcesem zakończył testy czatbota w Obszarze HR. Jak możemy przeczytać, w ciągu kilku miesięcy pilotażu sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tysięcy zapytań pracowników ubezpieczyciela.

– Potwierdzamy, że nasz czatbot zakończył okres próbny i już na stałe dołączył do PZU – żartuje Anna Oszczepalińska, dyrektor Centrum Operacji Pracowniczych.

Jak tłumaczy, wirtualny asystent służy pomocą pracownikom PZU, którzy szukają odpowiedzi na pytania związane między innymi z urlopami, zasiłkami, benefitami czy pracowniczym programem emerytalnym, zagadnieniami związanymi z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, rozliczeniami PIT, krwiodawstwem czy kwestiami wynikającymi z sytuacji pandemicznej.

Ułatwienie nie tylko dla pracowników

Pilotaż czatbota trwał od stycznia 2021 roku. To rozwiązanie jest dużym ułatwieniem nie tylko dla pracowników, ale również dla Centrum Operacji Pracowniczych.

 – Duża część pytań do nas dotyczyła podobnych tematów. Teraz odpowiada na nie czatbot, a osoby, które dotychczas zajmowały się tym, mogą poświęcić swój czas na inne, bardziej złożone zadania – zachwala wirtualnego asystenta Rafał Fąs z COP.

Jak już wcześniej wspominaliśmy, sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi  na 14 600 zapytań od ponad 5000 pracowników ubezpieczyciela.

Sylwia Besz-Miazga, która wspierała wdrożenie czatbota ze strony Laboratorium Innowacji, wyjaśnia, że wykorzystuje on mechanizmy sztucznej inteligencji, a dokładnie uczenia maszynowego.

 – Oznacza to, że z każdym pytaniem coraz lepiej rozumie on jego znaczenie i może z większym prawdopodobieństwem przygotować prawidłową odpowiedź – dodaje. Na potwierdzenie przywołuje poziom satysfakcji użytkowników. Aż 3/4 z nich było zadowolonych z jakości obsługi.

Wirtualni asystenci – popularne rozwiązanie w ubezpieczeniach

Z opublikowanych informacji wynika, że pilotaż czatbota jest na tyle dużym sukcesem, że ubezpieczyciel testuje go już w innych obszarach.

– Uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach wspierają nie tylko likwidację szkód – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji.

 Jak podkreśla, w Grupie PZU funkcjonuje również wirtualna asystentka Iva, która pomaga na infolinii PZU Zdrowie.  Odebrała ona już 700 tysięcy połączeń, czyli około 1,5 tysiąca telefonów dziennie.

 – Nasi klienci mogą również skorzystać z Asystenta Google’a, który pomoże im zapoznać się z ofertą ubezpieczenia turystycznego – dodaje Marcin Kurczab.

Źródło: PZU SA

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

20 godzin ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

21 godzin ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

2 dni ago
  • Top temat

Ponad 120 zdewastowanych nagrobków w ubiegłym roku w Polsce. Co zagraża miejscom spoczynku naszych bliskich?

Akty wandalizmu to zjawisko nieustannie zagrażające cmentarzom. Tylko w ubiegłym roku w ich wyniku zniszczeniu uległo co najmniej 120 nagrobków…

1 tydzień ago
  • Aktualności

InterRisk z rekordowymi wypłatami z tytułu ubezpieczeń upraw

W tym roku aura nie rozpieszczała rolników – przymrozki, grad czy deszcz nawalny przyniosły ze sobą ogromne straty. InterRisk odnotował dotychczas wzrost…

1 tydzień ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie grupowe od UNIQA z ochroną związaną ze zdrowiem psychicznym

UNIQA wprowadziła do swojej oferty ubezpieczeń grupowych na życie ochronę związaną ze zdrowiem psychicznym. W ramach nowej umowy dodatkowej ubezpieczyciel…

1 tydzień ago