Categories: Aktualności

Gdzie pracuje się lepiej? Korpo czy mała firma?

Jak wynika z najnowszego badania MetLife, niemal 80 procent pracowników małych firm uważa, że pracodawcy mogliby lepiej dostosować pozapłacowe świadczenia do ich potrzeb. Celem badania, które MetLife przeprowadził wspólnie z firmą badawczą SW Research, była analiza tych potrzeb i oczekiwań pracowników małych firm, które mają największy wpływ na ich lojalność i przywiązanie do miejsca pracy.

Indywidualne traktowanie i sprofilowane świadczenia pozapłacowe zwiększa zadowolenie z pracy

Z badania MetLife wynika m.in., że ok. 80 proc. pracowników małych firm oczekuje indywidualnego traktowania, uwzględniającego różnorodność ich potrzeb, a prawie 85 proc. pracowników uważa, że dostosowane do ich potrzeb ubezpieczenie lub inne, bardziej sprofilowane świadczenia pozapłacowe mogłyby podnieść ich zadowolenie z pracy. Wśród najważniejszych czynników, które mają wpływ na lojalność pracownika wobec firmy, respondenci badania MetLife najczęściej wymieniali przyjazną atmosferę (59 proc.), bliskość miejsca zamieszkania (57 proc.) oraz zrozumienie i indywidualne podejście do potrzeb pracownika (39 proc.).

Ubezpieczenie zdrowotne ważniejsze niż dobrze wyposażone biuro

Na liście, z której uczestnicy badania wybierali ważne dla nich pozycje, zostało umieszczone też specjalne ubezpieczenie (np. życiowe, zdrowotne). Okazało się, że taki rodzaj świadczenia jest dla znacznej grupy pracowników (24 proc.) ważniejszy niż np. współfinansowanie zajęć rekreacyjnych i aktywności sportowej poza pracą, dobrze wyposażone biuro, czy rekreacja w miejscu pracy.

Monika Fedorczuk, ekspert Konfederacji Lewiatan „Ankietowani pracownicy małych firm zauważają, że dostosowanie świadczeń oferowanych przez pracodawcę do osobistych preferencji i oczekiwań pracownika może zwiększyć zadowolenie z pracy oraz lojalność wobec pracodawcy. Wydaje się, że jest to wskazanie zarówno dla pracodawców, jak i firm oferujących ubezpieczenia, że nie ma jednego uniwersalnego produktu odpowiedniego dla wszystkich, ale konieczne jest takie jego indywidualizowanie, aby trafiały w potrzeby konkretnych osób”

W małych firmach 80 proc. badanych jest zdania, że dostosowanie benefitów do ich oczekiwań przyczyniłoby się do większego zadowolenia z pracy

Z badania MetLife wynika również, że osoby zatrudnione w małych firmach doceniają zaangażowanie pracodawców. Większość, około 70 proc. ankietowanych, uważa, że pracodawca dba o ich potrzeby. Część (ok. 32 proc.) ocenia te starania bardzo wysoko. Jednocześnie ok. 20 proc. osób sądzi, że ich pracodawcy nie starają się odpowiedzieć na ich indywidualne potrzeby. Prawie 80 proc. ankietowanych jest zdania, że dostosowanie benefitów do ich oczekiwań przyczyniłoby się do większego zadowolenia z pracy. W dużych firmach ten odsetek jest większy. W przedsiębiorstwach zatrudniających od 101 do 250 pracowników i w tych, gdzie pracuje ponad 250 pracowników, aż 90 proc. uważa, że pracodawca mógłby bardziej się postarać, oferując korzyści lepiej dostosowane do potrzeb zespołu.

Indywidualne ubezpieczenie podnosi atrakcyjność pracy i lojalność pracownika

Prawie 90 proc. pracowników małych przedsiębiorstw uważa, że ich związek z firmą stanie się znacznie bardziej trwały, jeśli pracodawca dostosuje benefity, na przykład dodatkowe ubezpieczenia, do ich indywidualnych, konkretnych potrzeb. Jednak zdecydowana większość małych firm w ogóle nie oferuje dodatkowych ubezpieczeń swoim pracownikom. Tylko około 32 proc. respondentów twierdząco odpowiedziało na pytanie o dodatkowe ubezpieczenie oferowane przez ich pracodawcę. Jednocześnie w dużych firmach (powyżej 100 osób) to norma dla ponad połowy pracowników. Aż 59 proc. pracowników firm zatrudniających do 20 osób jest pozbawione korzyści tego typu.

Mirosław Kisyk, prezes zarządu i dyrektor generalny MetLife dodaje: „Dzięki badaniu wiemy, jak ważnym benefitem jest odpowiednio skonstruowane ubezpieczenie, czyli takie, które uwzględnia różnorodność potrzeb i oczekiwań oraz zapewnia indywidualne parametry dla każdego pracownika. Standardowe grupowe ubezpieczenie na życie i ogólna, prywatna opieka medyczna, zaspokajają tylko podstawowe potrzeby, wspólne dla wszystkich osób zatrudnionych w danej firmie. Dobrze dopasowane ubezpieczenie zwiększa poczucie bezpieczeństwa pracowników i daje im poczucie, że w trudnej sytuacji mogą liczyć na takie wsparcie, jakiego najbardziej potrzebują”.

Informacja prasowa Źródło: www.metlife.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz
Tags: MetLife potrzeby pracowników Raport MetLife ubezpieczenie grupowe

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie samochodu przy wyjeździe zagranicznym

Przed nami długi weekend majowy. Część z nas korzystając z tego okresu wybierze się za granicę własnym samochodem. Pamiętajmy jednak,…

2 dni ago
  • Top temat

Wyjazd do Wielkiej Brytanii – jakie ubezpieczenie turystyczne kupić?

Wyjazd do Wielkiej Brytanii to dobry pomysł zarówno na dłuższy, jak i krótszy urlop. Jednak przed podróżą powinniśmy zadbać przede…

2 dni ago
  • Aktualności

Bez AC będzie trudno o odszkodowanie po kolizji z dzikiem…

W 2023 roku doszło w Polsce do 174 wypadków po najechaniu na zwierzęta, zginęło w nich 8 osób, a 202 zostały…

2 dni ago
  • Aktualności

Finansowanie zakupu samochodu – opcje dostępne w salonie

Marzysz o nowym Audi, ale martwisz się formalnościami związanymi z zakupem? Niepotrzebnie! Salon Audi wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, oferując…

2 dni ago
  • Aktualności

Znasz ubezpieczenie GAP? Sprawdź, jak dzięki niemu zabezpieczysz swój samochód!

Wiedziałeś, że wartość samochodu spada od razu po opuszczeniu salonu?  W obliczu tego nieuchronnego faktu, właściciele pojazdów stają przed wyzwaniem…

2 dni ago
  • Aktualności

Na co zwrócić uwagę wybierając ubezpieczenie samochodu ciężarowego

Zadbanie o ubezpieczenie samochodu ciężarowego to obowiązek każdego właściciela takiego pojazdu. To również wyraz troski o bezpieczeństwo własne, pracowników oraz…

2 dni ago