Categories: Aktualności

Generali nagrodzone w konkursie technologicznym

Generali Polska zostało nagrodzone przez Gazetę Bankową za projekt: Leon – sztuczna Inteligencja jako wsparcie w obsłudze klienta. Ten wirtualny asystent skupia się na kompleksowym wsparciu klientów 24 godziny na dobę i odpowiada na pytania z trzech obszarów: zgłoszenie szkód i roszczeń, serwisowa obsługa polis i sprzedaż.

Nowoczesna wizja kontaktu z klientem

Jak możemy przeczytać na stronie ubezpieczyciela, Leon to wirtualny asystent, który skupia się na kompleksowym wsparciu klientów 24 godziny na dobę. Czatbot odpowiada na pytania klientów z takich obszarów jak zgłoszenie szkód i roszczeń, serwisowa obsługa polis i sprzedaż. Co ciekawe Leon udziela odpowiedzi na ponad 140 różnych zapytań.

– Leon to nowoczesna wizja kontaktu z klientem i naturalny następca tradycyjnego czata obsługiwanego przez konsultantów. Dzięki niemu zautomatyzowaliśmy już około 4500 zapytań miesięcznie. Udało się zredukować większą część odpowiedzi realizowanych przez pracowników, co pozwoliło im zająć się bardziej wymagającymi zadaniami. Docelowo chcemy, aby tylko 10-15% interakcji na czacie wymagało zaangażowania pracownika, resztą powinny zająć się algorytmy, bazujące na rozwiązaniach klasy AI. Chcemy dać klientom możliwość samodzielnego realizowania jak największej liczby usług poprzez ten kanał komunikacji, aby nie byli zależni od czasu pracy doradcy. Dbamy o jakość odpowiedzi generowanych przez Leona, który uczy się przy każdym kontakcie z klientem, a klient może mieć pewność, że otrzymuje sprawdzone informacje – mówi Piotr Bułka, członek Zarządu Generali Polska.

Możliwość samodzielnego realizowania zadań przez klientów

Z opublikowanych informacji wynika, że Leon to rozwiązanie, które zostało wdrożone przez Generali przy współpracy z technologicznym partnerem Tuatara. Opiera się ono o sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe oraz o algorytmy NLP (IBM WATSON). Chatbot umieszczony jest na stronie Generali, a klienci mają do niego dostęp z dowolnego urządzenia zarówno z komputera, jak i urządzeń mobilnych.

Nasze plany na przyszłość są bardzo ambitne i długoterminowe. Dążymy do w pełni self-service’owego bota, który będzie szybką, mobilną i interaktywną wersją portalu dla klienta. Z jego pomocą będzie można dowiedzieć się wszystkiego o swoich polisach czy roszczeniach lub zlecić zmianę danych – dodaje Piotr Bułka.

Konkurs technologiczny „Gazety Bankowej”

„Gazeta Bankowa” swoje konkursy technologiczne organizuje od kilkunastu lat. A rolą TechnoBiznesu jest ukazanie ważnej roli technologii w działaniu firm i zdobywaniu przewagi konkurencyjnej. Nagrody przyznawane są przez Kapitułę oceniającą zgłoszone rozwiązania pod kątem ich innowacyjności. Generali Polska zajęło drugie miejsce w konkursie Lider 2020 w kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe. W tym roku do konkursów technologicznych Gazety Bankowej wpłynęło 50 zgłoszeń, a liderów wyłoniono w trzech kategoriach takich jak: Bankowość, Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe oraz Przemysł 4.0.

Źródło: Generali Polska

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

5 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

5 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

5 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

5 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

5 dni ago
  • Aktualności

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.  Dzięki…

5 dni ago