Grupa Generali opublikowała wyniki za III kwartał. Dane wskazują, że ubezpieczyciel utrzymuje stałą dynamikę wzrostu oraz ma niezwykle solidną pozycję kapitałową. Odzwierciedla to skuteczną realizację planu strategicznego Generali.
Z opublikowanych danych wynika, że grupa utrzymała wyjątkowo solidną pozycję kapitałową, ze współczynnikiem wypłacalności na poziomie 223% (227% FY2021). Spadek o 4,5 p.p. był głównie napędzany skutkami wynikającymi z transakcji M&A, regulacyjnych zmian w I kwartale oraz rezerwy za okres z tytułu dywidendy i programu skupu akcji własnych. Skutki te zostały tylko częściowo skompensowane przez solidny wkład znormalizowanego generowania kapitału oraz przez dodatnie wariancje rynkowe (gdzie wzrost stóp procentowych z nawiązką skompensował spadek na rynkach akcji, rozszerzenie spreadów BTP oraz wzrost zmienności i inflacji).
Jak możemy przeczytać, przypis składki brutto wzrósł do 59,8 mld euro (+1,3%). Stało się to dzięki wzrostom w ubezpieczeniach majątkowych i osobowych (+10,3%), głownie niekomunikacyjnych. Z kolei składka w ubezpieczeniach na życie zmniejszyła się (-2,9%) – wpływy netto z ubezpieczeń na życie wyniosły 7,7 mld EUR, napędzane liniami ubezpieczeń typu unit-linked i ochronnymi, zgodnie ze strategią repozycjonowania portfela ubezpieczeń na życie.
Dzięki pozytywnym wynikom segmentów ubezpieczeń na życie i majątkowych (P&C) wynik operacyjny w dalszym ciągu rósł do 4,8 mld euro (+7,8%). Co więcej, wskaźnik mieszany wyniósł 93,3% (+2 p.p.).
Ubezpieczyciel dodaje, że marża na nowym biznesie była doskonała i osiągnęła 5,42% (+0,68 p.p.). Wynik netto był stabilny i wyniósł 2 233 mln euro (-0,8%). Wyłączając odpisy na inwestycje rosyjskie, wynik netto wzrósłby do 2 374 mln EUR (+5,5%).
Warto podkreślić, że w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r. na rynkach finansowych dominowały trzy czynniki:
Niestety skutki opisanego powyżej kontekstu makroekonomicznego mogą mieć wpływ na globalny sektor ubezpieczeniowy.
– Wyniki pierwszych dziewięciu miesięcy odzwierciedlają solidność naszej Grupy zbudowaną na fundamentach naszej strategii, która skupia się na najbardziej dochodowych liniach biznesowych oraz na naszych zróżnicowanych źródłach dochodów. Pozwala nam to na dalsze zwiększanie wartości wbrew otoczeniu makroekonomicznemu. Generali z powodzeniem osiąga zrównoważony wzrost i stale zwiększa swój wynik operacyjny, co odzwierciedla skuteczną realizację naszego planu strategicznego „Lifetime Partner24: Driving Growth”– powiedział Cristiano Borean, CFO Grupy Generali.
Źródło: Generali
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…