Aktualności

Generali nagrodzone w konkursie technologicznym

Generali Polska zostało nagrodzone przez Gazetę Bankową za projekt: Leon – sztuczna Inteligencja jako wsparcie w obsłudze klienta. Ten wirtualny asystent skupia się na kompleksowym wsparciu klientów 24 godziny na dobę i odpowiada na pytania z trzech obszarów: zgłoszenie szkód i roszczeń, serwisowa obsługa polis i sprzedaż.

Nowoczesna wizja kontaktu z klientem

Jak możemy przeczytać na stronie ubezpieczyciela, Leon to wirtualny asystent, który skupia się na kompleksowym wsparciu klientów 24 godziny na dobę. Czatbot odpowiada na pytania klientów z takich obszarów jak zgłoszenie szkód i roszczeń, serwisowa obsługa polis i sprzedaż. Co ciekawe Leon udziela odpowiedzi na ponad 140 różnych zapytań.

– Leon to nowoczesna wizja kontaktu z klientem i naturalny następca tradycyjnego czata obsługiwanego przez konsultantów. Dzięki niemu zautomatyzowaliśmy już około 4500 zapytań miesięcznie. Udało się zredukować większą część odpowiedzi realizowanych przez pracowników, co pozwoliło im zająć się bardziej wymagającymi zadaniami. Docelowo chcemy, aby tylko 10-15% interakcji na czacie wymagało zaangażowania pracownika, resztą powinny zająć się algorytmy, bazujące na rozwiązaniach klasy AI. Chcemy dać klientom możliwość samodzielnego realizowania jak największej liczby usług poprzez ten kanał komunikacji, aby nie byli zależni od czasu pracy doradcy. Dbamy o jakość odpowiedzi generowanych przez Leona, który uczy się przy każdym kontakcie z klientem, a klient może mieć pewność, że otrzymuje sprawdzone informacje – mówi Piotr Bułka, członek Zarządu Generali Polska.

Możliwość samodzielnego realizowania zadań przez klientów

Z opublikowanych informacji wynika, że Leon to rozwiązanie, które zostało wdrożone przez Generali przy współpracy z technologicznym partnerem Tuatara. Opiera się ono o sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe oraz o algorytmy NLP (IBM WATSON). Chatbot umieszczony jest na stronie Generali, a klienci mają do niego dostęp z dowolnego urządzenia zarówno z komputera, jak i urządzeń mobilnych.

Nasze plany na przyszłość są bardzo ambitne i długoterminowe. Dążymy do w pełni self-service’owego bota, który będzie szybką, mobilną i interaktywną wersją portalu dla klienta. Z jego pomocą będzie można dowiedzieć się wszystkiego o swoich polisach czy roszczeniach lub zlecić zmianę danych – dodaje Piotr Bułka.

Konkurs technologiczny „Gazety Bankowej”

„Gazeta Bankowa” swoje konkursy technologiczne organizuje od kilkunastu lat. A rolą TechnoBiznesu jest ukazanie ważnej roli technologii w działaniu firm i zdobywaniu przewagi konkurencyjnej. Nagrody przyznawane są przez Kapitułę oceniającą zgłoszone rozwiązania pod kątem ich innowacyjności. Generali Polska zajęło drugie miejsce w konkursie Lider 2020 w kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe. W tym roku do konkursów technologicznych Gazety Bankowej wpłynęło 50 zgłoszeń, a liderów wyłoniono w trzech kategoriach takich jak: Bankowość, Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe oraz Przemysł 4.0.

Źródło: Generali Polska

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Branża budowlana. Ponad 3,4 tys. wypadków przy pracy w 2024 r. 

W branży budowlanej rocznie dochodzi do kilku tysięcy wypadków przy pracy.  W zeszłym roku w…

1 dzień ago

Czy czekają nas rekordowe kary za brak OC? 

Wzrost płacy minimalnej w 2026 roku powyżej 5 000 zł to nie tylko większe wynagrodzenie –…

1 dzień ago

PZU: Polacy coraz chętniej ubezpieczają swoje nieruchomości 

Świadomość ubezpieczeniowa Polaków rośnie – z danych PZU wynika, że coraz więcej osób decyduje się…

1 dzień ago

Bezpieczne wakacje zaczynają się od odpowiedniego ubezpieczenia 

Wakacje to czas odpoczynku, radości i podróży – ale także moment, kiedy powinniśmy szczególnie zadbać…

2 dni ago

Masz polisę OC w DallBogg? Uważaj – sam musisz zadbać o nową umowę 

Rzecznik Finansowy przypomina, że właściciele polis OC w DallBogg nie mogą liczyć na automatyczne przedłużenie…

2 dni ago

Compensa nagrodzona za innowacyjne produkty ubezpieczeniowe 

Compensa została wyróżniona nagrodą Srebrny Parasol 2025 przyznawaną przez miesięcznik „Home&Market”. Uznanie zdobyły dwa produkty…

3 dni ago