Europa Ubezpieczenia pomoże turystom, którzy podczas zagranicznego urlopu trafią na przymusową kwarantannę lub izolację z powodu Covid-19. To efekt rozszerzenia zakresu ochrony w ubezpieczeniach turystycznych, oferowanych przez towarzystwo.
Mimo ciągłego zagrożenia ze strony Covid-19 Polacy wrócili do podróżowania. Ich olbrzymia chęć do korzystania z uroków lata jest widoczna w statystykach. W pierwszej połowie roku biura podróży sprzedały prawie 1,5 mln wycieczek*, z czego zdecydowaną większość w maju i czerwcu – pierwszych miesiącach luzowania epidemicznych obostrzeń. By zagwarantować wyjeżdzającym spokojny i bezpieczny urlop Europa Ubezpieczenia rozszerzyła zakres oferowanych polis turystycznych o ochronę na wypadek przymusowej kwarantanny lub izolacji podczas pobytu zagranicą.
– Nie tylko zła pogoda może popsuć urlop; może to także zrobić koronawirus. Nie musimy przy tym chorować na Covid-19. Wystarczy, że będziemy mieli kontakt z osobą chorą i przez to trafimy na przymusową kwarantannę. Dzięki rozszerzeniu zakresu ochrony w ubezpieczeniach podróżnych, dotknięci przez taką niedogodność klienci, mogą liczyć na nasze wsparcie – mówi Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeń podróżnych w Europa Ubezpieczenia.
Ochrona na wypadek przymusowej kwarantanny lub izolacji jest dostępna w wyższych wariantach produktów podróżnych Europy:
– w ubezpieczeniu ITravel, które można kupić na stronie tueuropa.pl (wariant Comfort i All Inclusive);
– w ubezpieczeniu Travel World, dostępnym w biurach podróży i u agentów (wariant VIP i The Best);
– w ubezpieczeniu Turysta w aplikacji app2U (wariant Komfortowy i Najlepszy);
– w ubezpieczeniu turystycznym dla klientów Rainbow Tours (wariant Rekomendowany Plus i Najlepszy).
Dodatkowa ochrona jest wliczona w cenę ubezpieczenia. Warunkiem skorzystania z niej jest skierowanie na kwarantannę lub izolację przez władze sanitarne państwa, w którym przebywają ubezpieczeni turyści. W ramach ochrony mogą liczyć na pokrycie kosztów zakwaterowania, wyżywienia i transportu powrotnego do Polski. Suma wydatków na ten cel nie może przekroczyć 2 tys. euro w ubezpieczeniu Travel World lub 9 tys. zł w pozostałych produktach. Rozszerzony zakres ochrony obowiązuje od maja tego roku dla ubezpieczenia Travel World i dla klientów Rainbow Tours, a od 11 sierpnia dla polisy ITravel.
– Naszą misja jest zapewnienie, by wyjazd na wakacyjny urlop był jak najbardziej komfortowy i nie wiązał się z dodatkowym stresem. Pandemia zmieniła sposób, w jaki podróżujemy i sprawiła, że pojawiły się nowe potrzeby ubezpieczeniowe po stronie turystów. Dlatego monitorujemy sytuację na rynku turystycznym i dopasowujemy zakres ochrony w ubezpieczeniach podróżnych do nowych ryzyk, związanych z Covid-19 – mówi Tomasz Janas.
Ochrona na wypadek kwarantanny lub izolacji to nie jedyne „pandemiczne” ułatwienie w ubezpieczeniach turystycznych Europy. W połowie 2020 roku ubezpieczyciel wprowadził do polis podróżnych klauzulę covidową, zapewniającą ochronę na wypadek zakażenia koronawirusem podczas pobytu zagranicą w zakresie m.in kosztów leczenia czy pomocy w podróży. Natomiast na początku tego roku zakres ubezpieczenia Koszty Rezygnacji został rozszerzony o ochronę przed skutkami rezygnacji lub przerwania podróży z powodu zachorowania na COVID-19. Ochrona przed zachorowaniem na COVID-19 jest zawarta w standardzie wyższego wariantu polisy „100% Max”. Klienci, którzy wybierają niższy wariant polisy, mogą rozszerzyć ochronę po opłaceniu dodatkowej składki.
Europa Ubezpieczenia to jeden z liderów rynku ubezpieczeń turystycznych w Polsce. W 2019 roku z jej ochrony ubezpieczeniowej podczas podróży oraz wypoczynku za granicą i w Polsce skorzystało ponad 1,6 mln osób. Europa Ubezpieczenia to dwa towarzystwa ubezpieczeniowe: majątkowe TU Europa i życiowe TUnŻ Europa.
* dane w oparciu o statystyki Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…