Categories: Aktualności

Czatbot służy pomocą pracownikom PZU

PZU zakończył z sukcesem testy czatbota w Obszarze HR. Pilotaż trwał od stycznia i w tym okresie sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tysięcy zapytań – rozmawiając z ponad 5 tysiącami pracowników. Czatbot jest teraz testowany w innych obszarach, i to niejedyny wirtualny asystent, który wspiera ubezpieczyciela.

Sztuczna inteligencja wspiera PZU

PZU z sukcesem zakończył testy czatbota w Obszarze HR. Jak możemy przeczytać, w ciągu kilku miesięcy pilotażu sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tysięcy zapytań pracowników ubezpieczyciela.

– Potwierdzamy, że nasz czatbot zakończył okres próbny i już na stałe dołączył do PZU – żartuje Anna Oszczepalińska, dyrektor Centrum Operacji Pracowniczych.

Jak tłumaczy, wirtualny asystent służy pomocą pracownikom PZU, którzy szukają odpowiedzi na pytania związane między innymi z urlopami, zasiłkami, benefitami czy pracowniczym programem emerytalnym, zagadnieniami związanymi z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, rozliczeniami PIT, krwiodawstwem czy kwestiami wynikającymi z sytuacji pandemicznej.

Ułatwienie nie tylko dla pracowników

Pilotaż czatbota trwał od stycznia 2021 roku. To rozwiązanie jest dużym ułatwieniem nie tylko dla pracowników, ale również dla Centrum Operacji Pracowniczych.

 – Duża część pytań do nas dotyczyła podobnych tematów. Teraz odpowiada na nie czatbot, a osoby, które dotychczas zajmowały się tym, mogą poświęcić swój czas na inne, bardziej złożone zadania – zachwala wirtualnego asystenta Rafał Fąs z COP.

Jak już wcześniej wspominaliśmy, sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi  na 14 600 zapytań od ponad 5000 pracowników ubezpieczyciela.

Sylwia Besz-Miazga, która wspierała wdrożenie czatbota ze strony Laboratorium Innowacji, wyjaśnia, że wykorzystuje on mechanizmy sztucznej inteligencji, a dokładnie uczenia maszynowego.

 – Oznacza to, że z każdym pytaniem coraz lepiej rozumie on jego znaczenie i może z większym prawdopodobieństwem przygotować prawidłową odpowiedź – dodaje. Na potwierdzenie przywołuje poziom satysfakcji użytkowników. Aż 3/4 z nich było zadowolonych z jakości obsługi.

Wirtualni asystenci – popularne rozwiązanie w ubezpieczeniach

Z opublikowanych informacji wynika, że pilotaż czatbota jest na tyle dużym sukcesem, że ubezpieczyciel testuje go już w innych obszarach.

– Uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach wspierają nie tylko likwidację szkód – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji.

 Jak podkreśla, w Grupie PZU funkcjonuje również wirtualna asystentka Iva, która pomaga na infolinii PZU Zdrowie.  Odebrała ona już 700 tysięcy połączeń, czyli około 1,5 tysiąca telefonów dziennie.

 – Nasi klienci mogą również skorzystać z Asystenta Google’a, który pomoże im zapoznać się z ofertą ubezpieczenia turystycznego – dodaje Marcin Kurczab.

Źródło: PZU SA

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

4 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

4 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

4 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

5 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

5 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

6 dni ago