PZU zakończył z sukcesem testy czatbota w Obszarze HR. Pilotaż trwał od stycznia i w tym okresie sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tysięcy zapytań – rozmawiając z ponad 5 tysiącami pracowników. Czatbot jest teraz testowany w innych obszarach, i to niejedyny wirtualny asystent, który wspiera ubezpieczyciela.
PZU z sukcesem zakończył testy czatbota w Obszarze HR. Jak możemy przeczytać, w ciągu kilku miesięcy pilotażu sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tysięcy zapytań pracowników ubezpieczyciela.
– Potwierdzamy, że nasz czatbot zakończył okres próbny i już na stałe dołączył do PZU – żartuje Anna Oszczepalińska, dyrektor Centrum Operacji Pracowniczych.
Jak tłumaczy, wirtualny asystent służy pomocą pracownikom PZU, którzy szukają odpowiedzi na pytania związane między innymi z urlopami, zasiłkami, benefitami czy pracowniczym programem emerytalnym, zagadnieniami związanymi z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, rozliczeniami PIT, krwiodawstwem czy kwestiami wynikającymi z sytuacji pandemicznej.
Pilotaż czatbota trwał od stycznia 2021 roku. To rozwiązanie jest dużym ułatwieniem nie tylko dla pracowników, ale również dla Centrum Operacji Pracowniczych.
– Duża część pytań do nas dotyczyła podobnych tematów. Teraz odpowiada na nie czatbot, a osoby, które dotychczas zajmowały się tym, mogą poświęcić swój czas na inne, bardziej złożone zadania – zachwala wirtualnego asystenta Rafał Fąs z COP.
Jak już wcześniej wspominaliśmy, sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na 14 600 zapytań od ponad 5000 pracowników ubezpieczyciela.
Sylwia Besz-Miazga, która wspierała wdrożenie czatbota ze strony Laboratorium Innowacji, wyjaśnia, że wykorzystuje on mechanizmy sztucznej inteligencji, a dokładnie uczenia maszynowego.
– Oznacza to, że z każdym pytaniem coraz lepiej rozumie on jego znaczenie i może z większym prawdopodobieństwem przygotować prawidłową odpowiedź – dodaje. Na potwierdzenie przywołuje poziom satysfakcji użytkowników. Aż 3/4 z nich było zadowolonych z jakości obsługi.
Z opublikowanych informacji wynika, że pilotaż czatbota jest na tyle dużym sukcesem, że ubezpieczyciel testuje go już w innych obszarach.
– Uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach wspierają nie tylko likwidację szkód – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji.
Jak podkreśla, w Grupie PZU funkcjonuje również wirtualna asystentka Iva, która pomaga na infolinii PZU Zdrowie. Odebrała ona już 700 tysięcy połączeń, czyli około 1,5 tysiąca telefonów dziennie.
– Nasi klienci mogą również skorzystać z Asystenta Google’a, który pomoże im zapoznać się z ofertą ubezpieczenia turystycznego – dodaje Marcin Kurczab.
Źródło: PZU SA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…