Statystycznie na każde 4 km autostrad przypada jeden wypadek. W ubiegłym roku doszło na autostradach do 434 wypadków, w których zginęły 52 osoby, a 636 zostało rannych. Eksperci z Compensy zwracają uwagę, że głównym powodem wypadków na autostradach jest brak dostosowania się do warunków drogowych.
Autostrady w Polsce mają długość 1637 km. W 2018 roku doszło na autostradach do 434 wypadków, w których zginęły 52 osoby, a 636 zostało rannych – podaje Komenda Główna Policji. Statystycznie na każde 4 km autostrad przypada jeden wypadek. Duża ich liczba jest konsekwencją tego, na co od dawna już zwracają uwagę eksperci. Wielu polskich kierowców albo ignoruje podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się po autostradach, albo po prostu nie wie, jak prawidłowo z nich korzystać.
Konrad Kluska, zastępca Prezesa Zarządu w Compensa TU SA Vienna Insurance Group, która wspólnie z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi (CBRD) prowadzi ogólnopolską akcję edukacyjną Bezpieczna Autostrada wyjaśnia:
„Z danych CBRD wynika, że ten problem dotyczy niemal 60% kierowców. Złe nawyki w połączeniu z dużą prędkością sumują się niestety w kiepskich statystykach. Warto też zwrócić uwagę na konieczność ciągłej edukacji. Często o tym zapominamy, a przecież przepisy się zmieniają. Czy jazda na suwak i korytarz życia są obowiązkowe? Wielu kierowców nie wie, że zgodnie z planowanymi modyfikacjami kodeksu drogowego najprawdopodobniej już wkrótce bezwarunkowo trzeba będzie te zasady stosować. To wiedza, która także jest związana z bezpieczeństwem– zauważa Co robimy źle?
Z powodu niedostosowanej do warunków drogowych, nadmiernej prędkości dochodzi do aż 34% zdarzeń. W 26% przypadków przyczyną jest niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami. Warto również wspomnieć o zaśnięciu i zmęczeniu (10%) oraz nieprawidłowej zmianie pasa ruchu (6%). Kolejne notoryczne błędy popełniane przez kierowców to: zbyt duża i niedostosowana do warunków prędkość, jazda na zderzaku czy nieprawidłowe korzystanie z pasów ruchu.
„Wymienione powyżej zachowania odnoszą się do bezpośredniego stwarzania zagrożenia na autostradzie. Warto tę listę uzupełnić o tzw. korytarz ratunkowy, czyli utworzenie swego rodzaju toru dla pojazdów uprzywilejowanych. Prawidłowe zachowanie polega na zjechaniu maksymalnie do lewej strony podczas poruszania się skrajnym lewym pasem oraz maksymalnie do prawej stron, nawet na pas awaryjny, gdy jedzie się po środkowym lub prawym pasie. Powstaje dzięki temu przestrzeń do przejazdu służb ratowniczych” – dodaje Konrad Kluska z Compensy.
Źródło: www.compensa.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…