Świat sportu to doskonałe „okno wystawowe” dla wszystkich sponsorów. W futbolu setki milionów euro płaci się za zawodników, a marketingowcy największych klubów świata wciąż zaskakują swoich kibiców coraz to nowszymi umowami sponsorskimi. Loga firm na koszulkach już nikogo nie dziwią. Czy wiecie, że firma Allianz postanowiła nieco inaczej pokazać się kibicom? Allianz postanowiło zmieniać nazwy stadionów. Pod ich szyldem znajduje się już osiem aren piłkarskich.
Nazywanie stadionów nazwami firm sponsorów rozpoczęło się na początku tego stulecia w Anglii. Wiązało się to z oddawaniem do użytku terenów klubowych drużynom, które występowały w Premier League. Zaczęły więc powstawać nowe stadiony z nazwami sponsorów (Emirates Stadium – Arsenal, Reebok Stadium – Bolton Wonderers, Liberty Stadium – Swansea). Sprzedaż nazw stadionów to obecnie domena największych klubów na świecie. Prawo do nazwy sprzedały m.in. Bayern (Allianz), Manchester City (Etihad) oraz Juventus (Allianz).
Umowa związana ze zmianą nazwy stadionu jest umową sponsoringu. Na jej mocy dana firma nabywa prawo do nazwania stadionu wraz z innymi bonusami na określony czas za daną kwotę. Takie umowy podpisuje się zwykle na minimum 5 lat. Z punktu widzenia sponsora jest to część strategii marketingowej, która ma na celu zwiększyć rozpoznawalność marki i przychody.
Firma Allianz obrała sobie na cel nazywania stadionów w różnych częściach świata. Ten gigant ubezpieczeniowy jest sponsorem na ośmiu stadionach. Jakich?
W 2017 roku Juventus Turyn ogłosił, że sprzedano nazwę stadionu. Jeden z najnowocześniejszych obiektów we Włoszech zmienił nazwę z J Stadium na Allianz Stadium. Co roku na konto mistrza Włoch będzie spływał spory zastrzyk gotówki, a umowę sponsorką podpisano na 6 lat.
Zaraz po podpisaniu umowy z Juventusem, firma Allianz ogłosiła, że kolejnym stadionem objętym ich nazwą będzie obiekt klubu Minnesota United. Allianz Field uznawany jest jako jeden z najnowocześniejszych obiektów sportowych w USA. Umowę na nazwę podpisano w 2017 roku, a otwarcie stadionu nastąpiło 13 kwietnia 2019 roku. Obiekt pomieści niecałe 20 tys. osób a jego koszt budowy pochłonął 200 milionów dolarów.
Ten natomiast obiekt znajduje się w Wiedniu i gra na nim klub Rapid Wiedeń. Otwarcie stadionu nastąpiło 16 lipca 2016 roku. Obiekt pomieści ponad 28 tys. widzów. Dyrektor Rapidu po pokazaniu wizualizacji powiedział:
„Allianz Stadion będzie najnowocześniejszym stadionem w Austrii, z ciekawymi rozwiązaniami dla widzów i imponującą architekturą”
Stadion w Monachium to chyba najbardziej rozpoznawalny stadion w „stajni Allianz”. Stadion Bayernu Monachium mieści ponad 75 tys. osób i został wybudowany w latach 2002-2005. Co ciekawe projekt stadionu architektów Herzoga oraz de Meurona rozpoczął trend projektowania podobnych obiektów na całym świecie.
W 2012 roku ogłoszono, że firma Allianz podpisała wieloletnią umowę na nazwę stadionu piłkarskiego w Sydney. Obiekt pomieści ponad 45 tys. osób, a swoje mecze rozgrywają tam m.in. takie drużyny jak Wests Tigers i Sydney Roosters National Rugby League (NRL), New South Wales Waratahs Super Rugby oraz Sydney FC A-League.
Warunki finansowe nie zostały ujawnione, ale dotychczasowy operator stadionu poinformował, że Allianz stanie się jednym z największych sponsorów w australijskich sporcie.
Allianz Riviera to wielofunkcyjna arena do organizacji imprez sportowych i koncertów, która może pomieścić od 35 do 45 tys. widzów, Na co dzień na tym stadionie występuje OGC Nice.
Allianz Riviera pozostaje ważnym elementem codziennego życia mieszkańców regionu. Zaprojektowany przez architektów Wilmotte, Associates i Vinci, wykorzystuje najbardziej innowacyjne technologie, dzięki którym Allianz Riviera jest jednym z pierwszych eko-stadionów na świecie.
Obiekt znajduje się w Brazylii w miejscowości Sao Paulo. Na co dzień na stadionie występuje zespół Palmeiras, który może być dopingowany przez 45 tys. kibiców. Obiekt powstał w latach 2010-2014. Stadion Allianz Parque wygrał w plebiscycie na najlepszy stadion roku 2014. Wyróżnienie zostało przyznane m.in. za „wciśnięcie” tak dużego obiektu w ciasną przestrzeń miejską.
Allianz Park uznawany jest za jeden z najnowocześniejszych kompleksów sportowych, które powstały poza Londynem w lutym 2013 roku. Podobnie jak inne areny pod nazwą ubezpieczyciela, Allianz Park osiąga równowagę między zrównoważonym rozwojem a nowoczesnością. Został zaprojektowany tak, aby wtopić się w jego naturalne otoczenie. Obiekt oferuje również ultranowoczesną technologię, w tym sztuczną murawę, która wytrzymuje praktycznie każdą pogodę i temperaturę. Allianz Park uznawany jest za prawdziwy ośrodek sportowy dla społeczności, która może z niego korzystać każdego dnia.
Źródło: sport.pl, stadiony.net, allianz.com, prawosportowe.com, sportspromedia.com, ogcnice.com
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…